یکشنبه, 18 شهریور 1403 2024,September

«سازمان ملی هوش مصنوعی» افتتاح شد

19 تیر 1403
«سازمان ملی هوش مصنوعی» افتتاح شد

«سازمان ملی هوش مصنوعی» با حضور سرپرست ریاست جمهوری و معاون علمی رئیس‌جمهور امروز سه شنبه، ۱۹ تیر افتتاح شد.

به گزارش بانک اول  نهم دی ماه ۱۴۰۲ بود که آیت الله رئیسی، رئیس‌جمهور شهید و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه «نهایی‌سازی و تصویب سند ملی هوش مصنوعی جمهوری اسلامی ایران» را ابلاغ کرد که بر اساس آن ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورا ماموریت یافت این سند را با همکاری وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی ذینفع و با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها تدوین کند.

۱۲ تیرماه سال‌جاری نیز محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده «تشکیل شورای ملی راهبری و تأسیس سازمان ملی هوش مصنوعی» مصوب جلسه ۹۰۱ مورخ ۲۹ خردادماه ۱۴۰۳ این شورا را برای اجرا به شرح ذیل ابلاغ کرد.

«ماده واحده؛ ضمن تأیید کلیات سند ملی هوش مصنوعی و واگذاری تصویب مفاد آن به شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی، برای برنامه‌ریزی، راهبری، هماهنگی و نظارت بر حسن اجرای این سند شامل تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند، تصویب آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های لازم جهت تسهیل اجرای سند، تصویب ره‌نگاشت کاربست هوش مصنوعی در دستگاه‌های اجرایی مستقل ملی و پیشنهاد روزآمدسازی سند «شورای ملی راهبری هوش مصنوعی»، با ترکیب ذیل تشکیل می‌شود. همچنین در راستای ساماندهی و توسعه زیست‌بوم هوش مصنوعی کشور و انجام امور دبیرخانه این شورا «سازمان ملی هوش مصنوعی» به صورت یک سازمان مستقل زیر نظر رئیس جمهور تأسیس می‌شود./ایسنا

اخبار مرتبط
در حال حاضر استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی در مرکز سرمایه‌گذاری خطرپذیر (VC) قرار گرفتند و امسال، برخی از بزرگترین روندهای سرمایه‌گذاری در بخش ارزهای دیجیتال توسط شرکت‌هایی با تمرکز قوی بر هوش مصنوعی هدایت شده‌اند. این استارت آپ‌ها تاکنون سرمایه‌های قابل توجهی را جذب کرده‌اند و حتی در مراحل اولیه خود به ارزش‌گذاری‌های میلیاردی نیز رسیده‌اند.
سامسونگ می‌گوید کاربران می‌توانند ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته، چه در حال خواب باشند، چه در حال دوش گرفتن یا شنا باشند، از مزایای حلقه هوشمند بهره ببرند. سامسونگ می‌گوید باتری آن تا هفت روز دوام می‌آورد.
متخصصان در گزارشی به ده شغل که به احتمال زیاد توسط هوش مصنوعی از انسان گرفته خواهد شد و همچنین تعداد کمی از مشاغلی که کمتر در معرض خطر هستند اشاره کرده‌اند.
روزنامه «هفت صبح» در تاریخ 9 تیرماه خبری مبنی بر محدود کردن کاربران ایرانی از سوی شرکت OpenAI منتشر کرد. در این گزارش آمده بود که حدود 10 روز دیگر (یعنی امروز 19 تیرماه)، شرکت OpenAI دسترسی کاربران ایرانی، چینی و روسیه را مسدود خواهد کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها