جمعه, 27 مهر 1403 2024,October

حراج سکه و شمش طلا این هفته برگزار نمی‌شود ؛ علت چیست؟

23 تیر 1403
حراج سکه و شمش طلا این هفته برگزار نمی‌شود ؛ علت چیست؟

حراج شمش طلا روزهای یکشنبه و سه ‌شنبه هر هفته برگزار می شود؛ تا کنون 37 حراج شمش طلا برگزار شده و حجم کل معاملات شمش در این مرکز به 6625 کیلوگرم رسیده است.

به گزارش بانک اول فعلی سعیدی مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره حراج سکه و شمش طلا در هفته جاری، گفت: از آنجایی که روزهای دوشنبه و سه شنبه تعطیل است و زمان برای تسویه نداریم عملاً این هفته نمی توانیم حراج برگزار کنیم.

او با تأکید براینکه از هفته آینده طبق روال قبلی حراج شمش طلا از سر گرفته می شود، گفت: طبق برنامه دوشنبه هر هفته حراج سکه خواهیم داشت مگر اینکه تعطیلی داشته باشیم .

تاکنون و در مجموع 15 حراج برگزار شده جمعا 278 هزار و 689 قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان حراج تخصیص داده شده است. سهم ربع سکه از این حجم تخصیص 158 هزار و 828 قطعه، نیم سکه 43 هزار و 192 قطعه و تمام سکه 76 هزار و 669 قطعه است.

اخبار مرتبط
اواخر مرداد امسال که دولت به مسعود پزشکیان تحویل شد، قیمت سکه ۴۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود.
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت‌ها نسبت به روز گذشته است.
بازیگران بازار ارز در روزهای اخیر شاهد نوسان قیمت دلار آزاد در کانال ۶۳ هزار تومانی بودند. به‌نظر می‌رسد با توجه به اخبار ضد و نقیض دو هفته گذشته، و کشمکش نیروهای عرضه و تقاضا در بازار، قیمت تعادلی این روزهای دلار در نیمه کانال ۶۳ هزار تومانی باشد.
شصتمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران در روز یک‌شنبه ۲۹ مهرماه برگزار خواهد شد. این حراج از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد. طی ۵۹ حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران، ۱۱ تن شمش مورد دادو‌ستد قرار گرفت که در نتیجه آن، ۴۹.۷ همت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور وارد شد

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها