یکشنبه, 18 شهریور 1403 2024,September

چرا معامله طلا دست دوم ممنوع است؟

25 تیر 1403
چرا معامله طلا دست دوم ممنوع است؟

طی سال‌های اخیر با افزایش قیمت طلا، خرید طلا دست دوم، رونق گرفته است. طلا دست دوم به دلیل نداشتن اجرت از جذابیت بالایی در میان مردم برخوردار است. با این حال، اگرچه طلا دست دوم اجرت ندارد اما در هنگام خرید آن، مالیات کسر می‌شود.

به گزارش بانک اول ؛ امکان تقلب و عدم ارائه فاکتور، ریسک خرید طلا دست دوم را بالا می‌برد. ارائه فاکتور غیرمعتبر نیز فروش طلا دست دوم را با چالش مواجه می‌کند.

عیار پایین، کیفیت و جلای اندک و بهداشتی نبودن برخی دیگر از معایب طلا دست دوم است. بروز حساسیت پوستی و سرقتی بودن نیز از ریسک‌های خرید این نوع طلاست.

یکی از موارد بااهمیت درباره طلا دست دوم این است که این طلا، فاقد کد شناسایی و رهگیری سازمان استاندارد است.

 گفتنی است بر اساس مقررات جدید، از تیر ۱۴۰۳ هیچ‌کدام از واحدهای صنفی اجازه فروش طلا دست دوم را ندارند.  براساس قانون، واحدهای صنفی در صورت سرپیچی از این دستور، پلمپ یا ابطال پروانه می‌شوند.

اخبار مرتبط
امروز قیمت دلار شیب صعودی را تجربه کرده است و قیمت سکه امامی به ۴۳,۴۰۰,۰۰۰ (چهل و سه میلیون و چهارصد هزار) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۰.۴۷ درصدی داشته است.
بر اساس شیوه‏ نامه نحوه برگزاری حراج سکه طلا در سامانه مرکز مبادله ارز و طلای ایران مورخ ۱۳ شهریورماه ماه ۱۴۰۲ منتشره در تارنمای رسمی(www.ice.ir)، شانزدهمین جلسه حراج سکه طلا در روز شنبه مورخ ۱۷ شهریور ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد.
بازار امروز شاهد افزایش قیمت دلار و کاهش قیمت طلا نسبت به روز گذشته است.
۵۰ سال پیش معاملات بازار آزاد طلا و سکه در تهران متوقف شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها