جمعه, 27 مهر 1403 2024,October

زنگ هشدار برای مالکان اصلی بانک‌ها

30 تیر 1403
زنگ هشدار برای مالکان اصلی بانک‌ها

بعد از ابلاغ قانون برنامه هفتم توسعه زنگ هشدار برای مالکان اصلی بانک ها به صدا درآمده و به زودی باید شاهد عرضه سهام در برخی بانکهای خصوصی باشیم.

به گزارش بنک بانک اول براساس قانون برنامه هفتم توسعه اشخاص حقیقی یا حقوقی که بیش از ۳۳ درصد یا دیگر حدود مشخص شده در قانون مالکیت یک بانک را دارند باید سهام مازاد خود را واگذار کنند.

بر اساس متن حکم مندرج در قانون، در غیر اینصورت صندوق ضمانت سپرده می تواند سهام مازاد را در بورس عرضه کند./بنکر

اخبار مرتبط
معاون نظارت و تنظیم‌گری بانک مرکزی با تاکید بر اینکه حدود ۱۶ الی ۱۷ بانک باید برنامه اصلاح ناترازی ارائه دهند، تصریح کرد: تا زمان حاضر، ۶ الی ۷ بانک برنامه های خود را ارائه داده اند و چنانچه در مهلت قانونی این برنامه ارائه نشود طبق قانون، بانک مرکزی موظف است تا خود راساً مجمع عمومی بانک را برگزار کند و افزایش سرمایه با روش‌های مختلف صورت گیرد.
در ساعات اولیۀ بامداد ۱۸ مهرماه، درپی به‌روزرسانی سامانه‌های بانکی، تعدادی از مشتریان برخی بانک‌ها گزارش اختلال از واریز و برداشت حساب را مطرح کردند.
ملت و کارآفرین آستانه کفایت سرمایه رو رعایت کرده اما در سال گذشته از نظر دارایی‌های غیرجاری، قدری با وضعیت مطلوب فاصله گرفتند. توسعه تعاون، رفاه، اقتصادنوین و تجارت بانک‌هایی بوده‌اند که از نظر هر دو شاخص در سال گذشته بهبود یافته و درحال ورود به محدوده قابل قبول هستند.
آیا تا به حال به این سوال فکرکرده ایدکه کدام بانک ها در کشور از بیشترین خودپردازها در شبکه بانکی خود بهره می برند؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها