یکشنبه, 18 شهریور 1403 2024,September

دریافت وام‌ چقدر در دهک‌بندی‌ تأثیر‌ دارد؟

03 مرداد 1403
دریافت وام‌ چقدر در دهک‌بندی‌ تأثیر‌ دارد؟

هنوز شائبه های فراوانی بر سر چگونگی دهک بندی اقشار مختلف جامعه وجود دارد. یکی از این شائبه ها شیوه محاسبه تراکنش های بانکی است.

به گزارش بانک اول در این خصوص برخی از شهروندان مدعی اند به واسطه شرایط شغلی‌شان، گردش حساب‌های بالایی داشته و دارند و شاید همین موضوع موجب شده تا در بررسی وضعیت اقتصادی خانوارشان در دهک‌بندی بالایی قرار بگیرند.

تاثیر دریافت وام‌ در دهک‌بندی

دریافت وام باعث نمی‌شود تا دهک یک خانوار افزایش پیدا کند دریافت وام‌های ازدواج، مسکن و… نه‌تنها دهک خانوار را تغییر نمی‌دهد؛ حتی ممکن است صدک خانوار را نیز تغییر ندهد.

اصولا در وسع‌سنجی و دهک‌بندی خانوار، بیش از ۱۶ فاکتور و متغیر مؤثر هستند.

فاکتورهایی مانند؛ تراکنش‌های مالی و بانکی، حقوق، خودرو و همچنین متغیرهای غیراقتصادی مثل ساختار خانواده، وجود معلولیت یا بیماری‌های صعب‌العلاج یا زنان سرپرست خانواده و…

دسترسی به وضعیت دهک بندی

با سامانه «حمایت» شهروندان می‌توانند با کمک شماره همراه و کد ملی خود به آن وارد شوند و هم از وضعیت دهک خود آگاه شوند و هم اگر مستنداتی برای دهک‌بندی جدید دارند، در آنجا بارگذاری کنند تا بررسی شود.

فقط گردش بانکی ملاک نیست

دقیقا. ممکن است فردی افزایش حقوق داشته باشد یا ماشینی داشته که فروخته باشد یا ملکی را خریده یا فروخته باشد. همه اینها در تعیین دهک جدید وی مؤثر است.

مراجع اطلاعات مالی

تراکنش‌های مالی و گردش حساب و باقی‌مانده حساب را از بانک مرکزی می‌گیریم. یا آمار خریدوفروش خودرو را از راهنمایی و رانندگی می‌گیریم… به هر حال منابع ما کاملا رسمی و مورد وثوق هستند.

اخبار مرتبط
متقاضی در زمان دوره انتظار امکان استفاده از حساب خود را ندارد و نمی‌تواند پولی برداشت کند. در صورتی که مشتری در دوره انتظار و زمان ایجاد معدل حساب پول برداشت کند، امکان درخواست برای تسهیلات مذکور را نخواهد داشت.
هزینه سرویس مدارس از طریق بانک شهر به رانندگان داده می‌شود، در واقع به خانواده‌ها وام داده می‌شود تا هزینه سرویس به صورت اقساط پرداخت شود، این کار مهم از دغدغه والدین و سرویس مدارس در خصوص هزینه‌های حمل و نقل می‌کاهد.
وام قرض الحسنه 300 میلیون تومانی بانک ملت در طرح تسهیلاتی «نیک وام» با کارمزد چهار درصدی به واجدان شرایط پرداخت می‌شود
​مشتریان بانک آینده در طرح «کارا» و مشتریان بانک گردشگری در طرح «تسهیلات با دستگاه کارتخوان» می‌توانند با ارائه مدارک لازم وام یک میلیاردی دریافت کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها