پنجشنبه, 29 شهریور 1403 2024,September

استعلام سهام عدالت متوفیان چطور انجام می‌شود؟

07 مرداد 1403
استعلام سهام عدالت متوفیان چطور انجام می‌شود؟

برای استعلام سهام عدالت متوفیان و دیگر سهم‌‍‌های بورسی افراد فوت‌شده سامانه مشخصی راه‌اندازی شده است.

به گزارش بانک اول برای استعلام سهام عدالت متوفیان و دیگر سهم‌‍‌های بورسی افراد فوت‌شده، سامانه مشخصی راه‌اندازی شده است. برای این منظور، وراث می‌توانند به درگاه یکپارچه ذی‌نفعان بازار سرمایه به آدرس ddn.csdiran.ir مراجعه کنند. وراثی که قصد انجام استعلام سهام سهام عدالت و دیگر سهام بورسی متوفی را دارند، باید سجامی باشند.

وراث باید در سایت سجام، ثبت نام و احراز هویت کنند و مدارکی مانند گواهی فوت و حصر وراثت را در اختیار داشته باشند. وراث همچنین می‌توانند از طریق دفاتر پیشخوان دولت برای استعلام اقدام کنند تا مسئول دفتر نیابتاً استعلام را انجام دهد.

اخبار مرتبط
برای نخستین بار در تاریخ سهام عدالت در زمان مجید عشقی رئیس پیشین سازمان بورس بود که «پرداخت سود سهام عدالت سه‌مرحله‌ای شد»!
با وجود وعده‌ها، سود سهام عدالت در ماه خرداد واریز نشد و در تیر و مرداد نیز خبری از آن نبود. اما احتمال دارد که در ماه شهریور، مرحله سوم سود سهام مربوط به سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۱ در ماه مرداد پرداخت شود.
بیشترین تاثیرگذاری بر شاخص بازار بورس از طریق نمادهای فارس، فولاد، وغدیر، فملی، شپنا، تاپیکو، اخابر صورت گرفت و شاخص های حسینا، زاگرس، خاور، تجلی، وسپهر، مادیرا، هرمز بیشترین تاثیر را بر شاخص بازار فرابورس گذاشتند.
پس از پایان معاملات امروز بازار بورس ایران (20 شهریور 1403) ارزش سهام عدالت 532 هزارتومانی دارندگان این سهام به 7 میلیون و 438 هزار و526 تومان رسید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها