پنجشنبه, 29 شهریور 1403 2024,September

کاخ رویاهای طلای جهانی فروریخت

15 مرداد 1403
کاخ رویاهای طلای جهانی فروریخت

قیمت طلا امروز دوشنبه (۵ اگوست) کاهش یافت، اما نگرانی‌های رکود اقتصادی و افزایش انتظارات از کاهش نرخ بهره ایالات‌متحده باعث کاهش بیشتر شد.

به گزارش بانک اول هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۴۳۹ دلار و ۹۴ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۴۸۲ دلار آمریکا رسید.

داده‌های روز جمعه نشان داد که رشد شغل در ماه جولای با افزایش بیکاری به ۴.۳ درصد، کمتر از انتظارات بود، که به ضعف احتمالی در بازار کار و آسیب‌پذیری بیشتر در برابر رکود اشاره می‌کند و این موضوع کاهش نرخ بهره در نشست ۱۷ تا ۱۸ سپتامبر فدرال رزرو را تقویت می‌کند.

بر اساس ابزار CME FedWatch، معامله‌گران احتمال بیش از ۷۰ درصدی را برای کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره بانک مرکزی ایالات‌متحده در ماه سپتامبر در مقایسه با احتمال ۱۱.۵ درصدی هفته قبل از آن تعیین می‌کنند. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

در سایر بازارها، بازارهای سهام کاهش یافتند و اوراق قرضه در آسیا افزایش یافت، زیرا ترس از اینکه ایالات‌متحده به سمت رکود پیش می‌رود، باعث ایجاد ریسک گریزی گسترده شد.

قیمت طلا در هند هفته گذشته کاهش یافت، زیرا بهبود قیمت‌ها تمایل خرید ناشی از تصمیم دولت برای کاهش مالیات واردات را کاهش داد، در حالی که کاهش احساسات مصرف‌کننده بر تقاضا در چین تاثیر گذاشت.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره تغییر چندانی نداشت و ۲۸.۵۵ دلار آمریکا رسید، پلاتین ۰.۷۶ درصد کاهش یافت و به ۹۵۰ دلار و ۶۰ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۸ درصد کاهش به ۸۸۴ دلار و ۷۳ سنت رسید./ایسنا

اخبار مرتبط
متقاضی خرید موظف است پیش از ارسال سفارش خرید در سامانه، معادل ریالی ۱۰۰ درصد ارزش سفارش خرید به انضمام کارمزد را از طریق درگاه پرداخت اینترنتی در کیف پول خود تامین کند. وجه مذکور در کیف پول کاربر تا پایان جلسه حراج مسدود می شود.
مجوزهای صادره موجب شد تا در این مدت شاهد افزایش واردات شمش طلا به کشور باشیم، بطوریکه در ۵ ماهه سال جاری واردات شمش طلای استاندارد با ثبت رکورد ۳۰ تن و ۶۳۳ کیلو‌گرم به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسید و رکورد قابل توجهی زد.
هجدهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه ۲مهر از طریق سامانه معاملات (http://market.ice.ir/) برگزار می شود و دارایی موضوع حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته‌بندی است.
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها