دوشنبه, 26 شهریور 1403 2024,September

بدرفتارها نمی توانند وام بگیرند

25 مرداد 1403
بدرفتارها نمی توانند وام بگیرند

وزیر اقتصاد گفت: ۱۰ سال‌ آینده خواهید دید که این جثه به ظاهر کوچک شرکت اعتبارسنجی تا چه میزان در قاعده‌سازی فعالان اقتصادی کشور موثر خواهد شد.

به گزارش بانک اول، سید‌احسان خاندوزی در بازدید از شرکت اعتبارسنجی ایران اظهار کرد: در حال حاضر مدل اعتبارسنجی پیشین کشور پس از هشت سال‌تغییر کرده‌است .

او گفت: اجرای آزمایشی آن در چهار بانک و موسسه اجرا شد و از اواخر شهریورماه تمامی بانک‌های کشور مدل اعتبارسنجی خود را بر اساس مدل جدید دریافت خواهند کرد.

وی افزود: در الگوی جدید ۱۸ مورد اطلاعاتی به حدود ۷۰ مورد اطلاعاتی افزایش پیدا می‌کند.

پوشش ۱۰۰درصدی اعتبارسنجی

وزیر اقتصاد ادامه داد: به‌جای اینکه اعتبارسنجی فقط برای یک‌سوم مردم پوشش داده شود پوشش ۱۰۰درصدی ایجاد خواهد شد.

خاندوزی تاکید کرد: در حال حاضر دو‌سوم جمعیت کشور به این الگوی جدید می‌پیوندند و کمک خوبی به‌دسترسی عادلانه افراد به اطلاعات خواهد بود.

بدرفتاری مالی هزینه دارد

او تصریح کرد: همچنین انگیزه ایجاد می‌کند که هرکس بداند بدرفتاری مالی او هزینه دارد.

وزیر اقتصاد ادامه‌داد: قبلا کسی با خوش‌رفتارها کاری نداشت و بدرفتارها تسهیلات دریافت می‌کردند. این قاعده قرار است برعکس شود و دولت چهاردهم بتواند از این ابزار حکمرانی بسیار خوب استفاده کند.

به گفته وی اصرار بر فراگیری از سمت دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های خصوصی نیز لازم است.

خاندوزی اظهرداشت: به‌زودی شرکت‌های بیمه کشور نیز به اعتبارسنجی می‌پیوندند که یک نظام انگیزه بخش کاملا سیستمی ایجاد خواهد شد.

اخبار مرتبط
هدف از اجرای این طرح رفع نیازهای ضروری مشتریان بانک است. در این طرح مشتریان می توانند با حداقل مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال افتتاح حساب کرده و تا سقف ۳ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کنند. پس از گذشت مدت زمان حداقل ۴ ماه از تسهیلات اعتباری با شرایط باز پرداخت منعطف بهره‌مند شوند. حداکثر ضریب پرداخت تسهیلات ۱/۵ برابر معدل موجودی بوده و متقاضی در زمان دریافت می تواند علاوه بر تسهیلات، سپرده خود را نیز برداشت کند.
متقاضیان وام می توانند با استفاده از سامانه فرابانک و به صورت غیرحضوری ثبت‌نام و تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان وام با بازپرداخت ۶۰ ماهه دریافت کنند.
برای سهولت در فرآیند ثبت‌نام، سامانه‌ای به نام “سماسو” (سامانه مهارت‌آموزی و اشتغال سربازان وظیفه) راه‌اندازی شده است که در چهار استان تهران، البرز، قم و قزوین به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. متقاضیان در این استان‌ها باید از طریق سامانه سماسو به نشانی samasoo.ir ثبت‌نام کنند. همچنین، متقاضیان در سایر استان‌ها می‌توانند از سامانه سخا به نشانی sakha.epolice.ir برای ثبت درخواست خود استفاده کنند.
بانک توسعه تعاون به تمامی معلمان و اساتید دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، از جمله دانشگاه‌های دولتی، آزاد و پیام نور، تسهیلاتی با عنوان “همراه فرهیختگان” ارائه می‌کند. سقف این وام برای اعضای هیات علمی تا ۲ میلیارد تومان و برای فرهنگیان تا ۱ میلیارد تومان است. نرخ سود این وام ۲۳ درصد و مدت بازپرداخت آن حداکثر ۶۰ ماه است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها