پنجشنبه, 29 شهریور 1403 2024,September

قیمت خودرو اسپانیایی سئات آتکا در بازار ایران به‌طور رسمی اعلام شد

25 مرداد 1403
قیمت خودرو اسپانیایی سئات آتکا در بازار ایران به‌طور رسمی اعلام شد

قیمت سئات آتکا، اولین خودروی اسپانیایی مونتاژ شده در ایران، در بازار آزاد به‌طور رسمی مشخص شد.

به گزارش  بانک اول  قیمت سئات آتکا، اولین خودروی اسپانیایی مونتاژ شده در ایران، در بازار آزاد به‌طور رسمی مشخص شد. این کراس‌اوور که به‌تازگی موفق به دریافت پلاک ملی شده، حالا در خیابان‌های ایران دیده می‌شود. با این حال، بحث‌های زیادی پیرامون توقف تولید این برند در جهان و وضعیت فروش آن در کشور مطرح است.

ماجرای واردات خودرو و عرضه خودروهای مونتاژی در کشورمان هر روز عجیب‌تر می‌شود و حالا با بررسی آخرین اخبار خودرو، می‌توان دید آتکا که محصول کمپانی شکست‌خورده سئات است، قرار است با قیمتی باورنکردنی در بازار کشورمان معامله شود.

قیمت سئات آتکا در بازار آزاد؛ عجیب و غیرقابل قبول

با توجه به محدودیت‌های موجود و توقف تولید سئات آتکا، قیمت این خودرو در بازار آزاد به حدود ۱۰ میلیارد تومان رسیده است. این قیمت باعث شده تا این کراس‌اوور اسپانیایی در دسته خودروهای لوکس و نادر قرار گیرد. از آنجا که تنها ۶۰ دستگاه از این خودرو در ایران مونتاژ شده، احتمال افزایش قیمت آن نیز وجود دارد و شاید آتکا، لقب خاص‌ترین خودرو بازار ایران را به دست آورد. البته این خاص بودن می‌تواند به مشکلات احتمالی مانند نبود خدمات پس از فروش و قطعات یدکی منجر شود.

جمع‌بندی نهایی: سیات آتکا با این قیمت ارزش خرید دارد؟

سیات یک برند قابل اعتماد است اما آن طور که توماس شافر، مدیرعامل فولکس واگن اعلام کرده است:

برای تداوم فعالیت شرکت سئات اقدامات زیادی انجام دادیم؛ اما این برند در گذشته نیز سابقه شکست را داشته و با توجه به پیشرفت برند کوپرا تصمیم گرفتیم تا فعالیت آن را متوقف کنیم. در همین راستا اکنون می‌توانیم روی شرکت کوپرا سرمایه‌گذاری بیشتری را انجام دهیم تا این برند خودروسازی نیز بیش از پیش پیشرفت کند.

اگر از پایان کار سیات و قیمت فضایی سیات آتکا بگذریم، با مقایسه این مدل با دیگر خودروهای موجود در بازار ایران می‌توان گفت آتکا یکی از کامل‌ترین خودروهای بازار خواهد بود. اگر راین بتواند خدمات پس از فروش این مدل را ضمانت کند، احتمال موفقیت آتکا در ایران وجود دارد.

در مجموع، سئات آتکا با وجود تمام ویژگی‌های فنی و طراحی برجسته‌اش، به دلیل توقف تولید برند سئات و عدم اطمینان از پشتیبانی مناسب در ایران، ریسک بالایی برای خریداران دارد. این خودرو از نظر کیفیت ساخت و امکانات رفاهی می‌تواند گزینه‌ای جذاب باشد و برای افرادی که به دنبال خودرویی خاص هستند، یکی از بهترین گزینه‌های ممکن به حساب بیاید.

اخبار مرتبط
بر این اساس شرکت مدیران خودرو شرایط فروش این خودرو را با قیمت جدید اعلام کرده است. این کراس اوور با قیمت ۱۴,۷۱۴,۰۰۰,۰۰۰ریال و اقساط ۱۲ تا ۶۰ ماهه و موعد تحویل ۹۰ روز کاری پس از تکمیل وجه به فروش خواهد رسید.
شخصی به نام رایان مک‌کوئین دیوانه‌وارترین خودروی دنیا را با دو موتور جت و بیش از ۱۸ هزار اسب بخار قدرت ساخته است.
پس از گذشت یک هفته از اجرای طرح فروش فوری وانا، توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو دیزل، این شرکت خودروساز، از ساعت ۱۰ صبح امروز چهارشنبه ۲۸ شهریور طرح فروش فوری پیکاپ فوتون دیزلی را به صورت نقد و اقساط آغاز کرد؛ این طرح نیز تا زمان پایان ظرفیت ادامه خواهد داشت.
بررسی اطلاعات کدال ایران خودرو از حضور خودرویی ۲۷۰ میلیون تومانی در سبد محصولاتی این خودروساز حکایت دارد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها