پنجشنبه, 29 شهریور 1403 2024,September

فروش طلای خارجی ممنوع!

28 مرداد 1403
فروش طلای خارجی ممنوع!

عبدالرضا پیروی منش اظهار داشت: طلافروشان اجازه عرضه طلای خارجی در واحد‌های صنفی خود را ندارند.

 به گزارش بانک اول  وی ادامه داد: لازم است مصرف کنندگان از استاندارد و سلامت عیار و قاچاق نبودن طلا به عنوان یک کالای سرمایه‌ای اطمینان پیدا کنند تا در زمان فروش آن، با مشکل مواجه نشوند.

پیروی منش خاطرنشان کرد: طلای ساخت داخل دارای کد شناسایی، کد عیار و کد شهر یا استان تولید شده است و کسانی که می‌خواهند طلا بخرند به این کد توجه کنند و سازندگان طلا نیز باید از اداره استاندارد کد دریافت کنند تا در زمان دریافت سفارش، عیار و ساخت داخل بودن آن محصول مشخص باشد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت هرمزگان اضافه کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات صنفی موارد را از طریق سامانه ۱۲۴ سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات اداره کل صمت استان منعکس کنند تا توسط بازرسان و کارشناسان مورد رسیدگی قرار گیرد.

ایرنا

اخبار مرتبط
متقاضی خرید موظف است پیش از ارسال سفارش خرید در سامانه، معادل ریالی ۱۰۰ درصد ارزش سفارش خرید به انضمام کارمزد را از طریق درگاه پرداخت اینترنتی در کیف پول خود تامین کند. وجه مذکور در کیف پول کاربر تا پایان جلسه حراج مسدود می شود.
مجوزهای صادره موجب شد تا در این مدت شاهد افزایش واردات شمش طلا به کشور باشیم، بطوریکه در ۵ ماهه سال جاری واردات شمش طلای استاندارد با ثبت رکورد ۳۰ تن و ۶۳۳ کیلو‌گرم به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسید و رکورد قابل توجهی زد.
هجدهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه ۲مهر از طریق سامانه معاملات (http://market.ice.ir/) برگزار می شود و دارایی موضوع حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته‌بندی است.
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها