پنجشنبه, 29 شهریور 1403 2024,September

نرخ جدید سود بانکی اعلام شد + جدول

03 شهریور 1403
نرخ جدید سود بانکی اعلام شد + جدول

براساس آمار بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در پایان مرداد ماه به ۲۳.۶۹ درصد رسید.

به گزارش بانک اول  به نقل از ایسنا، داده‌های بانک مرکزی از آخرین آمار نرخ سود بین بانکی در مرداد ماه سال جاری، حاکی از افزایش ۰.۰۸ درصدی در آخرین روز مرداد ماه (۳۱ مرداد) است.

براساس این آمار، نرخ بهره بین بانکی در هفته پایانی مرداد ماه به ۲۳.۶۹ درصد رسید که در قیاس با آمار نرخ بهر بین بانکی در هفته قبل از آن (۲۴ مردادماه) که به محدوده ۲۳.۶۱ درصد رسیده بود، ۰.۰۸ درصد افزایش داشته است که بالاترین سطح از نرخ بهره بین بانکی را در سال جاری نشان می‌دهد.

اخبار مرتبط
نرخ سود سپرده‌های بانکی با مصوبه شورای پول و اعتبار 22.5 درصد تعیین شده است، اما بانک مرکزی در ماه‌های پایانی سال گذشته برای مقطع کوتاهی مجوز انتشار اوراق گواهی خاص با سود 30درصدی را داد و به‌دنبال آن سقف نرخ سود در نظام بانکی برای دوره کوتاهی به 30 درصد رسید.
فرشاد محمدپور در گفت‌وگو با تسنیم درباره اقدام اخیر برخی بانک‌ها مبنی بر تبلیغات پرداخت سود ۳۰ درصدی صندوق های سرمایه گذاری، اظهار داشت: دیروز جلسه ای در بانک مرکزی درباره صندوق های سرمایه گذاری و نرخ های سود این صندوق ها که بعضا رعایت نمی شود، داشتیم. این موضوع از نظر ما تخلف است و حتما برخوردهای لازم انجام می شود.
بانک مرکزی در جدیدترین گزارش خود نرخ بهره بین بانکی را در هفته منتهی به ۳۰ خرداد با کاهش یک صدم درصدی به نرخ ۲۳.۶۶ درصد رسید. بیشترین نرخ بهره سال گذشته مربوط به ۵ مهرماه سال گذشته بوده که به نرخ ۲۳.۸ درصد رسیده بود. بیشترین نرخ بهره بین بانکی در سال جاری نیز مربوط به ۸ فروردین و ۲ خرداد، ۲۳.۶۲ درصد بوده است که این نرخ در هفته منتهی به ۱۶ خرداد یکبار شکسته شد و در هفته گذشته نیز بازهم نرخ بهره بین بانکی در سال ۱۴۰۳ به سقف جدیدی رسید.
طبق آمار بانک مرکزی، میانگین وزنی نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۲۳ خرداد نسبت به هفته قبل‌تر از ۲۳.۶۴ درصد به ۲۳.۶۳ درصد رسید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها