جمعه, 30 شهریور 1403 2024,September

پول وکالتی ها به بازار دلار نیامد!

07 شهریور 1403
پول وکالتی ها به بازار دلار نیامد!

در هفته‌‌‌های اخیر قرعه‌‌‌کشی خرید خودرو نقل محافل اقتصادی بود. الزام بلوکه کردن حدود ۲۳۰ میلیون تومان برای شرکت در این قرعه‌‌‌کشی از جهات مختلفی مورد اهمیت بود.

به گزارش بانک اول، ارائه تسهیلات به این دارایی‌‌‌های بلوکه شده و همچنین‌‌‌ آینده این دارایی‌‌‌ها از جمله مواردی بود که تحلیلگران در رابطه با آن به بحث و گفت‌وگو می‌‌‌پرداختند.

یکی از مسائلی که اکثر تحلیلگران بر آن اتفاق نظر داشتند بازگشت این دارایی‌‌‌های وکالتی به بازار‌‌‌های ارز و طلا بود.

به عقیده کارشناسان افرادی که موفق به دریافت وکالت‌‌‌نامه خرید خودرو نشده‌‌‌اند با هدف حفظ ارزش دارایی‌های خود اقدام به خرید ارز و طلا ‌‌‌می‌کنند.

اما رصد بازار در روز گذشته حاکی از آن است که رشد تقاضای محسوسی مشاهده‌‌‌ نمی‌‌‌شود.

در بازار روز دوشنبه نرخ شاخص‌‌‌های ارزی نوسانات افزایشی چشمگیری را تجربه کرد.

به عقیده فعالان بازار این رشد قیمت به‌واسطه سیگنال سیاسی وزیر امور خارجه بوده است.

انتظار می‌‌‌رفت با آزادسازی منابع ریالی بلوکه‌شده در روز دوشنبه و همراه شدن این دارایی‌‌‌ها با سیگنال وزیر، روند افزایشی بازار در روز سه‌‌‌شنبه تمدید شود.

اما روند بازار در روز گذشته کاهشی بود. البته پیش‌بینی می‌‌‌شود در روزهای آتی بخشی از این دارایی‌‌‌ها به سمت بازار ارز حرکت کند و سبب رشد دمای نسبی معاملات شود.

اخبار مرتبط
بر این اساس شرکت مدیران خودرو شرایط فروش این خودرو را با قیمت جدید اعلام کرده است. این کراس اوور با قیمت ۱۴,۷۱۴,۰۰۰,۰۰۰ریال و اقساط ۱۲ تا ۶۰ ماهه و موعد تحویل ۹۰ روز کاری پس از تکمیل وجه به فروش خواهد رسید.
شخصی به نام رایان مک‌کوئین دیوانه‌وارترین خودروی دنیا را با دو موتور جت و بیش از ۱۸ هزار اسب بخار قدرت ساخته است.
پس از گذشت یک هفته از اجرای طرح فروش فوری وانا، توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو دیزل، این شرکت خودروساز، از ساعت ۱۰ صبح امروز چهارشنبه ۲۸ شهریور طرح فروش فوری پیکاپ فوتون دیزلی را به صورت نقد و اقساط آغاز کرد؛ این طرح نیز تا زمان پایان ظرفیت ادامه خواهد داشت.
بررسی اطلاعات کدال ایران خودرو از حضور خودرویی ۲۷۰ میلیون تومانی در سبد محصولاتی این خودروساز حکایت دارد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها