دوشنبه, 26 شهریور 1403 2024,September

چرا ریپل برای نقل و انتقال دارایی جذاب است؟

14 شهریور 1403
 چرا ریپل برای نقل و انتقال دارایی جذاب است؟

ریپل (Ripple) با هدف تسهیل و تسریع انتقال دارایی‌های مالی بین‌المللی به وجود آمده است. با استفاده از توکن XRP، این پلتفرم قادر است تراکنش‌ها را در چند ثانیه و با هزینه کم انجام دهد.

به گزارش بانک اول ریپل (Ripple) یک پلتفرم مالی و پروتکل مبتنی بر بلاکچین است که به منظور تسهیل و تسریع انتقال دارایی‌های مالی بین‌المللی توسعه یافته است. توکن اصلی این شبکه، XRP نام دارد که به عنوان واسط برای تبدیل و انتقال ارز‌ها استفاده می‌شود. برخلاف بیت‌کوین، که به‌طور عمده به عنوان سیستم پرداخت فرد به فرد طراحی شده است، ریپل به طور خاص برای استفاده در موسسات مالی و بانک‌ها با هدف کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت تراکنش‌های بین‌المللی ایجاد شده است.


ویژگی‌های کلیدی ریپل شامل سرعت بالای تراکنش‌ها و هزینه‌های پایین است. تراکنش‌ها در شبکه ریپل به سرعت تأیید می‌شوند و معمولاً در چند ثانیه انجام می‌شوند، در حالی که تأیید تراکنش‌ها در شبکه بیت‌کوین ممکن است تا ۱۰ دقیقه یا بیشتر طول بکشد. همچنین، برخلاف بیت‌کوین که به وسیله فرآیند ماینینگ استخراج می‌شود، XRP از پیش استخراج شده و تعداد کل آن به ۱۰۰ میلیارد واحد محدود است.



یکی از انتقادات اصلی به ریپل، متمرکز بودن آن است، چرا که بخش بزرگی از توکن‌های XRP در اختیار شرکت Ripple Labs است و این مسئله ممکن است باعث نگرانی‌هایی درباره کنترل و تأثیرگذاری بیش از حد این شرکت بر بازار شود.

ریپل به‌طور گسترده‌ای توسط بانک‌ها و موسسات مالی برای تسهیل پرداخت‌های برون‌مرزی استفاده می‌شود و به عنوان یک راه‌حل سریع و کم‌هزینه برای تراکنش‌های بین‌المللی شناخته می‌شود. با این حال، چالش‌های قانونی و رقابت با دیگر پروژه‌های بلاکچین می‌تواند بر آینده آن تأثیرگذار باشد.

اخبار مرتبط
همبستگی منفی بین بیت‌کوین و طلا نشان‌دهنده یک محیط ریسک‌گریز است. به این معنی که، سرمایه‌گذاران دارایی‌های امن سنتی مانند طلا را ترجیح می‌دهند و از دارایی‌های پرریسک مانند رمزارزها فاصله می‌گیرند. در حالی که مسیر بیت‌کوین از طلا جدا شده، این ارز دیجیتال در جهت مشابهی با بازارهای سهام ایالات متحده حرکت می‌کند.
در این بخش کاربران باید کیف پول خود را وارد کنند تا احتمالاً ایردراپ همستر کامبت را دریافت کنند. توجه داشته باشید که اضافه شدن گزینه مذکور به این معنی نیست که کاربران می‌توانند در حال حاضر برداشت توکن خود را انجام دهند. در این مرحله تنها باید کیف پول خود را ثبت کرده و نوع برداشت دلخواهتان را مشخص کنید.
بدون داشتن برنامه برای میراث دیجیتالی که قبل از مرگ ترتیب داده شده باشد، خانواده‌ها ممکن است دسترسی به حساب‌ها را بسیار دشوار ببینند. برای مثال، مایکروسافت برای دسترسی به ایمیل‌های متوفی و فضای ذخیره سازی OneDrive به حکم دادگاه نیاز دارد.
همستر کامبت تا هفته اول مهر در صرافی‌های ارز دیجیتال آفتابی می‌شود و هنوز شش راهکار برای ارتقای شانس موفقیت گیمر‌ها وجود دارد

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها