دوشنبه, 26 شهریور 1403 2024,September

دستور همتی برای روشنگری درباره پرداخت وام به هیأت مدیره بورس

15 شهریور 1403
دستور همتی برای روشنگری درباره پرداخت وام به هیأت مدیره بورس

وزیر اقتصاد برای رسیدگی به موضوع پرداخت وام قرض الحسنه به هیأت مدیره بورس در دولت قبل دستور فوری صادر کرد.

در پی ارسال نامه سازمان بازرسی کل کشور به وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص تصویب پرداخت وام به اعضای هیأت مدیره سازمان بورس اوراق بهادار در آخرین روز‌های دولت قبل، عبدالناصر همتی خواستار ارائه توضیحات و روشنگری لازم از سوی مدیران سازمان بورس شده است.

بر همین اساس، طبق دستور صریح وزیر، مدیران بورس ملزم به انتشار مستندات و دلایل این تصمیم شده‌اند.

همتی همچنین مرکز بازرسی وزارت امور اقتصادی و دارایی را به پیگیری موضوع و نظارت بر انجام اقدامات لازم مکلف کرده است.

لازم به یادآوری است مصوبه و پرداخت تسهیلات به اعضای هیأت مدیره بورس، مربوط به پیش از شروع دولت چهاردهم بوده است.

همتی همچنین در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نیز نوشت: پس از نامه سازمان بازرسی در مورد وام قرض‌الحسنه دریافتی توسط رئیس و اعضای هیأت مدیره سازمان بورس، موضوع را جهت بررسی سریع کارشناسی و اعلام نظر به مرکز بازرسی وزارتخانه ارجاع داده ام. ‏در دولت چهاردهم برای حذف رانت‌ها آمده‌ایم و اجازه ویژه خواری به هیچکس نخواهیم داد.

اخبار مرتبط
در دنیای سرمایه‌گذاری، هر روز با فرصت‌های جدیدی مواجه می‌شویم که می‌تواند به رشد سرمایه ما کمک کند. یکی از این فرصت‌ها، مفهوم سهام جایزه است که نه تنها می‌تواند به افزایش دارایی‌های ما منجر شود بلکه به عنوان یک راهکار هوشمندانه برای جذب سرمایه‌گذاران جدید نیز عمل می‌کند. اما سهام جایزه دقیقاً چیست؟
بازار سرمایه در بیست و یکمین روز از آخرین ماه تابستان کاهش داشت. روز چهارشنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۴۱۳۷ واحد افت کرد و در عدد دو میلیون و ۸۴ هزار و ۲۱۴ واحد ایستاد.
صیدی، دانش‌آموخته رشته حسابداری در دانشگاه علامه طباطبایی است. رییس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار، دارای مدرک دکتری حسابداری از دانشگاه علامه طباطبایی، کارشناسی ارشد حسابداری از دانشگاه علامه طباطبایی و کارشناس حسابداری از دانشگاه علامه طباطبایی است.
در جریان معاملات امروز ۲۰ شهریور بازار سرمایه شاخص کل بورس با کاهش ۷ هزار و ۷۴۸ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۸۸ هزار و ۳۰۱ واحدی ایستاد شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۲ هزار و ۵۳۴ واحدی در سطح ۶۶۸ هزار و ۶۹۱ واحدی قرار گرفت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها