چهارشنبه, 28 شهریور 1403 2024,September

شرایط وام ۱.۵ میلیارد تومانی بانک ملی در طرح آتیه ملی

22 شهریور 1403
شرایط وام ۱.۵ میلیارد تومانی بانک ملی در طرح آتیه ملی

وام ۱.۵ میلیارد تومانی بانک ملی، سقف مبلغ وام طرح آتیه ملی است که به متقاضیان واحد شرایط اعطا می‌شود. جزئیات بیشتر از این طرح را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش بانک اول، بانک ملی تسهیلات آتیه ملی را با هدف حمایت از مشتریان خود و در راستای رفع نیاز‌های آنها پرداخت می‌کند. نرخ سود این تسهیلات مطابق با مصوبه شورای پول و اعتبار 18 درصد و مدت زمان بازپرداخت اقساط آن نیز حداکثر 60 ماهه اعلام شده است.

شرایط دریافت تسهیلات آتیه ملی بانک ملی با سپرده کوتاه‌مدت

در وام آتیه ملی متقاضی نسبت به افتتاح حساب کوتاه‌مدت یا بلندمدت اقدام و از طریق سپرده‌گذاری تدریجی، پس از مدت یک تا 15 سال، می‌تواند از ویژگی‌های این طرح که شامل سود سپرده‌های کوتاه‌مدت، بلندمدت و همچنین وام با مبلغ، مدت بازپرداخت و نرخ متفاوت می‌شود، بهره‌مند شود.

از دیگر شروط بانک ملی برای پرداخت وام آتیه ملی این است که متقاضی باید حداقل مبلغ 100 هزارتومان در حساب کوتاه‌مدت خود سپرده‌گذاری کند که حداکثر مدت تعیین شده برای این نوع سپرده‌گذاری 15 سال است. بانک ملی همچنین باتوجه به نرخ سود مطابق با مصوبات شورای پول و اعتبار، برای سپرده وام‌گیرنده سود پرداخت خواهد کرد.

درصورت سپرده‌گذاری کوتاه‌مدت، میانگین کل حساب مشتری که شامل مبالغ واریزی و سودهای دریافت‌شده می‌شود، در طول دوره ملاک اعطای تسهیلات قرار می‌گیرد و مشتری علاوه بر مانده سپرده، می‌تواند از تسهیلات با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار بهره‌مند گردد. یعنی اگر شخصی پنج سال میانگین حساب داشته باشد می‌تواند تا 20 برابر از مبلغ سپرده خود تا سقف 500 میلیون تومان وام آتی ملی را از بانک ملی دریافت کند.

جزئیات وام با میانگین حساب بانک ملی

این تسهیلات درقالب وام مرابحه ارائه می‌شود که ضمانت پرداخت اقساط آن باتوجه به ضوابط و مقررات بانک ملی امکان‌پذیر خواهد بود. شایان ذکر است که در صورت فوت صاحبان حساب­‌های افتتاح ­شده در چارچوب طرح آتیه ملی، موجودی این حساب و مزایای متعلق به آن­ها به همراه سایر حقوق و اموال فرد فوت‌شده به وراث او منتقل خواهد شد و ورثه صاحب حساب فوت شده با ارائه مستندات قانونی می­‌توانند از موجودی حساب یا مزایای آن استفاده کنند.

مبلغ اقساط وام ۱.۵ میلیارد تومانی بانک ملی چقدر است؟

چنانچه حساب وام‌گیرنده از نوع سپرده کوتاه‌مدت باشد، با درنظر گرفتن پنج سال معدل حساب و سقف 500 میلیون تومانی وام به‌علاوه سود 18 درصدی، او باید طی حداکثر 60 ماه در هرقسط مبلغ 12 میلیون و 696 هزارتومان به بانک ملی پرداخت کند.

مبلغ این محاسبات با حساب سپرده بلندمدت و معدل حساب پنج ساله یکسان و برابر خواهد بود.

اخبار مرتبط
بانک ملت برای متخصصان گروه های پزشکی، مرتبط پزشکی، وکلا و دیگر مشاغل تخصصی بسته تسهیلاتی متنوعی به منظور خرید مطب، دفتر کار، تجهیزات اداری، مواد اولیه … طراحی و ارائه کرده است.
در صورتی که یک زوج جوان وام 300 میلیون تومانی دریافت کنند باید به مدت 10 ساله حدود سه میلیون تومان قسط بپردازند.
مطابق آخرین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن طی مرداد ۱۴۰۳ متوسط قیمت مسکن به ازای هر مترمربع ۸۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که در مقایسه با ماه قبل (تیرماه) ۱.۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد. متوسط قیمت مسکن در مناطق ۲۲ گانه تهران در اولین ماه تابستان امسال ۸۷ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها