پنجشنبه, 29 شهریور 1403 2024,September

وام یک میلیاردی ویژه معلمان و فرهنگیان + جزئیات

26 شهریور 1403
وام یک میلیاردی ویژه معلمان و فرهنگیان + جزئیات

معلمان و اساتید دانشگاه‌ها می‌توانند با تسهیلات "همراه فرهیختگان" بانک توسعه تعاون، وام‌هایی با سقف ۲ میلیارد تومان دریافت کنند.

به گزارش بانک اول بانک توسعه تعاون به تمامی معلمان و اساتید دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، از جمله دانشگاه‌های دولتی، آزاد و پیام نور، تسهیلاتی با عنوان “همراه فرهیختگان” ارائه می‌کند. سقف این وام برای اعضای هیات علمی تا ۲ میلیارد تومان و برای فرهنگیان تا ۱ میلیارد تومان است. نرخ سود این وام ۲۳ درصد و مدت بازپرداخت آن حداکثر ۶۰ ماه است.

تسهیلات ویژه “همراه فرهیختگان” برای اساتید و فرهنگیان

 بانک توسعه تعاون با ارائه طرح تسهیلاتی ویژه با عنوان “همراه فرهیختگان”، فرصتی مناسب برای معلمان و اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور ایجاد کرده است. این تسهیلات به تمامی اعضای هیات‌های علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، از جمله دانشگاه‌های دولتی، آزاد و پیام نور، همچنین اساتید و مدرسان حق‌التدریسی اعطا می‌شود. این طرح فرصتی برای بهبود شرایط مالی اعضای نظام آموزشی است و به متقاضیان امکان دریافت وام با شرایط ویژه را می‌دهد.

جزئیات و شرایط دریافت وام همراه فرهیختگان

سقف تسهیلات “همراه فرهیختگان” بر اساس جایگاه متقاضی در نظام آموزشی متفاوت است. برای اساتید هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، وام تا سقف ۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. همچنین، اساتید دانشگاه‌ها می‌توانند تا ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش تا ۱ میلیارد تومان از این تسهیلات بهره‌مند شوند. نرخ سود این وام برای تمامی متقاضیان ۲۳ درصد تعیین شده است و حداکثر مدت بازپرداخت نیز ۶۰ ماه می‌باشد.

متقاضیان برای دریافت این تسهیلات نیاز به حساب سپرده قرض‌الحسنه و معدل حساب مناسب دارند. علاوه بر این، ارائه ضامن رسمی و اعتبار شغلی برای تضمین وام الزامی است. متقاضی نباید به بانک بدهکار بوده یا دارای چک برگشتی باشد.

بازپرداخت وام “همراه فرهیختگان”

برای وام ۲ میلیارد تومانی با نرخ سود ۲۳ درصد و مدت بازپرداخت ۶۰ ماهه، وام‌گیرنده ملزم به پرداخت ماهیانه ۵۶ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان به بانک توسعه تعاون است. همچنین، فرهنگیان آموزش و پرورش که وام ۱ میلیارد تومانی دریافت می‌کنند، باید در هر قسط مبلغ ۲۸ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان پرداخت کنند.

اخبار مرتبط
طرح تسهیلاتی "همراه فرهیختگان" بانک توسعه تعاون یکی از برنامه‌های ویژه این بانک است که به‌منظور حمایت از معلمان و اساتید دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، طراحی و ارائه شده است.
بانک ملت برای متخصصان گروه های پزشکی، مرتبط پزشکی، وکلا و دیگر مشاغل تخصصی بسته تسهیلاتی متنوعی به منظور خرید مطب، دفتر کار، تجهیزات اداری، مواد اولیه … طراحی و ارائه کرده است.
در صورتی که یک زوج جوان وام 300 میلیون تومانی دریافت کنند باید به مدت 10 ساله حدود سه میلیون تومان قسط بپردازند.
مطابق آخرین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن طی مرداد ۱۴۰۳ متوسط قیمت مسکن به ازای هر مترمربع ۸۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که در مقایسه با ماه قبل (تیرماه) ۱.۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد. متوسط قیمت مسکن در مناطق ۲۲ گانه تهران در اولین ماه تابستان امسال ۸۷ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها