شنبه, 31 شهریور 1403 2024,September

رشد ۳۰ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین هفته تابستان/ چراغ بازار سهام سبز می‌ماند

31 شهریور 1403
رشد ۳۰ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین هفته تابستان/ چراغ بازار سهام سبز می‌ماند

شاخص کل بورس تهران در آخرین هفته معاملاتی تابستان ۱۴۰۳ کمی گرم شد و شاخص کل بورس در ۵ روز کاری رشد ۳۰ هزار و ۵۶۹ واحدی را داشت.

به گزارش بانک اول  در پی تغییر دولت شاخص بورس کماکان قرمز بود که در هفته ای که گذشت با معارفه رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار شرایط تغییر کرد و با رشد تدریجی شاخص، چراغ بورس سبز شد.

شاخص کل بورس تهران در پایان هفته در آستانه ورود به کانال ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد قرار گرفت و کارشناسان پیش بینی می کنند که بازار سهام در فصل پاییز رونق بگیرید و شاهد افزایش حجم و ارزش معاملات حقیقی‌ باشیم.

با این حال کارشناسان کاهش ریسک‌ های بازار سرمایه را پیش بینی می‌کنند که باید ببینیم بازار به کدام سو حرکت خواهد کرد و بعد از چند سال بی اعتمادی از بازار رخت بر می کند یا خیر؟

سهام های کوچک و متوسط پیشرو در بازار بورس هستند

«حسین رهبر» کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: با توجه به اتفاقاتی که هفته گذشته و هفته های قبل اتفاق افتاد و نظر وزیر اقتصاد و دارایی دولت چهاردهم که به بورس دارند خیلی متفاوت تر از دولت قبلی است این موضوع موجی از خوش بینی در بین فعالان بازار سرمایه ایجاد کرده است.

وی افزود: آنچه مشخص است، تعداد کدهای ارزی که معامله می کنند بیشتر شده اما موضوع اینجاست که به نظر می رسد هفته های آینده شرکت های کوچک و غیر شاخصی رشد بیشتری داشته باشند زیرا در دوره های رکودی که اتفاق افتاد سعی شده بود که سهم های شاخصی نگه داشته شود که شاخص زیاد نریزد و نارضایتی ایجاد نشود.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه در هفته های آینده اقبال به سمت شرکت های کوچک و متوسط است تصریح کرد: روندی که پیش می رود درست است همه مورادی که قبلا دغدغه فعالین بازار سرمایه بود در حال مطرح شدن است با وجود اینکه هنوز اقدامی نشده اما قابل حل به نظر می رسد.

وی گفت: نرخ بهره بانکی، قیمت گذاری در خودرو و سایر صنایع و تصمیم های خلق الساعه که قبلا اتفاق می افتاد همه اینها نشانه های مثبتی است و اگر ریسک سیستماتیک دیگری نداشته باشیم بورس در مدار رشد خواهد بود اما پیشرو سهم های متوسط و کوچک است.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه دولت راهکارهای رونق بازار سرمایه را بارها شنیده است اضافه کرد: به طور قطع ثبات در تصمیم گیری های اقتصادی، ساماندهی سامانه نرخ نیما، ثبات نرخ ارز، کاهش نرخ بهره، تقویت بورس کالا و ایجاد بازارهای آتی برای ارز می تواند در رونق بازار سرمایه اثرگذار باشد.

اخبار مرتبط
در دنیای سرمایه‌گذاری و بورس، اصطلاحات و مفاهیم مختلفی وجود دارد که درک آن‌ها برای فعالان این حوزه ضروری است. یکی از این مفاهیم کلیدی، کد به کد کردن است.
در دنیای سرمایه‌گذاری، هر روز با فرصت‌های جدیدی مواجه می‌شویم که می‌تواند به رشد سرمایه ما کمک کند. یکی از این فرصت‌ها، مفهوم سهام جایزه است که نه تنها می‌تواند به افزایش دارایی‌های ما منجر شود بلکه به عنوان یک راهکار هوشمندانه برای جذب سرمایه‌گذاران جدید نیز عمل می‌کند. اما سهام جایزه دقیقاً چیست؟
بازار سرمایه در بیست و یکمین روز از آخرین ماه تابستان کاهش داشت. روز چهارشنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۴۱۳۷ واحد افت کرد و در عدد دو میلیون و ۸۴ هزار و ۲۱۴ واحد ایستاد.
صیدی، دانش‌آموخته رشته حسابداری در دانشگاه علامه طباطبایی است. رییس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار، دارای مدرک دکتری حسابداری از دانشگاه علامه طباطبایی، کارشناسی ارشد حسابداری از دانشگاه علامه طباطبایی و کارشناس حسابداری از دانشگاه علامه طباطبایی است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها