شنبه, 31 شهریور 1403 2024,September

آیفون ۱۶ بخریم یا سامسونگ؟

31 شهریور 1403
آیفون ۱۶ بخریم یا سامسونگ؟

هرچند اپل در سری آیفون ۱۶ از تراشه‌های کارآمدتر ۳ نانومتری نسل دوم استفاده کرده، اما پرچمدار سامسونگ برنده اصلی رقابت بوده است.

به گزارش بانک اول  روز گذشته جزئیات و مشخصات باتری سری آیفون ۱۶ اعلام شد. غول فناوری در زمان معرفی این خانواده گفته بود که باتری آیفو‌ن ۱‌۶ پرو مکس در مقایسه با نسل قبلی خود چهار ساعت بیشتر در هنگام پخش ویدیو عمر می‌کند و این موضوع در آیفون ۱۶ پایه دو ساعت بیشتر شده است. بااین‌حال، اکنون آزمایشی توسط یک کانال یوتیوب انجام‌شده که عملکرد باتری گلکسی S۲۴ اولترا با سری آیفون ۱۶ را مقایسه می‌کند.
در این ویدیوی آزمایش باتری، آیفون‌های جدید در برابر نسخه‌های قبلی خود و همچنین گلکسی S۲۴ اولترا سامسونگ قرار گرفته‌اند. گوشی پرچمدار سامسونگ با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی خود که ۱۲ ساعت و ۳۱ دقیقه دوام می‌آورد، برنده اصلی این رقابت بوده است.
عملکرد باتری سری آیفون ۱۶
باتری آیفون ۱۶ پرو مکس نیز با دوام با ۱۱ ساعت و ۲۲ دقیقه‌ای نسبت به آیفون ۱۵ پرو مکس (۹ ساعت و ۳۵ دقیقه) پیشرفت قابل‌توجهی داشته و در جایگاه دوم این رقابت قرار گرفته است.
سایر دستگاه‌های سری آیفون ۱۶ نیز الگوی مشابهی را به نمایش گذاشتند. نسخه پایه، پلاس و پرو این سری عمر باتری ۸ ساعت و ۱۹ دقیقه‌ای را از خود به نمایش گذاشته‌اند. در حالی که تمام مدل‌های آیفون ۱۶ از همتایان آیفون ۱۵ خود از نظر عمر باتری پیشی گرفته‌اند، اما هیچ‌کدام به گلکسی اس ۲۴ اولترا نرسیدند.
نتایج این آزمایش به شرح زیر است:
گلکسی اس ۲۴ اولترا: ۱۲ ساعت و ۳۱ دقیقه
آیفون ۱۶ پرو مکس: ۱۱ ساعت و ۲۲ دقیقه
آیفون ۱۵ پرو مکس: ۹ ساعت و ۳۵ دقیقه
آیفون ۱۶ پلاس: ۸ ساعت و ۴۵ دقیقه
آیفون ۱۶ پرو: ۸ ساعت و ۱۹ دقیقه
آیفون ۱۶: ۸ ساعت ۱۹ دقیقه
آیفون ۱۵: ۷ ساعت و ۴۵ دقیقه
همچنین باید به این نکته اشاره کرد که اپل در سری آیفون ۱۶ از تراشه‌های ۳ نانومتری نسل دوم استفاده کرده است که از تراشه ۴ نانومتری S۲۴ اولترا کارآمدتر است. اما حتی با وجود این برتری نیز گوشی سامسونگ عمر باتری بهتری را ارائه می‌کند.

اخبار مرتبط
آیفون 16 از یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با فاصله کانونی 26 میلی‌متری، پیکسل‌های چهارگانه 2 میکرونی، دیافراگم f/1.6 و لرزشگیر سنسور شیفت بهره می‌برد. این دوربین می‌تواند یک تصویر 48 مگاپیکسلی را با یک تصویر 12 مگاپیکسلی که پیکسل‌های آن با هم ادغام شده، تلفیق کند و با ثبت نور بیشتر، یک عکس 24 مگاپیکسلی به‌دست آورد.
ر فروشنده‌های موبایل وقتی به آنها بگویید هشت میلیون تومان بودجه دارید، می‌گویند، پس باید موبایل پایین رده بخرید. اما در این مطلب سه گوشی معرفی می‌کنیم که جزو مدل‌های میان رده بازار هستند و اتفاقا عملکرد قابل قبولی هم داشته‌اند.
سه گوشی پرفروش بازار بین 860هزار تومان تا 10میلیون تومان قیمت دارند. گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 13 4G با دو سیم‌کارت و ظرفیت 256گیگابایت و رم هشت گیگابایت در صدر گوشی‌های پرفروش بازار قرار دارد. این گوشی میان‌رده شیائومی، به دلیل مشخصات فنی قابل‌قبولی که دارد، در حد و اندازه یک پرچمدار عمل می‌کند. صفحه‌نمایش این گوشی با ابعاد 6/76اینچ و رزولوشن 1080×2400 پیکسل از نوع امولد با نمایش 395پیکسل در هر اینچ مجهز شده است.
در بین برندهای محبوب در ایران با پول چهار تا هفت میلیون تومان تنها می‌توانید سراغ شیائومی و سامسونگ بروید. مثلا یکی از نمونه‌های پرفروش برای چنین قیمت‌هایی، ردمی A3 از برند شیائومی است که با ظرفیت داخلی 128 گیگابایت و حافظه موقت چهار گیگابایت به قیمت پنج‌ میلیون و 50 هزار تومان فروش می‌رود. این گوشی نسبتا جدید است و از اندروید 14 برخوردار شده و صفحه نمایش 6/6 اینچ دارد. دوربین اصلی ردمی A3 رزولوشنی برابر با هشت مگاپیکسل دارد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها