شنبه, 7 مهر 1403 2024,September

وام مسکن ۲ میلیاردی بانک سامان + جزئیات

01 مهر 1403
وام مسکن ۲ میلیاردی بانک سامان + جزئیات

وام مسکن بانک سامان با سود ۲۹ درصد و سقف ۲ میلیارد تومان برای خرید مسکن در شهرهای بزرگ و کوچک ارائه می‌شود.

به گزارش بانک اول بانک سامان با هدف تسهیل خرید مسکن، وام مسکن سامان را با سود ۲۹ درصد و سقف ۲ میلیارد تومان ارائه می‌دهد. این وام تا ۵۰ درصد از ارزش ملک معرفی شده را پوشش می‌دهد و شرایط ویژه‌ای از جمله ضمانت سند ملک، مسدودی ۲۵ درصد مبلغ وام و بازپرداخت ۶۰ ماهه با اقساط ماهانه حدود ۵۶ میلیون تومان دارد. همچنین متقاضیان باید میانگین حسابی بین ۳ تا ۶ ماه در بانک سامان داشته باشند.

وام مسکن بانک سامان؛ شرایط و نحوه دریافت

بانک سامان با ارائه تسهیلات مسکن با نام مسکن سامان به متقاضیان خرید مسکن در شهرهای بزرگ و کوچک کمک می‌کند. این وام با سود واقعی ۲۹ درصد، شامل ۲۳ درصد سود تسهیلات، ۳ درصد بیمه نظارت و ۳ درصد سود ریسک اعتباری است. با این شرایط، متقاضیان می‌توانند از این وام برای خرید مسکن استفاده کنند.

سقف وام و میزان پوشش ارزش ملک

وام مسکن سامان می‌تواند تا ۵۰ درصد از ارزش ملک معرفی شده توسط متقاضی را پوشش دهد. سقف این تسهیلات برای شهرهای بزرگ تا ۷۵۰ میلیون تومان و برای سایر شهرها ۵۰۰ میلیون تومان است. با این حال، حداکثر مبلغ وام قابل دریافت تا ۲ میلیارد تومان می‌باشد.

شرایط ضمانت و سپرده‌گذاری

یکی از شروط دریافت وام، ارائه سند ملک به عنوان ضمانت است. ملک باید بلامعارض باشد و دارای پایان‌کار معتبر باشد. علاوه بر این، وام‌گیرنده باید میانگین حسابی بین ۳ تا ۶ ماه در بانک سامان داشته باشد و ۲۵ درصد از مبلغ وام نیز به‌عنوان سپرده نزد بانک مسدود می‌شود که امکان دسترسی به آن تا زمان تسویه وام وجود ندارد.

بازپرداخت و اقساط

وام مسکن بانک سامان دارای بازپرداخت ۶۰ ماهه است و قسط ماهانه این تسهیلات حدود ۵۶ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان برآورد شده است. با احتساب سود تسهیلات، مبلغ نهایی وام و سود پرداختی در مجموع به ۳ میلیارد و ۴۴۲ میلیون تومان می‌رسد.

هزینه‌های جانبی و الزامات قانونی

علاوه بر هزینه سود و مسدودی سپرده، هزینه‌های جانبی شامل بیمه، تشکیل پرونده و حق کارشناسی به مبلغ ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به وام اضافه می‌شود. همچنین، متقاضیان باید فاقد چک برگشتی و بدهی‌های غیرجاری در سیستم بانکی باشند. اعتبارسنجی متقاضیان از طریق فیش حقوقی و گردش حساب انجام می‌شود تا از توانایی بازپرداخت اقساط اطمینان حاصل شود.

اخبار مرتبط
مهم‌ترین هدف بانک قرض‌الحسنه‌ مهر ایران اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه و وام است؛ بنابراین، اگر مشتری این بانک باشید یا حساب جاری و پس‌انداز داشته باشید، می‌توانید از انواع تسهیلات بانک مهر ایران استفاده کنید. در این بخش، انواع وام در این بانک را توضیح خواهیم داد. اطلاعات و شرایط وام‌ بانک مهر با توجه به آخرین اطلاعات در سال ۱۴۰۳ است.
رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران گفت: «به‌زودی زمانی ثبت‌نام مرحله سوم اعلام خواهد شد و بازنشستگان می‌توانند به صورت غیرحضوری و از طریق سایت کانون بازنشستگان اقدام به ثبت‌نام کنند.» علی دهقان‌کیا رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی از واریز وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان در شنبه هفته آینده خبر داد. به گزارش تسنیم، وی افزود: در این مرحله ۳۶ هزار نفر از بازنشستگان در سطح کشور از این تسهیلات استفاده خواهند کرد.
سپرده‌گذران دارای میانگین حساب مناسب می‌توانند وام ۶۰۰ میلیون تومانی بانک شهر با نرخ سود ۱۲ درصد و دوره بازپرداخت ۴۸ ماهه را دریافت کنند.
نیمه دوم سال ۱۴۰۰ بود که موضوع طرح تسهیلات تشویقی ازدواج به متولدین دهه ۶۰ ساکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت با کارمزد ۴ درصد مطرح شد و براساس آن افراد با دارا بودن تابعیت کشور ایران، عشایر یا ساکن روستا و یا شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، مجرد بودن زوجین و تاریخ تولد افراد در دهه ۶۰ در بازه تاریخی یک فروردین ۱۳۶۰ تا ۲۹ اسفند ۱۳۶۹ امکان دریافت این تسهیلات را داشتند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها