شنبه, 7 مهر 1403 2024,September

بورس رکورد ۸۰ روزه را شکست

03 مهر 1403
بورس رکورد ۸۰ روزه را شکست

بازار سرمایه امروز بالاترین میزان رشد روزانه خود طی بیش از ۲.۵ ماه گذشته را به ثبت رساند و با افزایش ۳۶ هزار واحد به رقم دو میلیون و ۱۵۲ هزار واحد رسید.

به گزارش  بانک اول  به نقل از ایسنا، بازار بورس که در روزهای اخیر روند افزایشی به خود گرفته، امروز هم سبزپوش شد. روز سه‌شنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۳۶ هزار و ۱۱۲ واحد رشد کرد و به رقم دو میلیون و ۱۵۲ هزار واحد رسید. این هجدهمین رشد روزانه بورس در ۲۶ روز کاری اخیر بود. پس از افزایش روزانه حدود ۸۸ هزار واحد در ۱۶ تیرماه، بازار سرمایه در۸۰ روز اخیر چنین رشدی را به خود ندیده است.

امروز شاخص هم‌وزن هم با افزایش ۱۰ هزار و ۳۲ واحد به رقم ۷۰۵ هزار و ۹۹۲ واحد رسید.

بیش از ۲۸۶ هزار فقره معامله به ارزش ۷۱۰۳ میلیارد تومان در بازار سهام انجام شد.

اخبار مرتبط
در مقابل نماد‌های فولاد و شپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند. شاخص کل فرابورس نیز امروز ۰.۰۵ درصد رشد کرد و در کانال ۲۲ هزار و ۳۰۸ واحدی ایستاد
ارزش معاملاتی گروه فلزات اساسی بیش از 488 میلیارد تومان ثبت شد عددی که در روز دوشنبه برای گروه بانکی ثبت شده بود بیش از 300 میلیارد تومان بود که به عنوان رکورد خوبی در سال 1403 محسوب می‌شد اما در روز جاری فلزات اساسی این رکورد را جابه‌جا کردند و در رتبه اول برترین ارزش معاملاتی در بازار بورس تهران قرار گرفتند.
هیئت مدیره در نظر دارد نسبت به انجام مرحله دوم افزایش سرمایه ۶۴ درصدی از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی به منظور اجرای طرح‌های بیواتانول کرمانشاه و باشت در چارچوب "دستورالعمل نحوه صدور مجوز عرضه عمومی شرکت پروژه (سهامی عام) " اقدام نماید.
بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی فملی، فولاد و فارس شد و در مقابل نمادهای معاملاتی بوعلی، ثفارس و فولاژ با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: