شنبه, 7 مهر 1403 2024,September

وصول چک‌های دیجیتال سایر بانک‌ها در بانک رفاه

04 مهر 1403
وصول چک‌های دیجیتال سایر بانک‌ها در بانک رفاه

با هدف ارائه خدمات مطلوب و متمایز به مشتریان بانک رفاه کارگران و به منظور توسعه خدمات الکترونیک، وصول چک‌های دیجیتال سایر بانک‌ها در این بانک امکان‌پذیر شد.

به گزارش بانک اول به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، این خدمت جدید به منظور کاهش مخاطرات و کاستی‌های موجود در فرایندهای چک کاغذی پیاده‌سازی و در حال حاضر از طریق سامانه‌های فرارفاه و موبایل بانک قابل ارائه به مشتریان این بانک است. 

براساس این گزارش، مشتریان بانک رفاه کارگران می‌توانند با به‌روزرسانی و نصب نسخه 1.3.9 سامانه فرا رفاه از مسیر "خدمات - خدمات چک - چک دیجیتال - چک‌های دریافتی - برگه وصول نشده"، با انتخاب چک مورد نظر و گزینه وصول چک، از این خدمت جدید بهره‌مند شوند. 

شایان ذکر است، چک امن دیجیتال نوع جدیدی از چک است که سرعت، دقت و امنیت بیشتری در عملکرد و نقدشوندگی نسبت به چک‌های کاغذی دارد و تمام قوانین چک کاغذی برای آن قابل اجراست و با امضا دیجیتال دارای اعتبار است.

این چک کاملا بر بستر اینترنت و موبایل بوده و تمام مراحل اعم از صدور، دریافت، تایید اطلاعات و انتقال چک به شخص دیگر به صورت آنلاین و سیستمی و از طریق ابزاری همانند تلفن همراه اجرا می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از این خدمت جدید بانک رفاه کارگران به شعب این بانک در سراسر کشور مراجعه و یا با مرکز ارتباط با مشتریان بانک (فراد) با شماره 8525 – 021 تماس حاصل کنند.

اخبار مرتبط
سفته الکترونیک، نسخه‌ای دیجیتال از سفته‌های کاغذی است که در بستر اینترنت و سامانه‌های بانکی تهیه و صادر می‌شود. این سفته با استفاده از فناوری‌های جدید مانند امضای دیجیتال، اعتبار و رسمیت لازم را دارد و به عنوان یکی از ابزارهای تعهدی در معاملات مالی و اعتباری به کار می‌رود.
طرح دعوای کیفری در خصوص چک مهلت قانونی دارد و خارج از این دو دوره شش ماهه دیگر به چک برگشتی رسیدگی کیفری نخواهد شد. در واقع دارنده یا ذینفع چک می بایست تا شش ماه پس از تاریخ سررسید چک اقدام به وصول آن کند و اگر چک نقد نشد تا شش ماه پس از صدور گواهی عدم پرداخت چک شکایت مطرح کند.
هرگاه دریافت وجه چک از بانک به انجام یک شرط که در متن چک آمده است، منوط شده باشد. مثلا بین خریدار و فروشنده یک خانه شرط شود که در صورتی فروشنده می تواند چک خرید خانه را برای وصول به بانک ببرد، که ابتدا فروشنده سند خانه را به خریدار منتقل کند، در صورتی که شرط در متن چک نیامده باشد؛ اما بتوان از روش دیگری مثل شهادت شاهد شرط را ثابت کرد، چک حقوقی است و قابل پیگیری کیفری نیست.
برخلاف گذشته که احراز شرایط متقاضی دسته‌چک برعهده شعب بانک‌ها بود، با راه‌اندازی سامانه صیاد و لزوم صدور چک صیاد از طریق این سامانه، حالا دیگر شعب بانک در این زمینه اختیاری ندارند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها