شنبه, 7 مهر 1403 2024,September

سقف انتقال وجه درگاه های ساتنا چقدر است؟

04 مهر 1403
سقف انتقال وجه درگاه های ساتنا چقدر است؟

سامانه تسویه ناخالص آنی”ساتنا” (Real Time Gross Settlement) به منظور انتقال وجه مبتنی بر حساب با مبالغ کلان در شبکه بانکی کشور ایجاد شده است.

به گزارش بانک اول  ساتنا جایگزینی برای چک های رمزدار بین بانکی است.

سامانه ساتنا فقط مبادلات آنلاین را انجام نمی دهد. مشتریان می توانند در شعبه بانک مورد نظر خودشان مبلغ مورد نظر خود را در این سامانه ثبت کنند.

درگاه های عملیات ساتنا:

شعب بانک: حداقل مبلغ قابل انتقال از طریق ساتنا ۵۰۰ میلیون ریال است.

لازم به ذکر است ارائه اسناد مثبته دال بر انجام معامله برای انجام تراکنش های بالای ۲ میلیارد ریال اشخاص حقیقی و بالای ۱۰ میلیارد ریال اشخاص حقوقی الزامی است.

مشتریان دارای حساب می توانند فرم تقاضای انتقال وجه از طریق ساتنا را با ذکر نام بانک گیرنده، شماره حساب گیرنده (شماره شبای مقصد) و نام دریافت کننده وجه تکمیل کرده و بانک پس از تامین و واریز وجه توسط مشتری، دستور پرداخت را به ساتنا صادر می کند.

بانکداری اینترنتی: سقف روزانه حداکثر ۲ میلیارد ریال

​ همراه بانک: حداقل مبلغ انتقال وجه ۵۰۰ میلیون ریال و حداکثر ۲ میلیارد ریال

چرخه زمانی عملیات ساتنا:

ساتنا تنها در ساعت اداری شعب بانک ها انجام می شود.

شنبه لغایت پنجشنبه(روزهای کاری):ساعت پذیرش: ۷:۳۰ صبح و ساعت خاتمه پذیرش: ۱۴:۱۵

گفتنی است سامانه های دستور پرداخت الکترونیکی بین بانکی نظیر ساتنا و پایا، بر اساس شناسه شبا فعالیت می کنند.

شبا شناسه ای است متشکل از 26 کاراکتر (حرف و عدد) که بر اساس استاندارد IBAN تدوین شده است.

برای هر حساب بانکی، یک شبای به خصوص در شبکه بانکی کشور وجود دارد.

اگر شماره شبا کارت مقصد را نداشتید و به آن فرد هم دسترسی نداشتید می‌توانید از این لینک شماره شبا همه بانک ها را به صورت رایگان دریافت کنید.

اخبار مرتبط
بر اساس این گزارش، تمامی خدمات فوق درصورت انتخاب روش تحویل در نشانی مشتری، از طریق سامانه پیشخوان الکترونیک به صورت غیرحضوری قابل دریافت است، اما در صورت انتخاب روش تحویل در شعبه در سامانه پیشخوان الکترونیک، مشتری باید به باجه صدور آنی کارت در شعبه انتخاب شده مراجعه کند.
سازمان امور مالیاتی اعلام کرد، با توجه به قوانین و مقررات موجود، کلیه وجوه واریزی به حساب‌های بانکی تجاری از کلیه طرق از جمله درگاه‌های الکترونیکی پرداخت، دستگاه‌های کارتخوان، کارت به کارت، ساتنا، پایا و … به عنوان فروش تلقی شده و مبنای محاسبات مالیات قرار می‌گیرد. حساب های شخصی (غیر تجاری )، حساب های معمولی هستند که افراد با مراجعه به بانک ها اقدام به افتتاح آن ها می کنند اما حساب های تجاری حساب هایی محسوب می شوند که در طول یک ماه بیش از صد مورد واریزی با مبلغ ۳۵ میلیون تومان داشته باشند. این
در روش انتقال وجه داخلی می‌توانید از حساب خود در یک بانک به حساب فردی دیگر در همان بانک انتقال وجه انجام دهید. در این روش با داشتن شماره حساب مقصد می‌توانید تا مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به صورت روزانه انتقال وجه انجام دهید. سقف خرید کارتی روزانه چقدر است؟ حداکثر مبلغ تراکنش خرید از هر کارت متعلق به مشتری حقیقی، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان روزانه در کل شبکه بانکی است.
گاهی ممکن است با وارد کردن شماره حساب اشتباهی در گوشی موبایل خود یا در عابربانک یا همراه بانک و اینتربانک و ... پولی را اشتباها به حساب شخص دیگری واریز کنید که هیچ نام و نشانی از او ندارید؛ دراین شرایط چگونه باید پول خود را پس بگیرید؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها