شنبه, 7 مهر 1403 2024,September

لیست معروف‌ترین میم کوین‌ها

04 مهر 1403
لیست معروف‌ترین میم کوین‌ها

لیست معروف‌ترین میم کوین‌ها

میم کوین‌ها، ارزهای دیجیتال تقریباً بدون‌کاربردی هستند که با الهام از شوخی‌های اینترنتی، رویدادهای پرسروصدا یا اصطلاحاً میم‌ها راه‌اندازی می‌شوند. تنها دلایلی که می‌تواند تقاضا برای یک میم‌کوین را افزایش داده و باعث رشد قیمت آن در بازار شود، مشامل حمایت سلبریتی‌ها از این میم کوین‌ها، یا شهرت و معروفیت بیش‌از‌حد آن‌ها به هر دلیلی است. بر همین اساس، ما نیز لیستی از معروف‌ترین میم کوین‌ها را آماده کرده‌ایم که می‌توانند از جمله گزینه‌های پرپتانسیل برای سرمایه‌گذاری باشند. با ما همراه باشید.

میم کوین‌ها و تاریخچه آن‌ها

اولین میم کوین دنیا، دوج کوین (DOGE) بوده که در سال ۲۰۱۳ میلادی، با الهام از میم محبوب دوج (Doge)، سگ ژاپنی شیبا اینو راه‌اندازی شده است. ارز دیجیتالی که نه‌تنها کاربرد خاصی ندارد، بلکه هدف از راه‌اندازی آن هم مسخره‌کردن ارزهای دیجیتالی مثل بیت‌کوین بوده است!

میم کوین‌ها و تاریخچه آن‌ها

اما بدون‌کاربرد‌بودن دوج کوین نتوانسته جلوی رشد آن را بگیرد. به‌ویژه که وقتی ایلان ماسک (Elon Musk) اعلام کرد این ارز را دوست دارد، قیمت دوج کوین بیش‌از‌پیش شروع به اوج‌گرفتن کرد.

پس از دوج کوین، دروازه شهور و پیشرفت به‌روز دیگر توکن‌هایی که با الهام از میم‌ها راه‌اندازی می‌شدند باز شد. کافی بود شما یک پروفایل با الهام از یک شخصیت کارتونی، یک فرد برجسته – مثلاً ترامپ!! – یا یک شوخی اینترنتی ایجاد کرده و یک توکن برای آن راه‌اندازی کنید!

شیبا اینو (SHIB) و پپه (PEPE) میم کوین‌های مشهور بعدی بودند که روانه بازار شدند و باز هم توانستند با‌ وجود ندا‌شتن‌کاربرد، مشهور و محبوب شوند و رشد کنند. مثلاً در نظر داشته باشید که ارزش بازار پپه در کمتر از سه هفته به یک میلیارد دلار رسیده است.

اما کاربران چرا میم‌کوین‌ها را دوست دارند و آن‌ها را خریداری می‌کنند؟

  • قیمت میم‌کوین‌ها به‌دشت در نوسان است و پتانسیل سود بالایی دارند
  • معمولاً محدودیتی در عرضه میم‌کوین‌ها وجود ندارد و منابع عظیمی برای عرضه دارند
  • اغلب دارای قیمت‌های بسیار پایینی هستند و تقریباً هرکسی می‌تواند روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کند

در‌ضمن، گاهی است ممکن است حس فومو  (Fomo) – به معنی ترس از دست دادن فرصت‌های سودمند – نیز باعث شود تا سرمایه‌گذاران از یک میم کوین استقبال کنند. هرچند که شاید هیچ‌وقت رالی قیمت قبلی تکرار نشود.

به‌علاوه، این‌طور هم نیست که همه میم‌کوین‌ها بدون‌کاربرد باشند؛ برخی از آن‌ها برای:

  • تامین نقدینگی (Liquidity Provision)
  • ییلد فارمینگ (Yield Farming)
  • استیکینگ (Staking)

و غیره نیز استفاده می‌شوند.

لیست معروف‌ترین میم کوین‌ها

لیست معروف‌ترین میم کوین‌ها

دوج کوین (Doge Coin)

دوج کوین (Doge Coin) به‌عنوان اولین میم کوین دنیا، یکی از معروف‌ترین‌ها نیز هست. این میم کوین که توسط دو تن از حرفه‌ای‌ترین توسعه‌دهندگان بیت کوین، یعنی:

  • بیلی مارکوس (Billy Markus)
  • و جکسون پامر (Jackson Palmer)

در سال ۲۰۱۳ میلادی راه‌اندازی شده است، به‌واسطه حمایت ایلان ماسک در سال ۲۰۲۰ میلادی رشد چشم‌گیری داشته و اکنون نیز یکی از مشهورترین و معروف‌ترین میم کوین‌های بازار شناخته می‌شود. جالب است بدانید که در بسیاری از جوامع کریپتویی از دوج کوین تحت عنوان «پادشاه میم کوین‌ها» یاد می‌شود. قیمت Dogecoin طی سال‌های اخیر رشد چشم‌گیری داشته و یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری است.

شیبا اینو (Shiba Inu)

دومین ارز دیجیتال در لیست معروف‌ترین میم کوین‌ها، شیبا اینو (Shiba Inu) است. میم کوینی که درست مثل دوج کوین از یک سگ ژاپنی با همین عنوان الهام گرفته است و هویت خالق آن با نام مستعار ریوشی (Ryoshi) نیز تاکنون در هاله‌ای از ابهام بوده است.

شیبا اینو (Shiba Inu)

جالب است بدانید که شیبا اینو، در همان ابتدای راه‌اندازی در سال ۲۰۲۰ میلادی، خودش را «قابل دوج کوین» معرفی کرده، همواره یکی از اصلی‌ترین رقبای دوج در بازار بوده و حتی گاهاً توانسته از آن سبقت هم بگیرد.

یکی از برتری‌هایی که شیبا اینو نسبت به بسیاری از هم‌نوعان میم کوینی خودش دارد، این است که خلیلی هم بدون‌کاربرد نیست! این ارز دیجیتال جامعه‌ای پرشور و فعال دارد که مدام در حال توسعه پروژه هستند:

  • عرضه استیبل‌کوین شی (Shi)
  • راه‌اندازی شیباریوم (Shibarium)
  • راه‌اندازی متاورس شیبا (SHIB The Metaverse)
  • ارائه مکانیسم توکن‌سوزی برای شیبا اینو (Shiba Inu Burn)
  • معرفی بازی کارتی کلکسیونی شیبا (Shiba Collectible Card Game)

و فعالیت‌هایی از این دست باعث می‌شوند تا طرفداران شیبا اینو روز‌بهروز بیشتر شوند.

بسیاری از تحلیل‌گران و متخصصین بازار بر این عقیده‌اند که در کنار دوج کوین، شیبا اینو نیز یکی از موفق‌ترین و پرپتانسیل‌ترین ارزهای دیجیتال حال حاضر بازار است و سرمایه‌گذاری روی آن می‌تواند پرسود باشد. شما می‌توانید قیمت لحظه ای شیبا اینو را در صرافی همتاپی مشاهده کنید.

آکیتا اینو (Akita Inu)

آکیتا اینو (Akita Inu) میم کوین محبوب دیگری است که در سال ۲۰۲۱ میلادی، به‌عنوان ادای احترام به نژاد سگ آکیتا (Akita) پا به عرصه وجود گذاشته است.

نام تجاری منحصر‌به‌فردی که این میم کوین برای خودش برگزیده، استفاده از شبکه محبوب و بزرگ اتریوم (ERC-20) برای انتشار و همین‌طور جامعه پروشر و قدرتمندی که دارد، دست در دست هم داده‌اند تا آکیتا اینو شانس جای گرفتن در لیست معروف‌ترین میم کوین‌ها را داشته باشد.

جالب است بدانید که پروژه آکیتا اینو متعهد آن به مسئولیت اجتماعی نیز هست و یک بخش خیریه را تشکیل داده که قسمتی از هر تراکنش را به سازمان‌های حمایت از حیوانات اهدا می‌کند. همین امر، آن را به یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاران دوست‌دار محیط زیست و حیوانات و همین‌طور علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری‌های اخلاقی تبدیل کرده است.

میم کوین های معروف دنیا

در ضمن، از نظر ساختاری نیز میم کوین آکیتا اینو به‌واسطه مکانیسم کاهش تورم خود که بخشی از توکن‌های هر تراکنش را می‌سوزاند، دارای خاصیت ضد‌تورمی است و می‌تواند گزینه‌ای پر‌پتانسیل برای سال‌های پیش‌رو باشد.

مونا کوین (Mona Coin)

مونا کوین (Mona Coin)، چهارمین ارز دیجیتال در لیست معروف‌ترین میم کوین‌های دنیاست. ارز دیجیتالی که در سال ۲۰۱۳ میلادی، در قالب یک هارد فورک برای لایت کوین (Lite Coin) معرفی شده و نام‌گذاری آن نیز با الهام از یک شخصیت گربه‌مانند محبوب در ژاپن تحت عنوان مونا (Mona) صورت گرفته است.

برخلاف بسیاری از میم کوین‌های دیگر که در قالب توکن و بدون‌ بلاکچین اختصاصی راه‌اندازی شده‌اند، مونا کوین دارای شبکه اختصاصی غیر‌متمرکز است. شبکه‌ای که تراکنش‌های سریع و ایمن در آن تأثیر زیادی روی محبوبیت این میم کوین داشته است.

از جمله اهداف والای پروژه مونا کوین که توانسته به ترویج و محبوبیت فزاینده آن به‌ویژه در ژاپن دامن بزند، تامین مالی پروژه‌ها و ابتکارات مختلف و ترویج استفاده از ارزهای دیجیتال بوده است. جالب است بدانید که این پروژه، طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های خودپرداز کریپتویی مونا کوین (Mona Coin) را در سراسر ژاپن راه‌اندازی کرده و به توسعه مدارک و آکادمی‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال در این کشور کمک می‌کند.

دوج‌ایلان مارس (Dogelon Mars)

و اما آخرین میم کوین معروف مقاله نیز دوج‌ایلان مارس (Dogelon Mars) است. میم کوینی که عنوان آن از ترکیب سه کلمه دوج، ایلان و مارس تشکیل شده و قصد دارد این پیغام را به ما مخابره کند:

  • دوج (Doge) – ادامه‌دهنده راه پادشاه میم کوین‌ها
  • ایلان (Elon) – در بزرگ‌داشت بزرگ‌ترین حامی میم کوین‌ها
  • مارس (Mars) – نماد صعودی درخشان در فضا

جالب است بدانید که یک داستان کمیک و فانتزی نیز برای این میم کوین نگارش شده که باعث جذب طرفداران زیادی برای آن شده است. در ضمن، این میم کوین هیچ ارتباطی یا ایلان ماسک ندارد.

اخبار مرتبط
آنجایی که هنر درمانی به افراد اجازه می دهد تا احساسات خود را در مورد هر موضوعی از طریق کار خلاقانه و نه با گفتار بیان کنند، اعتقاد بر این است که به ویژه برای کسانی که احساس می کنند با احساسات و عواطف خود ارتباطی ندارند مفید است. افرادی که در بحث کردن یا به خاطر سپردن تجربیات دردناک مشکل دارند، ممکن است هنر درمانی را مفید بدانند. تحقیقات اخیر نشان می دهد که هنر درمانی ممکن است به افرادی که مبتلا به اسکیزوفرنی تشخیص داده شده اند کمک کند تا برخی از علائم خود را بهبود بخشند
کوینکس امروز یکی از صرافی‌های برجسته در بازار ارزهای دیجیتال است که میلیون‌ها کاربر از سراسر جهان را به خود جذب کرده است. این صرافی با ارائه خدمات متنوع و پایبندی به استانداردهای بالای امنیتی، همچنان به رشد و توسعه خود ادامه می‌دهد.  
معرفی انواع دستگاه کارتخوان؛ بهترین نوع کارتخوان سیار کدام است؟ به‌طورکلی انواع دستگاه کارتخوان سیار در دو مدل بی‌سیم و وایفای عرضه می‌شود. وایفای سیمکارتی باید از شبکه‌های مناسب باشد تا آنتن‌دهی خوبی ارائه دهد. همچنین دستگاه پوز وایفایی باید قابل‌اتصال به وایفای با پهنای مناسب برای اتصال به شبکه‌های بانکی باشد. در ادامه به بررسی چند مدل از بهترین دستگاه کارتخوان سیار در ایران می‌پردازیم.
بیت کوین برای بسیاری از کاربران، به ویژه افرادی که به تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده‌اند، ممکن است چالش‌برانگیز به نظر برسد. اما با انتخاب روش‌های صحیح و معتبر، این فرایند می‌تواند بسیار ساده و امن باشد.  یکی از این روش‌ها، استفاده از صرافی‌های معتبر داخلی است که با فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب، کاربران را در خرید بیت کوین یاری می‌کنند. این صرافی‌ها با پشتیبانی از پرداخت‌های ریالی و ارائه خدمات به زبان فارسی، تجربه کاربری آسان‌تری را برای کاربران ایرانی فراهم می‌سازند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: