شنبه, 7 مهر 1403 2024,September

حراج گسترده و مداوم سکه/ برگزاری حراج سکه در دوشنبه هر هفته

07 مهر 1403
حراج گسترده و مداوم سکه/ برگزاری حراج سکه در دوشنبه هر هفته

به گفته سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران هر دوشنبه میزبان حراج سکه طلا خواهد بود.

به گزارش بانک اول اصغر بالسینی  در رابطه با برگزاری حراج های سکه طلا از سوی این مرکز گفت: نوزدهمین حراج سکه مرکز مبادله دوشنبه (۹ مهرماه) با عرضه انواع سکه برگزار می‌شود و با توجه به برنامه‌ریزی‌های قبلی صورت گرفته مقرر شده دوشنبه‌های هر هفته بطور مداوم و گسترده حراج سکه در مرکز مبادله برگزار شود.

به گفته وی، با برگزاری حراج سکه مرکز مبادله از طریق سامانه حراج سکه، این امکان فراهم می‌شود که متقاضیان سکه از سراسر کشور به صورت مستقیم در حراج شرکت کرده و امکان خرید سکه‌های عرضه شده را داشته باشند.

بالسینی در پایان خاطر نشان کرد: از ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ که اولین جلسه حراج سکه در مرکز مبادله برگزار شد، تا امروز، ۱۸ جلسه حراج از طریق سامانه معاملات سکه طلای مرکز مبادله ایران برگزار شده است که طی این حراج‌ها، در مجموع ۳۲۳ هزار و ۴۴۰ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان تخصیص داده شده است و سهم ربع سکه از این حجم تخصیص ۱۷۶ هزار و ۹۴۶ قطعه، نیم سکه ۵۳ هزار و ۹۱۰ قطعه و تمام سکه ۹۲ هزار و ۵۸۴ قطعه بوده است /ایسنا

اخبار مرتبط
غلامرضا مصباحی مقدم رئیس شورای فقهی بانک مرکزی در گفت‌وگویی در خصوص بازار ارز و برنامه‌ریزی برای ایجاد ساختار جدیدی در این بازار اظهار داشت: اصولاً در هر بازاری، از جمله بازار ارز، باید عرضه و تقاضا تعیین‌کننده قیمت‌ها باشند.
اتفاقات و مسائلی همچون عملیات طوفان الاقصی ، حمله موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی فلسطین که تحت عنوان عملیات وعده صادق انجام شد و همچنین مسائل و اتفاقات امنیتی در یمن سوریه و غیره در حالی رخ داد که همه پیش‌بینی رشد بالای نرخ ارز و رسیدن دلار به 120 هزار تومان را داشتند اما شاهد بودیم که قیمت‌ها پس نوسانات اندک از مدتی کاهشی شد.
نوزدهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه 9 مهرماه 1403، از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می شود و دارایی موضوع حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال 1386 بانک مرکزی و بدون بسته بندی است. زمان واریز وجه از ساعت 12 روز شنبه 7 مهرماه آغاز و در ساعت 23 روز یکشنبه مورخ 8 مهرماه 1403 پایان می یابد. پس از اتمام این دوره زمانی، امکان پرداخت وجه و در نتیجه شرکت در حراج وجود ندارد.
نوزدهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه ۹ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها