ﺳﻪشنبه, 10 مهر 1403 2024,October

چطور باید به فروشندگان طلای آب شده اعتماد کنیم؟ + بررسی ۶ معیار

08 مهر 1403
چطور باید به فروشندگان طلای آب شده اعتماد کنیم؟ + بررسی ۶ معیار

اعتماد به فروشندگان طلا با وجود تنوع بالای آن‌ها کار آسانی نیست. اگر به دنبال دردسر کمتری هستید و می‌خواهید به سرعت با خرید طلا سرمایه‌گذاری کنید، طلای آب شده گزینه بهتری برای شماست.

به گزارش بانک اول خرید طلای آب شده بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا است. حالا که شما می‌خواهید طلای آب شده بخرید، باید بدانید که با چه معیارهایی باید یک فروشنده طلا را بسنجید و چگونه می‌توانید به یک طلافروش اعتماد کنید. در ادامه ضمن یادگیری نکته‌هایی درباره خرید طلای آب شده، با معیارهایی برای پیداکردن یک فروشنده منصف آشنا می‌شوید.

معیارهایی که فروشنده طلای آب شده باید داشته باشد

اگر به قصد خرید طلای آب شده نزد یک طلافروش رفتید و خواستید از صحت کار او باخبر شوید، باید نکات زیر را در نظر داشته باشید. این معیارها به شما نشان می‌دهد که این فروشنده متقلب نیست و برای خرید طلای آب شده و فروش آن به خودش می‌توانید روی او حساب کنید.

بررسی مجوزها و جواز کسب

حتماً چک کنید که فروشنده طلا از مجوزهای لازم برخوردار باشد. پروانه فعالیت و جواز کسب به شما نشان می‌دهد که این فروشنده معتبر است و در نظام صنفی طلافروشان و طبق قوانین اتحادیه در حال فعالیت است. همین موضوع باعث می‌شود تا اگر در آینده مشکلی در طلای خریداری‌شده شما وجود داشته باشد، راه برای پیگیری باز باشد و بتوانید نزد اتحادیه از او شکایت ثبت کنید.

خوش‌نامی در بازار طلا

معیار دیگر، خوش‌نامی و اعتبار طلافروش مدنظرتان در بازار طلا است. اگر فردی را دیدید که به بدحسابی معروف است، از او طلای آب شده نخرید. از طرف دیگر، طلافروشانی که قدمت بالایی در بازار دارند و روی همین حساب توانسته‌اند اعتبار خوبی کسب کنند، بهترین گزینه شما برای خرید محسوب می‌شوند.

صدور فاکتور طلای آب شده

در هنگام خرید طلای آب شده حتماً درخواست صدور فاکتور داشته باشید. اگر فروشنده به هر علتی از صدور فاکتور امتناع کرد، از او طلا نخرید. طلای آب شده باید فاکتور داشته باشد تا هم در هنگام فروش به مشکل برخورد نکنید و هم مطمئن باشید اصالت طلا واقعی است و همچنین مال حاصل از سرقت یا موارد مشکل‌دار دیگر نیست.

ارائه شناسنامه طلا

درست است که صدور فاکتور الزامی است و در بسیاری از مواقع هم کفایت می‌کند، اما فروشندگانی که حاضرند شناسنامه طلا ارائه دهند، مورد اعتماد ترند. در شناسنامه طلا اطلاعات کافی درباره عیار، خلوص و وزن طلا درج شده و همچنین به آزمایشگاه معتمدی که این طلا را تأیید کرده است نیز اشاره دارد. صدور شناسنامه طلا دیگر خیال شما را از بابت اصالت طلا و عیار آن راحت می‌کند.

امکان بازخرید طلا

دقت کنید که طلای آب‌شده‌ای که خریداری می‌کنید حتما ضمانت بازخرید توسط فروشنده داشته باشد. در حالت عادی طلافروش‌ها باید طلای آب شده را از شما بازخرید کنند. در نتیجه اگر طلافروشی با دلایلی مثل اینکه شرایط بازخرید نداریم، حاضر نبود قطعه طلایی که از او می‌خرید را در آینده از شما خریداری کند، مشکلی در این بین وجود دارد و بهتر است به او اعتماد نکنید.

استعلام انگ طلا

بر روی قطعات طلای آب شده، یک شماره انگ درج شده است. شما با استعلام این انگ در سامانه‌های ری‌گیری آنلاین و یا آزمایشگاه‌های معتبر می‌توانید از اصالت و عیار طلا باخبر شوید. مطابقت داشتن اطلاعات استعلام با اطلاعات فروشنده نشانه خوبی برای اعتماد به اوست. اگر تمام مراحل قبلی را طی کرده‌اید، این قدم آخر شما برای خرید طلای آب شده از فروشنده است.

اخبار مرتبط
گفتنی است،‌ ثبت اطلاعات و معاملات طلافروشان در سامانه جامع تجارت از دی ماه سال قبل لازم ‌الاجرا شده بود ولی با اعتراض فعالان این صنف، مهلت 6 ماهه ای برای واحدهای طلافروشی در نظر گرفته شد تا نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کنند.
بازار امروز شاهد افزایش قیمت سکه و طلا نسبت به روز گذشته است.
قیمت سکه و طلا با آغاز هفته دوم مهر تحت‌تاثیر تحولات اخیر منطقه قرار گرفت. همزمان با عبور نرخ طلا ۱۸ عیار از مرز چهار میلیون، سکه امامی هفتم مهر برای اولین‌بار ارقامی بیش از ۴۷ میلیون تومان را تجربه کرد
براساس گزارش میدانی خبرنگار ایسنا از بازار ارز، امروز دوشنبه (۹ مهرماه) نرخ ارز در ابتدای روز روند کاهشی را نسبت به پایان روز قبل آغاز کرد. در لحظه تنظیم این گزارش (ساعت ۱۵) دلار در بازار آزاد با نرخ ۶۰ هزار تومان توسط واسطه‌ها به فروش و با قیمت ۵۹ هزار تومان از سوی این افراد خریداری می‌شد. همچنین، یورو در این بازار با قیمت ۶۷ هزار تومان توسط واسطه ها به فروش رسید و با قیمت ۶۶ هزار تومان از سوی این افراد خریداری شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها