شنبه, 14 مهر 1403 2024,October

واکنش قیمت طلا به حمله موشکی ایران به اسرائیل

11 مهر 1403
واکنش قیمت طلا به حمله موشکی ایران به اسرائیل

تحلیلگران عقیده دارند اگر تلفات در رژیم صهیونیستی جدی باشد یک جنگ تمام معیار در خاورمیانه به راه می‌افتد و همین تاجران را در حال حاضر نگران کرده است. این شرایط تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش خواهد داد.

به گزارش بانک اول قیمت طلا در معاملات شب گذشته بازارهای جهانی پس از انتشار خبر حملات ایران به اسرائیل به بیش از ۲۶۶۵ دلار در هر اونس افزایش یافت.

به دنبال بالا گرفتن تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، قیمت طلا با رشد 1 درصدی همراه شده است.

ترس از تبدیل شدن درگیری خاورمیانه به یک جنگ تمام عیار پس از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی بالا گرفته است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 6 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به 2654 دلار رسید

ایران در روز سه‌شنبه بارانی از موشک‌های بالستیک را بر سر رژیم صهیونیستی به تلافی حمله این رژیم به لبنان فرود آورد.

تحلیلگران عقیده دارند اگر تلفات در رژیم صهیونیستی جدی باشد یک جنگ تمام معیار در خاورمیانه به راه می‌افتد و همین تاجران را در حال حاضر نگران کرده است. این شرایط تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش خواهد داد.

طلا همواره به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن در زمان بی‌ثباتی‌های سیاسی و مالی در نظر گرفته می‌شود.

در این بین، سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا هم کاهش یافته و خرید طلا را به عنوان یک سرمایه غیرسودده جذاب‌تر کرده است.

جیم ویکاف، تحلیل‌گر ارشد بازار در کیتکو متالز، گفته: «این خبر باعث افزایش تقاضا برای طلا به عنوان یک دارایی امن شده است.»

بازار در این هفته از نزدیک اطلاعات اشتغال آمریکا و اظهارات مقامات فدرال رزرو این کشور را بررسی می‌کند تا سرنخ‌های بیشتری از روند سیاست‌های پولی آن به دست آورد.

طلا در روز دوشنبه بدترین روز خود را در بیش از چهار هفته گذشته ثبت کرد، آن هم پس از آن که پاول، رئیس فدرال رزرو، اعلام کرد این بانک احتمالا کاهش ۰/۲۵ درصدی نرخ بهره را دنبال خواهد کرد.

جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز دوشنبه از احتمال کاهش 25 درصدی نرخ بهره خبر داد که باعث شد طلا بدترین عملکرد خود را طی 4 هفته گذشته داشته باشد.

اما اقتصاددان‌ها عقیده دارند دلایل افزایش فعلی قیمت طلا یعنی کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و بالا رفتن تقاضا برای این فلز گرانبها به خاطر بی‌ثباتی‌های ژئوپلیتیکی همچنان باقی خواهد ماند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.12 درصد کاهش به 31 دلار و 71 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.48 درصدی 999 دلار و 14 سنت معامله می‌شود.

به گفته دانیل پاویلونیس، استراتژیست ارشد بازار طلا، قیمت این فلز گران‌بها به دلیل از کنترل خارج شدن اوضاع میان لبنان و اسرائیل و حمله ایران به اسرائیل افزایش یافته است.

طلا در زمان بحران‌های سیاسی و اقتصادی به‌عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می‌شود؛ همچنین کاهش بهره بانکی در آمریکا هم به وضعیت کمک کرده زیرا طلا یک دارایی بدون سود است.

اخبار مرتبط
هر اونس طلا، امروز به ۲,۴۶۵ (دو هزار و چهارصد و شصت و پنج) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۲۸ درصدی داشته است.
در معاملات امروز قیمت هر اونس طلا با 16 دلار کاهش به 2394 دلار رسید در ایران نیز قیمت طلا و سکه در چند روز گذشته روند کاهشی به خود گرفته است این در حالی است که ادارات و بانک‌های تهران، البرز و اصفهان امروز تعطیل هستند.
روز گذشته گمانه‌زنی بازار در مورد کاهش نرخ بهره آمریکا در سال 2024 سبب افزایش نرخ اونس جهانی به 2074 دلار در نخستین روز کاری سال جدید شد. فلز زرد در معاملات روز چهارشنبه با نوسان محدود و همچنان بالای 2060 دلاری داد و ستد می شود. سرمایه‌گذاران منتظر جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو آمریکا و همچنین اطلاعات اشتغال این کشور هستند تا دورنمای نرخ بهره بانک مرکزی مشخص‌تر شود.
قیمت طلا در روز جمعه تا بالاترین سطح طی سه هفته گذشته افزایش یافته است. بالا رفتن احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در اوایل سال آینده میلادی ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا را پایین آورده و از قیمت طلا حمایت کرده است. قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 13 دلار افزایش به 2049 دلار رسید

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها