شنبه, 14 مهر 1403 2024,October

ریزش بی پایان شاخص بورس تهران

11 مهر 1403
ریزش بی پایان شاخص بورس تهران
معاملات بورس در آخرین روز هفته همچنان در محدوده منفی صورت گرفت و تمامی شاخص‌های بازار سرمایه با افت مواجه بودند.

به گزارش بانک اول امروز چهارشنبه 11 مهرماه،‌ شاخص کل بورس با 0.41 درصد افت در محدود 2میلیون 114 هزار و 887 واحد ایستاد و شاخص هموزن نیز با 0.21 درصد کاهش ارتفاع در محدوده 700هزار و 386 واحد به کار خود پایان داد. نمادهای فملی، فولاد و فارس بیشترین اثر منفی بر شاخص بورس و نمادهای کچاد، مبین و پارسیان بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص ثبت کردند.

در معاملات امروز سه گروه بانک‌ها، فلزات اساسی و شیمایی به ترتیب با 226، 219 و 152 میلیارد تومان، بیشترین ارزش معاملات را به ثبت رساندند و به جز گروه انتشار و چاپ هم بقیه گروه‌های صنعتی با افت شاخص مواجه شدند. 

در میان نمادهای بورس هم، سه صندوق افران، فیروزا و یاقوت بیشترین ارزش معاملات را به ثبت رساندند و سه نماد وتجارت، شستا و وپارس هم بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.

 در بازار فرابورس ایران نیز شاخص‌ها در وضعیت قرمز بودند. شاخص کل فرابورس با 0.22 درصد افت در محدوده 22هزار و 131 واحد متوقف شد و شاخص کل هموزن فرابورس نیز با 0.21 درصد افت در محدوده 123 هزار و 467 واحد به کار خود پایان داد. در بازار فرابورس نیز نمادهای آریا، انتخاب و شگویا بیشترین اثر مثبت و کرومیت، زشریف و کتوسعه بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند. 

در آخرین روز از هفته‌ای که دامنه نوسان در آن به مثبت و منفی یک درصد محدود بود نزدیک به 90 درصد نمادها در محدوده منفی معامله شدند و ارزش معاملات بورس نیز 3 هزار و 100 میلیارد تومان بود.

اخبار مرتبط
محدود کردن دامنه نوسان به یک درصد به عنوان راهکاری مؤثر برای مهار نوسانات شدید و جلوگیری از ایجاد صف‌های فروش یا خرید ناشی از هیجانات زودگذر در نظر گرفته شده است. این تصمیم کمک می‌کند تا بازار در شرایط بحرانی آرامش بیشتری داشته باشد و سهامداران بتوانند با دیدگاه منطقی‌تری به معاملات خود ادامه دهند.در ادامه روند نزولی بازار، امروز بورس تهران با افت قابل توجهی همراه بود.
همتی وزیر اقتصاد عنوان کرده بود که اختلاف قیمت بین نرخ ارز آزاد و نیما باید به حداقل برسد تا جایی که توجیه داشته باشد. هنوز این اختلاف قیمت توجیه ندارد و خیلی زیاد است. این موضوع به تدریج انجام خواهد شد. این دو موضوع اختلاف نظر بانک مرکزی و وزارت اقتصاد را نشان می‌دهد و باید دید که وضعیت ارزی کشور و نرخ‌های به کدام سمت حرکت خواهند کرد.
بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 2 میلیارد و 18میلیون ورقه به ارزش 14هزار و 625میلیارد تومان در 59هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 22واحد افت کرد و در ارتفاع 22هزار و 180واحد قرار گرفت.
بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی فولاد، فارس، و شستا شد و در مقابل نمادهای معاملاتی کگل، شپدیس و کچاد با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها