شنبه, 14 مهر 1403 2024,October

شاخص فرابورس کانال ۷۰۰ هزار واحدی را از دست داد

14 مهر 1403
شاخص فرابورس کانال ۷۰۰ هزار واحدی را از دست داد

شاخص کل بازار سرمایه که روز کاری گذشته ۰.۴۱ درصد افت کرده بود، امروز نیز ۰.۳۸ درصد منفی شد.

به گزارش بانک اول شاخص کل بازار سرمایه امروز (شنبه ۱۴ مهر) ۸ هزار و ۱۲۳ واحد افت کرد و در کانال دو میلیون میلیون ۱۰۶ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار سرمایه ۰.۳۸ درصد ریزش کرد.

شاخص هم وزن ۰.۱۴ درصد افت کرد و در کانال ۶۹۹ هزار واحدی قرار گرفت.

در این بازار ۸۲ هزار معامله به ارزش ۴۱ هزار میلیارد ریال انجام شد.

در این روز به ترتیب نماد‌های فملی، فولاد، فارس و حکشتی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.

در مقابل نماد‌های وپارس و کنور بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.

شاخص کل فرابورس افت ۰.۱۴ درصدی را تجربه و در کانال ۲۲ هزار و ۹۹ واحدی ایستاد.

در این بازار بیشترین حجم معاملات به گروه فلزات اساسی رسید، همچنین گروه دومی که بیشترین حجم معاملات را به اختصاص داد گروه محصولات شیمیایی بود.

۷۶ نماد مثبت در مقابل ۵۸۷ نماد منفی قرار گرفتند.

خالص خروج نقدینگی حقیقی از بازار نیز حدود ۳۲۲ میلیارد تومان بوده است.

ارزش کل معاملات خرد نیز ۱۱۹۶ میلیارد تومان بود.

اخبار مرتبط
محدود کردن دامنه نوسان به یک درصد به عنوان راهکاری مؤثر برای مهار نوسانات شدید و جلوگیری از ایجاد صف‌های فروش یا خرید ناشی از هیجانات زودگذر در نظر گرفته شده است. این تصمیم کمک می‌کند تا بازار در شرایط بحرانی آرامش بیشتری داشته باشد و سهامداران بتوانند با دیدگاه منطقی‌تری به معاملات خود ادامه دهند.در ادامه روند نزولی بازار، امروز بورس تهران با افت قابل توجهی همراه بود.
در بازار فرابورس ایران نیز شاخص‌ها در وضعیت قرمز بودند. شاخص کل فرابورس با 0.22 درصد افت در محدوده 22هزار و 131 واحد متوقف شد و شاخص کل هموزن فرابورس نیز با 0.21 درصد افت در محدوده 123 هزار و 467 واحد به کار خود پایان داد. در بازار فرابورس نیز نمادهای آریا، انتخاب و شگویا بیشترین اثر مثبت و کرومیت، زشریف و کتوسعه بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.
همتی وزیر اقتصاد عنوان کرده بود که اختلاف قیمت بین نرخ ارز آزاد و نیما باید به حداقل برسد تا جایی که توجیه داشته باشد. هنوز این اختلاف قیمت توجیه ندارد و خیلی زیاد است. این موضوع به تدریج انجام خواهد شد. این دو موضوع اختلاف نظر بانک مرکزی و وزارت اقتصاد را نشان می‌دهد و باید دید که وضعیت ارزی کشور و نرخ‌های به کدام سمت حرکت خواهند کرد.
بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 2 میلیارد و 18میلیون ورقه به ارزش 14هزار و 625میلیارد تومان در 59هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 22واحد افت کرد و در ارتفاع 22هزار و 180واحد قرار گرفت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها