شنبه, 14 مهر 1403 2024,October

پیش بینی بورس فردا یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳

14 مهر 1403
پیش بینی بورس فردا یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳

بازار سهام سومین هفته مهرماه را در حالی آغاز کرد که روند قیمت سهام همچنان نزولی بود. آیا این گام‌های نزولی بازار سهام همچنان ادامه خواهد داشت؟

 

به گزارش بانک اول بازار سهام نخستین روز از هفته سوم مهرماه را در مسیر نزولی سپری کرد و با افت بیش از هشت هزار واحدی شاخص کل بورس روبرو بود. در همین حال، تراز پول حقیقی باز هم منفی شد؛ اگرچه از میزان خروج پول کاسته شده است. 

اما بورس قرار است تا چه زمانی در همین مسیر براند؟ دامنه نوسان یک درصدی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ آیا بازار سهام دوباره روزهای امیدبخش ابتدای مهر را تجربه خواهد کرد؟

پیش بینی بورس فردا یکشنبه 15 مهر 1403

با توجه به شرایط سیاسی و نظامی منطقه به نظر می‌رسد بازار سرمایه همچنان ریسک شناسایی کند و بر همین اساس فعلا دامنه نوسان در بیشترین حد از محدودیت قرار خواهد داشت. تلاش‌ روزهای گذشته سازمان بورس برای اقناع اهالی بازار سرمایه برای پذیرش محدودیت یک درصدی دامنه نوسان که به‌ویژه از طریق بازوی رسانه‌ای و تبلیغاتی این سازمان صورت گرفت، موید همین دیدگاه است.

از سوی دیگر همان‌گونه که گفته شد، اهالی بازار سرمایه همچنان ریسک شناسایی می‌کنند و برای ورود به معاملات دست نگه داشته‌اند. به این ترتیب به نظر می‌رسد مسیر بازار سهام همچنان نزولی و به دلیل محدودیت دامنه یک درصدی، خزنده و خالی از حرکت‌های شارپی باشد.

اخبار مرتبط
شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس با برگزاری مناقصه‌ عمومی و انتخاب پیمانکار برای طراحی و مهندسی سامانه، احیای تالار مجازی بورس با رابط کاربری جدید و بّروزرسانی ابزارها و امکانات را در دستور کار قرار داد و فرایند بازطراحی این سامانه در مرحله انعقاد قرارداد است.
در مقابل نماد‌های وپارس و کنور بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند. شاخص کل فرابورس افت ۰.۱۴ درصدی را تجربه و در کانال ۲۲ هزار و ۹۹ واحدی ایستاد. در این بازار بیشترین حجم معاملات به گروه فلزات اساسی رسید، همچنین گروه دومی که بیشترین حجم معاملات را به اختصاص داد گروه محصولات شیمیایی بود.
محدود کردن دامنه نوسان به یک درصد به عنوان راهکاری مؤثر برای مهار نوسانات شدید و جلوگیری از ایجاد صف‌های فروش یا خرید ناشی از هیجانات زودگذر در نظر گرفته شده است. این تصمیم کمک می‌کند تا بازار در شرایط بحرانی آرامش بیشتری داشته باشد و سهامداران بتوانند با دیدگاه منطقی‌تری به معاملات خود ادامه دهند.در ادامه روند نزولی بازار، امروز بورس تهران با افت قابل توجهی همراه بود.
در بازار فرابورس ایران نیز شاخص‌ها در وضعیت قرمز بودند. شاخص کل فرابورس با 0.22 درصد افت در محدوده 22هزار و 131 واحد متوقف شد و شاخص کل هموزن فرابورس نیز با 0.21 درصد افت در محدوده 123 هزار و 467 واحد به کار خود پایان داد. در بازار فرابورس نیز نمادهای آریا، انتخاب و شگویا بیشترین اثر مثبت و کرومیت، زشریف و کتوسعه بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها