یکشنبه, 15 مهر 1403 2024,October

گزارش روزانه بورس ۱۵ مهر ماه؛ شاخص کل ۵ هزار واحد ریخت

15 مهر 1403
گزارش روزانه بورس ۱۵ مهر ماه؛ شاخص کل ۵ هزار واحد ریخت

معاملات دومین روز از هفته کاری بازار بورس در حالی با محدودیت دامنه نوسان یک درصدی برگزار شد که شاخص کل بورس تهران کاهش ۵۰۵۴ واحدی را تجربه کرد.

به گزارش بانک اول امروز یکشنبه ۱۵ مهر، بازار بورس با ادامه محدودیت دامنه نوسان یک درصدی و با کاهش ۵۰۵۴ واحدی شاخص کل بورس تهران به تراز ۲,۱۰۱,۷۵۷ واحدی رسید.

از شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۷۴۵ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد که این کاهش، شاخص کل هم‌وزن بورس را به تراز ۶۹۸,۶۵۴ واحدی عقب برد.

گفتنی است ارزش بازار بورس تهران در پایان معاملات امروز به عدد ۶۷,۹۵۹,۴۲۹ میلیارد ریال کاهش یافت.

نمادها مؤثر بورسی

در معاملات امروز سه نماد فولاد، فملی و نوری به ترتیب با افت ۱۲۳۸، ۱۲۰۸ و ۲۹۸ واحدی بیشترین سهم را در افت ۵۰۵۴ واحدی شاخص کل بورس تهران داشتند.

بازار فرابورس ایران

شاخص کل و شاخص کل هم‌وزن فرابورس نیز به ترتیب با افت‌های ۲۸ و ۱۲۷ واحدی به عدد ۲۲,۰۷۱ و ۱۲۳,۱۶۸ رسید.

نمادها مؤثر فرابورسی

در معاملات امروز سه نماد آریا، فزر و سپیدار به ترتیب بیشترین تأثیر را بر کاهش شاخص کل فرابورس رقم زدند.

اخبار مرتبط
جزییات واریز سود سهامداران در هفته دوم مهر ماه سال جاری حاکی از آن است که 16 ناشر سود جاری، سنواتی و حق تقدم 2 میلیون و 922 هزار و 425 سهامدار را که شامل 3 هزار و 981 میلیارد و 882 میلیون تومان می‌شود به حساب سجامی سرمایه گذاران واریز کردند.
با توجه به شرایط سیاسی و نظامی منطقه به نظر می‌رسد بازار سرمایه همچنان ریسک شناسایی کند و بر همین اساس فعلا دامنه نوسان در بیشترین حد از محدودیت قرار خواهد داشت. تلاش‌ روزهای گذشته سازمان بورس برای اقناع اهالی بازار سرمایه برای پذیرش محدودیت یک درصدی دامنه نوسان که به‌ویژه از طریق بازوی رسانه‌ای و تبلیغاتی این سازمان صورت گرفت، موید همین دیدگاه است.
شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس با برگزاری مناقصه‌ عمومی و انتخاب پیمانکار برای طراحی و مهندسی سامانه، احیای تالار مجازی بورس با رابط کاربری جدید و بّروزرسانی ابزارها و امکانات را در دستور کار قرار داد و فرایند بازطراحی این سامانه در مرحله انعقاد قرارداد است.
در مقابل نماد‌های وپارس و کنور بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند. شاخص کل فرابورس افت ۰.۱۴ درصدی را تجربه و در کانال ۲۲ هزار و ۹۹ واحدی ایستاد. در این بازار بیشترین حجم معاملات به گروه فلزات اساسی رسید، همچنین گروه دومی که بیشترین حجم معاملات را به اختصاص داد گروه محصولات شیمیایی بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها