یکشنبه, 15 مهر 1403 2024,October

خبر خوش وزیر کار درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/ منتظر واریزی باشید

15 مهر 1403
خبر خوش وزیر کار درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/ منتظر واریزی باشید

وزیر کار درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام کرد: پس از تشکیل جلسات با دستور معاون اول ریاست جمهوری و باهماهنگی سازمان برنامه و بودجه، مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات متناسب‌سازی بازنشستگان دراختیار سازمان تامین اجتماعی قرار خواهدگرفت. 

به گزارش بانک اول  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تامین اعتبار متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد.

کار و رفاه اجتماعی، «احمد میدری» با اعلام این خبر اظهار کرد: پس از تشکیل جلسات با دستور معاون اول ریاست جمهوری و باهماهنگی سازمان برنامه و بودجه، مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات متناسب‌سازی بازنشستگان دراختیار سازمان تامین اجتماعی قرار خواهدگرفت. 

وی افزود: تا پایان سال نیز مطابق قانون، مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان به صورت اوراق بدهی تحویل سازمان تامین اجتماعی خواهد شد.

بر اساس راهکار‌های میان‌مدت ابلاغ شده، الباقی تعهدات دولت به تأمین اجتماعی تا سقف ۱۳۰ هزار میلیارد تومان باید براساس بند (د) تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، از طریق واگذاری دارایی‌های دولت و سهام شرکت‌های دولتی به سازمان تأمین اجتماعی تأدیه شود و وزارت امور اقتصادی و دارایی به تحقق فرآیند‌های واگذاری دارایی و سهام کمک کند. 

سازمان تأمین اجتماعی تیرماه امسال مبلغ ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به صورت علی‌الحسابِ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و کمک معیشت ایشان طی یک مرحله واریز کرد، اما اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به سبب کثرت ذی‌نفعان و جامعه بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی، مستلزم تأمین منابع برای سال جاری در حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان است که دولت براساس سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی ابلاغی مقام معظم رهبری، محل تأمین این بودجه را پیش‌بینی و تامین می‌کند./ایلنا

اخبار مرتبط
دانشگاه مکلف است عضو با هر مرتبه با حداقل سی سال خدمت در صورت دریافت گزارشات مراجع ذی صلاح داخل و خارج مؤسسه در صورتیکه صلاحیت عمومی ایشان توسط هیئت اجرایی جذب مؤسسه تأیید نشود بدون درخواست عضو با تصویب هیئت امنا بازنشسته کند .
سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد: مرحله سوم ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی از ۲۱ مهرماه سال جاری آغاز خواهد شد و بازنشستگان واجد شرایط می‌توانند برای بهره‌مندی از این تسهیلات اقدام کنند. این وام که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حمایتی دولت برای بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان و مستمری‌بگیران است.
به موجب قانون حمایت از خانواده، زوجه (عیال) دائم بیمه‌شده متوفی در صورت ازدواج مجدد نیز کماکان در زمره بازماندگان واجد شرایط خواهد بود. شوهر بیمه‌شده زن متوفی نیز تنها مشروط بر این‌که تحت تکفل زن و سن او بیشتر از ۶۰ سال باشد یا طبق نظر کمیسیون پزشکی، ازکارافتاده بوده و در هر حال مستمری دریافت نکند، می‌تواند این مستمری را دریافت کند
نایب رئیس مجلس با اشاره به افزایش ۹ درصدی ارزش افزوده به ۱۰ درصد برای اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، ضمن تاکید بر اینکه اگر دولت این کار را انجام ندهد مجلس از این موضوع نمی‌گذرد، به رئیس کمیسیون اجتماعی ماموریت داد تا حقوق بازنشستگان و کارگران را به طور جدی پیگیری کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها