یکشنبه, 15 مهر 1403 2024,October

پول فراری مردم از بورس به کجا می رود؟

15 مهر 1403
پول فراری مردم از بورس به کجا می رود؟

​نجمه نیک طبع کارشناس بازار سرمایه گفت:۹۳ درصد نمادهای قابل معامله روز جاری در محدوده منفی معامله شدند، شاخص کل هم اصلاحی بود و به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد رسید .

به گزارش بانک اول کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه در معاملات امروز شاهد خروج پول از بورس بوده ایم، گفت: باید توجه داشت این روزها سرمایه گذاران در حال انتقال سرمایه های خود از بازار سهام به بازارهای کم ریسک تر در شرایط بحرانی هستند .

نجمه نیک طبع  در رابطه با وضعیت امروز بازارسرمایه گفت:امروز در بازار سرمایه ارزش معاملات بورس( شامل سهام ، حق تقدم ها ، صندوق های سهامی ، مختلط و درآمد ثابت ) ۳۷۰۳ میلیارد تومان بود که ۷۹۶ میلیارد تومان آن مربوط به سهام و حق تقدم ها است.

وی ادامه داد:روند ارزش معاملات بازارسهام باتوجه به محدودیت دامنه نوسان و البته خبرهای پرتنش منطقه نسبت به روزهای قبل کاهشی بوده است . این در حالی است که صندوق های طلا وکالایی صدرنشین ورود پول حقیقی هستند و صندوق های طلا امروز با حباب مثبت بازگشایی شدند .

کارشناس بازار سرمایه افزود: ۹۳ درصد نمادهای قابل معامله روز جاری در محدوده منفی معامله شدند، شاخص کل هم اصلاحی بود و به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد رسید .

وی افزود: از آنجایی که در سهام و صندوق های سهامی خروج پول حقیقی مشهود بودو شاهد خروج پول از صندوق های درآمد ثابت بوده ایم و می توان نتیجه گرفت که سرمایه گذاران در حال انتقال سرمایه های خود از بازار سهام به بازارهای کم ریسک تر در شرایط بحرانی هستند . البته درصدی از این خروج سرمایه ها وارد صندوق های طلا و صندوق های کالایی شده است.

نیک طبع تصریح کرد:با پر نشدن قیمت پایانی اکثر سهم ها به دلیل محدودیت دامنه و کاهش ارزش معاملات روند نزولی و سیر فرسایشی داشته و اصلاح زمانی شکل گرفته است./صدای بورس

اخبار مرتبط
مهلت ثبت نام در آزمون استخدامی جدید این بانک تا پایان روز سه شنبه ۱۷ مهرماه ۱۴۰۳ تمدید شده است. بر این اساس، متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام در آزمون استخدامی بانک ملت و کسب اطلاعات بیشتر به نشانی www.bankmellat.ir مراجعه کنند.
این بانک در این آزمون از بین متقاضیان مقطع تحصیلی لیسانس و در رده های شغلی بانکدار و کاردان در حوزه های حقوقی، ساختمان و فناوری اطلاعات نیرو استخدام می کند. ثبت نام برای متقاضیان از روز شنبه ۷ مهرماه شروع خواهد شد و تا پایان روز جمعه ۱۳ مهرماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات