ﺳﻪشنبه, 17 مهر 1403 2024,October

شرایط جدید فروش طلا / مدارکی که هنگام خرید طلا باید همراه خود داشته باشید

16 مهر 1403
شرایط جدید فروش طلا / مدارکی که هنگام خرید طلا باید همراه خود داشته باشید

اتحادیه طلا ضمن ابلاغ شرایطی برای فروش طلا اعلام کرد: واحد صنفی هنگام فروش مصنوعات طلا و جواهر مسکوکات و طلای آب شده به خصوص در مبالغ بیش از ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال ملزم به احراز هویت خریدار، رؤیت اصل و بایگانی تصویر کارت ملی به مدت حداقل ۵ سال است.

به گزارش بانک اول نادر بذرافشان رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران در نامه‌ای به فعالان این صنف اعلام کرد که واحد صنفی هنگام فروش مصنوعات طلا و جواهر مسکوکات و طلای آب شده به خصوص در مبالغ بیش از ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال ملزم به احراز هویت خریدار، رؤیت اصل و بایگانی تصویر کارت ملی به مدت حداقل ۵ سال است.

در این نامه با تأکید براینکه کلیه فعالان این صنف مجاز به فعالیت کسبی فقط با اخذ پروانه کسب معتبر و فعالیت طبق قوانین و مقررات صنفی هستند؛ آمده است:

۱- کلیه فعالان این صنف مجاز به فعالیت کسبی فقط با اخذ پروانه کسب معتبر و فعالیت طبق قوانین و مقررات صنفی هستند.

۲- فعالیت اعضای صنف فقط در رسته درج شده بر روی پروانه کسب مجاز است و فعالیت در رسته‌های غیر از پروانه کسب تخلف محسوب می‌شود.

۳- واحدهای صنفی موظف به صدور فاکتور معتبر رسمی که در آن شماره و تاریخ، نام، نشانی و شماره تماس واحد صنفی نام خریدار، شرح کالا شامل سایز وزن دقیق تعداد، قیمت و مجموع فاکتور، مهر و امضا متصدی واحد صنفی درج شده باشد، هستند.

۴- در هنگام خرید طلا و جواهر از مشتری دقت فرمائید فاکتور به نام فروشنده باشد و برای احراز هویت کارت ملی مشتری مشاهده گردد. همچنین متصدی واحد صنفی در هنگام فروش مصنوعات طلا و جواهر مسکوکات و طلای آب شده به خصوص در مبالغ بیشتر از ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال ملزم به احراز هویت خریدار، رؤیت اصل و بایگانی تصویر کارت ملی به مدت حداقل ۵ سال هستند.

۵- با توجه به افزایش عرضه سکه‌های تقلبی و غیربانکی ضمن توجه ویژه همکاران به این امر در صورت عرضه سکه‌های تقلبی و غیربانکی مسئولیت فروش آن بر عهده متصدی واحد صنفی است و پس از گزارش تخلف توسط بازرسان اتحادیه، موضوع از طریق واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران پیگیری می‌شود.

ضمن تشکر و قدردانی از توجه همکاران به موارد فوق خواهشمند است بمنظور داشتن کسب و کار راحت و بدون دغدغه ضمن رعایت قانون به مفاد اطلاعیه‌های صادره از سوی اتحادیه توجه کافی مبذول نمائید.

اخبار مرتبط
با شروع جنگ لبنان، شهادت سیدحسن نصرالله و در نهایت عملیات وعده صادق ۲، شاهد افزایش تلاطمات بازارهای مالی از جمله ارز بودیم که در این بین دلالان نیز تمام تلاش خود را در راستای افزایش قیمت‌ها کردند؛ اما بی‌نتیجه بود. این کارشناس اقتصادی گفت: البته در عملیات وعده صادق ۱ هم این تجربه تکرار شد و نرخ ارز حتی تا مرز ۷۰ هزار تومان بالا رفت و شاهد نرخ‌سازی شبانه در کانال‌ها بودیم ولی طی چند روز، قیمت‌ها به سطح قبلی بازگشت که می‌توان اقتدار بانک مرکزی را عامل کنترل نرخ ارز در برابر شوک‌های سیاسی دانست.
بازار امروز شاهد کاهش قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
در روز یکشنبه ورود پول و ارزش معاملات صندوق‌های طلا رکورد زدند. ورود پول به این صندوق‌ها به ۶۰۷ میلیارد تومان رسید و ارزش معاملات صندوق‌های طلا در روز یکشنبه تقریبا سه برابر ارزش بازار سهام شد. نکته بازار ارز حرکت معکوس قیمت دلار میانگین موزون در سایت بانک مرکزی بود که با کاهش ۸۰۰ تومانی به ۴۴ هزار و ۳۰۰ تومان رسید.
بر اساس شیوه‏ نامه نحوه برگزاری حراج سکه طلا در سامانه مرکز مبادله ارز و طلای ایران مورخ 13 شهریورماه ماه 1402 منتشره در تارنمای رسمی(www.ice.ir)، بیستمین جلسه حراج سکه طلا از ساعت 12 امروز دوشنبه 16 مهرماه 1403، از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می شود و دارایی موضوع حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال 1386 بانک مرکزی و بدون بسته بندی است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها