ﺳﻪشنبه, 17 مهر 1403 2024,October

به هوش مصنوعی این اطلاعات را ندهید

16 مهر 1403
به هوش مصنوعی این اطلاعات را ندهید

شما باید هنگام صحبت با چت‌بات‌های آنلاین مانند ChatGPT  خیلی محتاط باشید. باید حواس‌تان باشد و خطر سرقت هویت یا دسترسی غیرمجاز به حساب‌های بانکی‌تان را به‌دلیل یک اشتباه رایج به جان نخرید.

به گزارش بانک اول روزنامه سان در این خصوص با یک کارشناس امنیتی برجسته صحبت کرده که می‌گوید، استفاده از چت‌بات‌های هوش مصنوعی باید با احتیاط انجام شود. چت‌بات‌های هوش مصنوعی همه جا وجود دارند (حتی در اپلیکیشن‌هایی مانند واتساپ) بنابراین مهم است که بدانید چه چیزی باید به آنها بگویید و چه چیزی نگویید. استوارت گرین، کارشناس امنیت سایبری، هشدار می‌دهد: «چت‌بات‌هایی مانند ChatGPT و ابزارهای مشابه هوش مصنوعی را مانند یک غریبه درنظر بگیرید. سیستم‌هایAI  اغلب دارای یک رابط شبیه انسان هستند، بنابراین با آنها مانند یک فرد بیگانه رفتار کنید.»
قانون 3 ‌‌حرفی: این اصطلاح کمتر شناخته‌شده 3 ‌حرفی مخفف «اطلاعات شناسایی شخصی» (PII)  است. استوارت می‌گوید: «این شامل نام کامل شما، آدرس خانه، آدرس ای‌میل، شماره تلفن یا هر نوع شناسایی مثل اطلاعات گذرنامه است. اشتراک‌گذاری PII می‌تواند خطر سرقت هویت، افشای اطلاعات یا دسترسی غیرمجاز به حساب‌های شخصی شما را افزایش دهد. حتی اگر پلتفرم اطلاعات شما را ناشناس کند همیشه احتمال نشت داده، وجود دارد. البته لیست اطلاعاتی که نباید با چت‌بات‌های هوش مصنوعی به اشتراک بگذارید فراتر از PII است.»
اطلاعات مالی: چت‌بات‌ها انسان‌گونه هستند و می‌توانند بسیار قانع‌کننده باشند، بنابراین ممکن است به‌راحتی توسط یک هوش مصنوعی فریب بخورید. استوارت می‌گوید: «شماره کارت اعتباری، جزئیات حساب بانکی و رمزهای عبور باید خصوصی نگه داشته شوند. اشتراک‌گذاری داده‌های مالی آنلاین شما را در معرض خطر کلاهبرداری، سرقت یا تقلب قرار می‌دهد، اگر این اطلاعات فاش شود. به همان اندازه مهم است که اطلاعات ورود به سیستم خود مانند نام‌های کاربری، رمزهای عبور یا کدهای تأیید 2 مرحله‌ای را به اشتراک نگذارید.»

اخبار مرتبط
سال ۲۰۲۵ ممکن است سالی باشد که ما پاسخ برخی از این سؤالات را پیدا کنیم. همچنین احتمالاً همراه با پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی باشد که تا چند سال پیش غیرممکن به نظر می‌رسید؛ بنابراین در این گزارش به صورت خلاصه به بررسی داغ‌ترین موضوعات و نکات صحبت در مورد هوش مصنوعی می‌پردازیم.
هوش مصنوعی تأثیر زیادی بر زندگی و فعالیت‌های ما گذاشته و حتی در دنیای تبهکاری نیز با استقبال روبه‌رو شده است. «وینچنزو سیانکاگلینی»، محقق ارشد تهدید در شرکت امنیتی Trend Microمی‌گوید: «هوش مصنوعی مولد، کیت ابزار جدید و قدرتمندی ارائه می‌دهد که به تبهکاران اجازه می‌دهد تا بسیار کارآمدتر و بین‌المللی‌تر از قبل فعالیت کنند. اکثر تبهکاران در لانه‌ای تاریک زندگی نمی‌کنند یا متخصصان فناوری نیستند. بیشتر آن‌ها افرادی عادی‌اند که فعالیت‌های منظم‌شان به بهره‌وری بالاتری نیاز دارد».
‌‌‌ براساس تحلیل اقلام ترازنامه‌‌‌‌‌‌ای و صورت‌‌‌های مالی، هوش مصنوعی می‌تواند در راستای مدیریت ریسک ترازنامه پیشنهادهایی ارائه کند. پایش مستمر ریسک‌‌‌های ترازنامه‌‌‌ای موجب اطمینان خاطر و رضایت تمامی ذی‌نفعان‌(سهامداران و حسابرسان و…) خواهد شد .
آلتمن می‌گوید این مدل‌های جدید از هوش مصنوعی که قدرت استدلال دارند، امکان توسعه هوش مصنوعی سطح ۳ را فراهم می‌کنند که او آن را به‌عنوان سیستم‌های عامل توصیف می‌کند. سیستم‌های عامل جایی هستند که ChatGPT می‌تواند به‌تنهایی عمل کند تا بهترین پاسخ ممکن را به شما بدهد. از جمله رفتن افزایش دامنه فعالیت در سرویس‌های دیگر. سپس به سطح ۴ منجر می‌شود؛ سیستم‌هایی که می‌توانند نوآوری کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها