ﺳﻪشنبه, 17 مهر 1403 2024,October

چگونه استعلام چک برگشتی بگیریم؟

16 مهر 1403
چگونه استعلام چک برگشتی بگیریم؟

اگر قصد دریافت چک دارید اما نمی‌دانید صادرکننده چک فرد خوش حسابی است یا نه؟ باید استعلام بگیرید.
همچنین اگر اقدام به رفع سوء اثر چک برگشتی کرده‌اید اما نمی‌دانید که بانک اقدامات لازم را انجام داده است باید استعلام چک برگشتی بگیرید.

نحوه استعلام چک برگشتی با پیامک

به گزارش بانک اول استعلام چک صیادی از طریق پیامک امکان پذیر است برای این کار کافی است شماره صیاد را به سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ ارسال نمایید. بله حق با شماست این کار بسیار زمان بر و سخت هست. می‌توانید به جای اینکار از روش گفته شده در بالا استفاده کنید.

وضعیت استعلام چک برگشتی (تفسیر رنگ‌ها)

برای استعلام تعداد چک برگشتی فرقی ندارد استعلام برای شروع یک معامله باشد یا قصد اطمینان از رفع سوء اثر چک را دارید. تعداد و مبلغ چک‌های برگشتی براساس ۶ رنگ تعیین می‌شود که تفسیر این رنگ‌ها به شرح زیر می‌باشد:

وضعیت استعلام چک برگشتی

سوالات متداول

استعلام مبالغ مسدود شده حسابها بابت چک برگشتی رو چگونه بگیریم؟

باتوجه به روش گفته شده در مقاله بالا، میتوانید استعلام خوش حسابی بگیرید.

آیا روش گفته شده همان استعلام مسدودی حساب چک برگشتی می‌باشد؟

بله، شما می‌توانید استعلام مسدودی حساب چک برگشتی را با روش گفته شده بگیرید.

اخبار مرتبط
در صورتی که تاریخ چک به روز باشد، چک از نوع کیفری به شمار می‌رود‌‌. بدین ترتیب دارنده چک آن را با این منظور که صادر کننده چک مبلغ مورد نظر را در حساب خود موجود دارد، اقدام به دریافت کرده است. اما موجودی حساب صادر کننده چک برای وصول چک کافی نبوده و در این زمان می‌توان حکم جلب چک برگشتی کیفری را مطرح کرد‌.
امروزه زنان نقش موثری بر اقتصاد و کسب و کارهای کشور دارند. به همین دلیل ابزارهای مالی مانند چک می‌تواند روند کار آن‌ها را راحت نمایند
سامانه چکاد، یک پلتفرم بانکی الکترونیک است که برای مدیریت و تسویه چک‌ها به صورت دیجیتالی طراحی شده است. این سامانه توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و در راستای طرح ملی صیاد (صدور یکپارچه دسته چک) راه‌اندازی شد.
چک بین بانکی یک ابزار مالی است که به صورت نوشتاری انتقال وجوه بین حساب‌های بانکی فراهم می‌کند. این چک‌ها شامل اطلاعاتی نظیر مبلغ پرداخت، نام صاحب حساب، نام بانک و شماره حساب می‌شوند. انواع مختلفی از چک‌های بین بانکی وجود دارند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها