ﺳﻪشنبه, 17 مهر 1403 2024,October

شاخص بورس ۷ هزار واحد افت کرد

16 مهر 1403
شاخص بورس ۷ هزار واحد افت کرد

به گزارش بانک اول در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه، بیش از 6میلیارد و 305میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر 3هزار و 979میلیارد تومان در بیش از 205هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 7770واحدی در ارتفاع 2 میلیون و 93هزار و 988واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی فارس، فولاد و فملی شد و در مقابل نمادهای معاملاتی کگل، وپارس و وخاور با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 5 میلیارد و 417میلیون ورقه به ارزش 250هزار و 53میلیارد تومان در 103هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 56واحد افت کرد و در ارتفاع 22هزار و 15واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی کگهر، وسپهر و فصبا شد و در مقابل نمادهای معاملاتی انتخاب، کرومیت و کتوسعه بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

اخبار مرتبط
امروز یکشنبه ۱۵ مهر، بازار بورس با ادامه محدودیت دامنه نوسان یک درصدی و با کاهش ۵۰۵۴ واحدی شاخص کل بورس تهران به تراز ۲,۱۰۱,۷۵۷ واحدی رسید. از شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۷۴۵ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد که این کاهش، شاخص کل هم‌وزن بورس را به تراز ۶۹۸,۶۵۴ واحدی عقب برد.
جزییات واریز سود سهامداران در هفته دوم مهر ماه سال جاری حاکی از آن است که 16 ناشر سود جاری، سنواتی و حق تقدم 2 میلیون و 922 هزار و 425 سهامدار را که شامل 3 هزار و 981 میلیارد و 882 میلیون تومان می‌شود به حساب سجامی سرمایه گذاران واریز کردند.
با توجه به شرایط سیاسی و نظامی منطقه به نظر می‌رسد بازار سرمایه همچنان ریسک شناسایی کند و بر همین اساس فعلا دامنه نوسان در بیشترین حد از محدودیت قرار خواهد داشت. تلاش‌ روزهای گذشته سازمان بورس برای اقناع اهالی بازار سرمایه برای پذیرش محدودیت یک درصدی دامنه نوسان که به‌ویژه از طریق بازوی رسانه‌ای و تبلیغاتی این سازمان صورت گرفت، موید همین دیدگاه است.
شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس با برگزاری مناقصه‌ عمومی و انتخاب پیمانکار برای طراحی و مهندسی سامانه، احیای تالار مجازی بورس با رابط کاربری جدید و بّروزرسانی ابزارها و امکانات را در دستور کار قرار داد و فرایند بازطراحی این سامانه در مرحله انعقاد قرارداد است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها