ﺳﻪشنبه, 17 مهر 1403 2024,October

خبر خوب مدیرعامل تامین اجتماعی برای بازنشستگان

17 مهر 1403
خبر  خوب مدیرعامل تامین اجتماعی برای بازنشستگان

میرهاشم موسوی درباره زمان پرداخت مطالبات متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان توضیح داد.

به گزارش بانک اول  وی ضمن تقدیر از پیگیری ویژه رییس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در موضوع تامین منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، از دستور ویژه معاون اول رییس جمهور برای این تأمین مالی خبر داد.

او گفت: با صدور دستور معاون اول محترم ریاست جمهور به سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی، محل تأمین منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی تعیین شده و همانطور که وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده‌اند؛ در گام نخست ۸.۷ هزار میلیارد تومان منابع در اختیار این سازمان قرار خواهد گرفت که به محض دریافت منابع، مطابق قوانین مربوطه و در تعامل با مجلس شورای اسلامی، فرایند پرداخت علی‌الحساب و صدور احکام بازنشستگان عزیز این سازمان انجام می‌شود.

موسوی ضمن تقدیر از تعامل و پیگیری خوب و سازنده بازنشستگان و نمایندگان کانون‌های بازنشستگی در سراسر کشور گفت: این تعامل سازنده مسیری است که آینده سازمان را ناظر به اصل سه جانبه‌گرایی و با همگرایی، هم‌افزایی و رویکرد کارشناسی تضمین می‌کند و سازمان نیز همواره خود را ملزم به انجام تکالیف در برابر پیشکسوتان و ذی‌نفعان معزز خود می‌داند. ان‌شاءالله به محض دریافت منابع، مطابق قوانین مربوطه و در تعامل با مجلس شورای اسلامی، فرایند پرداخت علی‌الحساب، صدور احکام و ادامه طرح متناسب‌سازی برای بازنشستگان عزیز این سازمان انجام می‌شود.

اخبار مرتبط
پورمحمدی گفت: موضوع دیگری که نمایندگان و موکلین آنها نسبت به آن نگران هستند پاداش پایان خدمت است، رقمی که قانون بودجه پیش بینی شده ۲۲ هزار میلیارد تومان است اما آنچه که ما باید پاداش بدهیم ۷۵ هزار میلیارد تومان می‌باشد. حکم قانون بودجه اعلام می‌کند که از اموال دریافت کنیم اما نمی‌توان بگوییم بیا به جای طلب شما ملک بدهیم. باید این موضوع را از مسیرهای موجود برطرف کنیم.
مرحله سوم ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی از 21 مهرماه سال جاری آغاز خواهد شد و بازنشستگان واجد شرایط می‌توانند برای بهره‌مندی از این تسهیلات اقدام کنند. این وام که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حمایتی دولت برای بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان و مستمری‌بگیران است.
بر اساس راهکار‌های میان‌مدت ابلاغ شده، الباقی تعهدات دولت به تأمین اجتماعی تا سقف ۱۳۰ هزار میلیارد تومان باید براساس بند (د) تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، از طریق واگذاری دارایی‌های دولت و سهام شرکت‌های دولتی به سازمان تأمین اجتماعی تأدیه شود و وزارت امور اقتصادی و دارایی به تحقق فرآیند‌های واگذاری دارایی و سهام کمک کند.
دانشگاه مکلف است عضو با هر مرتبه با حداقل سی سال خدمت در صورت دریافت گزارشات مراجع ذی صلاح داخل و خارج مؤسسه در صورتیکه صلاحیت عمومی ایشان توسط هیئت اجرایی جذب مؤسسه تأیید نشود بدون درخواست عضو با تصویب هیئت امنا بازنشسته کند .

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها