ﺳﻪشنبه, 17 مهر 1403 2024,October

دریافت وام با سند خودرو 1403 / شرایط، مدارک و مبلغ وام

17 مهر 1403
دریافت وام با سند خودرو 1403 / شرایط، مدارک و مبلغ وام

وام با سند خودرو سقف مشخصی دارد و فقط به افرادی خاص اعطا می‌شود. در صورت نقص مدارک یا شرایط بانک‌ها از اعطای این تسهیلات خودداری می‌کنند؛ بنابراین قبل از هر اقدامی برای دریافت آن باید درباره شرایط، مدارک و مبلغ وام اطلاعات کافی به دست آورید.

اگر می‌پرسید آیا با سند خودرو می‌توان وام گرفت، در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که بله، شما با رعایت برخی شرایط و ارائه بعضی از مدارک می‌توانید اقدام به دریافت این وام ضروری کنید. شما کافیست سند خودرویی را که در اختیار دارید، به‌عنوان ضمانت نزد بانک مورد نظر بگذارید. البته تنها شرط مالک 6 دانگ‌ بودن خودرو است، در غیر این صورت بانک موافقتی با درخواست شما نخواهد کرد.


 

وام با سند خودرو چیست؟

در صورتیکه شرایط لازم برای دریافت وام با سند خودرو را داشته باشید، در مدت زمان یک ساعت می‌توانید تمام کار‌های وام را انجام دهید. برای دریافت این تسهیلات هیچ نیازی هم به ضامن ندارید، برای همین بسیاری از افراد تمایل به دریافت آن دارند. در اینجا سند خودرو نقش همان ضامن را بازی می‌کند و در صورتی که شما در بازپرداخت اقساط ناموفق باشید یا به هر دلیلی اقساط معوقه خود را نپردازید، بانک بر اساس قرارداد امکان ضبط خودرو شما را دارد.

مدت زمان بازپرداخت وام بر اساس شرایط متقاضی و نوع بانک موردنظر متغیر است، اما به‌طور میانگین بانک‌ها بازه 36 ماهه بابت بازپرداخت در نظر می‌گیرند. مبلغ وام را هم ارزش خودرویی که دارید، مشخص می‌کند؛ بنابراین با داشتن خودرو‌های گران‌قیمت و باارزش وام‌هایی با مبالغ بیشتر دریافت خواهید کرد.

برای دریافت وام با سند خودرو چه کنم؟

به‌منظور دریافت وام با سند خودرو اولین کاری که باید انجام دهید، مراجعه به یک بانک یا مؤسسه مالی معتبر است که خدمات اعطای تسهیلات با سند خودرو را به مشتریان ارائه می‌دهد. حالا می‌توانید در شعبه بانکی مورد نظر تمام سؤالات خود را درباره تسهیلات از کارشناس‌ها بپرسید تا آنها به‌صورت کاملتری شما را راهنمایی کنند.

حالا اگر تمایل به دریافت وام داشته باشید، کافیست این موضوع را با کارشناس‌ها در میان بگذارید تا آنها فرایند اعطای تسهیلات را آغاز کنند. آنها معمولاً طی اولین مراحل اقدام به ارزیابی شما خواهند کرد تا مطمئن شوند که امکان بازپرداخت تسهیلات را دارید و هیچ مشکلی در این فرآیند برای مؤسسه مالی یا بانک مورد نظر به‌وجود نمی‌آورید.

شرایط دریافت وام با سند خودرو چیست؟

اگر متقاضی دریافت وام با سند خودرو هستید، باید تمام این شرایط را داشته باشید تا مؤسسه‌ها با درخواست شما موافقت کنند:

  • داشتن بازه سنی بیشتر از 18 سال الزامی است. افراد کمتر از 18 سال نمی‌توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند، چون وارد سن قانونی نشده‌اند.
  • داشتن هرگونه چک برگشتی یا تسهیلات معوقه باعث بی‌اعتمادی بانک به شما می‌شود؛ بنابراین مطمئن شوید که هیچگونه بدهی یا چک برگشتی ندارید و تمام آنها را از قبل پرداخت کرده‌اید.
  • میزان حقوق شما باید به اندازه‌ای باشد که ثابت کنید در بازپرداخت تسهیلات هیچ مشکلی برایتان به‌وجود نمی‌آید و تمام مبلغ را می‌توانید به بانک بپردازید. در واقع بین حقوق شما و مبلغ بازپرداخت تسهیلات باید تناسب وجود داشته باشد.
  • سند خودرویی که قصد دریافت تسهیلات با آن را دارید، باید به نام خود شما باشد.
  • اکثر کارکرد خودرو باید 100000 کیلومتر باشد.
  • در اغلب موارد به خودرو‌های تولید سال 1388 به بعد وام تعلق می‌گیرد.
  • بانک‌ها تا 70 الی 80 درصد ارزش کارشناسی خودرو به فرد متقاضی تسهیلات ارائه می‌کنند.
  • بازپرداخت این تسهیلات تا 36 ماه است که برای هر 2 ماه باید چک ارائه دهید.
  • تمام هزینه‌های کارشناسی شماره‌گذاری را باید مشتری پرداخت کند.
  • سند ماشین با قرارداد فروش اقساطی یا اجاره به شرط تملیک تنظیم می‌شود.
  • متقاضی باید حتماً فرآیند اعتبارسنجی را انجام دهد تا بانک مورد نظر به او اعتماد کند.

شرایط ویژه دریافت وام با سند خودرو چیست؟

در صورت تمایل به دریافت وام آزاد با سند خودرو برخی بانک‌ها ممکن است شرایط ویژه‌ای را از مشتری‌ها انتظار داشته باشند. این شرایط شامل این موارد می‌شوند:

  • برخی از وام‌دهندگان ممکن است که نیاز به پیش‌پرداخت جهت اعطای تسهیلات داشته باشند.
  • برخی وام‌دهندگان برای تمام دوره وام از فرد متقاضی بیمه بدنه و شخص ثالث درخواست می‌کنند.
  • بانک‌ها شرایط مالی متقاضی را هم در نظر می‌گیرند و گاهی بر اساس شرایط مالی وی، دوره اقساط را تعیین می‌کنند تا او مشکلی در بازپرداخت نداشته باشد.
  • گاهی اوقات باید برخی مدارک مالی و شخصی خود را اعطا کنید تا بانک‌ها مطمئن شوند که توان پرداخت بازپرداخت را دارید.
  • اگر سابقه خوبی در بانک مورد نظر داشته باشید و رتبه اعتباری شما هم بالا باشد، برخی بانک‌ها تخفیف‌های قابل‌توجه‌ای را برایتان لحاظ می‌کنند تا از طریق آنها بتوانید تسهیلات را با شرایط ساده‌تری دریافت کنید.

مدارک لازم برای دریافت وام با سند خودرو چه هستند؟

مهمترین مدارکی که برای دریافت وام با سند خودرو باید به بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی ارائه دهید، عبارت هستند از:

  • شما باید کارت ملی و شناسنامه را به‌همراه کپی از تمام صفحات آن ارائه دهید.
  • سند اصلی خودرو را به‌همراه کپی از تمام برگه‌های آن تحویل دهید.
  • شما باید مبلغی را بابت تمبر مالیاتی در بانک‌ها بپردازید.
  • مدارک احراز محل سکونت متقاضی و ضامنین
  • گردش سه‌ماهه آخر حساب بانکی
  • ارائه اصل سند و شناسنامه مالکیت خودرو
  • گزارش کارشناسی ارزش واقعی ماشین
  • فرم ثنا برای متقاضی، ضامنین و صاحب چک
  • دریافت چک ضمانت از متقاضی و ضامنین باتوجه‌به مبلغ وام با سند خودرو

مزیت های دریافت وام با سند خودرو چیست؟

از جمله مهمترین مزیت‌های دریافت وام با سند خودرو عبارت هستند از:

عدم نیاز به فروش خودرو در صورت داشتن مشکل مالی

بساری از افراد در مواجهه با مشکلات مالی به اولین اقدامی که فکر می‌کنند، فروش وسیله نقلیه است. این اتفاق موجب می‌شود تا آنها با مشکلات بیشتری دست‌و‌پنجه نرم کنند و درگیر چالش‌های زیادی شوند. خوشبختانه با وجود وام با سند خودرو دیگر نیازی به فروش وسیله نقلیه نیست. شما کافیست سند را به‌عنوان ضمانت در گرو بانک‌ها بگذارید تا آنها مبلغی مناسب را به‌عنوان تسهیلات به شما ارائه دهند تا با استفاده از آن بتوانید مشکلات مالی خود را رفع کنید.

دریافت وام در سریعترین زمان

بر خلاف بسیاری از تسهیلات دیگر که برای دریافت آنها باید زمان زیادی را در صف انتظار بانک‌ها باقی بمانید، این وام در سریعترین زمان به شما اعطا می‌شود. در واقع در صورت داشتن تمام مدارک و شرایط ظرف مدت 1 ساعت می‌توانید تمام کار‌های دریافت این نوع تسهیلات را انجام دهید.

استفاده از خودرو بعد از دریافت وام

حتی بعد از اینکه این تسهیلات را دریافت کردید، نیازی نیست خود خودرو را برای ضمانت بگذارید و امکان استفاده از آن را دارید؛ بنابراین هیچ مشکلی در رفت‌و‌آمد و حمل‌و‌نقل برای شما به‌وجود نمی‌آید.

شرایط دریافت ساده

بانک‌ها ساده‌ترین شرایط را برای دارندگان خودرو‌ها در نظر گرفته‌اند تا از طریق آنها بتوانند در مدت زمانی کوتاه تسهیلات موردنیاز خود را دریافت کنند. کافیست نگاهی به شرایط دیگر تسهیلات بانکی بندازید تا متوجه شوید که این تسهیلات شرایط بسیار ساده‌ای دارد.

عدم نیاز به ضامن

یکی از مهمترین چالش‌هایی که بسیاری از افراد در هنگام دریافت تسهیلات بانکی با آن مواجه هستند، ارائه ضامن است. بسیاری از ما شخصی را به‌عنوان ضمانت‌کننده در اطراف خود نداریم و همین مسئله باعث می‌شود که از دریافت تسهیلات صرف نظر کنیم. خوشبختانه با وام سند ماشین دیگر نیازی به ارائه ضامن نیست، چون سند خودرو نقش ضامن را برای تسهیلات بانک شما بازی می‌کند.

تنظیم مدت زمان بازپرداخت

برای بسیاری از تسهیلات بانکی یک بازه زمانی مشخص بابت بازپرداخت وجود دارد و شما هیچ دخالتی در تنظیم این زمان ندارید. بر خلاف تمام این تسهیلات، شما امکان تنظیم بازه زمانی بازپرداخت تسهیلات با سند خودرو را دارید. شما می‌توانید این بازه زمانی را بین 12 ماه تا 36 ماه بر اساس شرایط مالی خود تنظیم کنید.

عیب های دریافت وام با سند خودرو چیست؟

هر چند دریافت وام با سند خودرو می‌تواند کمک مالی خیلی خوبی برای شما باشد، اما عیب‌هایی هم دارد که نمی‌توان به راحتی از آنها چشم‌پوشی کرد. از جمله این عیب‌ها عبارتند از:

ریسک ضبط خودرو

ریسک ضبط خودرو یکی از بزرگترین عیب‌های این نوع تسهیلات به‌شمار می‌آید. در واقع اگر به هر دلیلی نتوانید مبلغ بازپرداخت را در موعد مقرر پرداخت کنید، بانک این امکان را دارد که برای ضبط خودروی شما اقدام کند. در چنین شرایطی شما ماشین خود را از دست می‌دهید.

نرخ بهره بالا

از آنجا که بانک شرایط ساده‌ای را برای اعطای این نوع تسهیلات در نظر گرفته است، نرخ بالایی را هم برای آن در نظر می‌گیرد. در واقع گاهی این نرخ به‌قدری بالاست که بسیار از متقاضی‌ها از دریافت تسهیلات منصرف می‌شوند.

ضامن مورد نیاز برای دریافت وام با سند خودرو چیست؟

با توجه به مبالغ مختلفی که از بانک‌ها با استفاده سند خودروی خود وام دریافت می‌کنید، باید برخی ضمانت‌ها را ارائه دهید. در ادامه انواع ضامن‌ها برای مبالغ مختلف تسهیلات را توضیح می‌دهیم:

ضامن مورد نیاز برای دریافت وام با سند خودرو چیست؟

نوع تسهیلات نوع ضامن‌ها
تسهیلات تا سقف یک میلیارد و پانصد میلیون ریال اخذ یک فقره چک ضمانت معادل 150 درصد اصل و فرع تسهیلات از متقاضی
تسهیلات از یک میلیارد و پانصد میلیون ریال تا 600 میلیارد ریال الف)اخذ یک فقره چک ضمانت معادل 150 درصد اصل و فرع تسهیلات از متقاضی

ب)اخذ یک فقره چک ضمانت معادل 150 درصد اصل و فرع تسهیلات از ضامن

تسهیلات بیش از 600 میلیارد ریال الف)اخذ یک فقره چک ضمانت معادل 150 درصد اصل و فرع تسهیلات از متقاضی

ب)ترهین سند ملکی سهل البیع معادل 150 درصد اصل و فرع تسهیلات

فرآیند ارزیابی برای اعطای وام با سند خودرو چگونه است؟

بانک‌ها برای اعطای تسهیلات به مشتری‌ها فرایندی را جهت ارزیابی آنها انجام می‌دهند. این فرایند عبارت است از:

ارزیابی مالی

قاعدتاً افرادی که توانایی مالی زیادی ندارد و امکان تأمین مبالغ موردنیاز برای بازپرداخت وام‌ها را ندارند، بانک‌ها با شرایط آنها موافقتی نمی‌کنند؛ بنابراین یکی از مهمترین مراحل ارزیابی اشخاص، ارزیابی آنها از جهت مالی است.

کارشناسی خودرو

کارشناسی خودرو نیز یکی از مهمترین مراحلی است که بانک‌ها تأکید ویژه‌ای روی آن دارند. طی این مرحله ارزش واقعی خودرو مشخص می‌شود تا بانک بتواند بر اساس آن مبلغ مشخصی را به‌عنوان تسهیلات به متقاضی اعطا کند. شاید در فرآیند کارشناسی خودرو ارزش آن بسیار پایین مطرح شود، بنابراین بانک موافقتی با اعطای تسهیلات نخواهد کرد.

تعیین شرایط وام

با توجه به ارزیابی‌هایی که روی ماشین و توانایی مالی فرد متقاضی انجام شده است، بانک نرخ بهره، مدت زمان بازپرداخت و میزان اقساط را مشخص می‌کند.

تعیین میزان وام

ارزش خودرو هر اندازه که باشد، بانک متناسب با همان مبلغی را به‌عنوان تسهیلات برای مشتری‌ها در نظر می‌گیرد.

امضای قرارداد

مرحله امضای قرارداد، مرحله ارزیابی مشتری است. حالا مشتری می‌تواند تمام بند‌های قرارداد را بخواند و ارزیابی کند، سپس در صورت توافق با امضا‌کردن قرارداد وام را از بانک تحویل بگیرد.

نکته های مهم قبل از درخواست وام با سند ماشین

چندین نکته مهم قبل از درخواست وام با سند ماشین وجود دارد که باید به آنها توجه داشته باشید:

  • حتماً بین شرایط و مبلغ وام بین مؤسسه‌ها و بانک‌های مختلف تحقیق کنید تا بتوانید بانکی را برای دریافت تسهیلات در نظر بگیرید که بیشترین مطابقت را با شرایط شما دارد.
  • تمامی شرایط و ملزومات درج‌شده در قرارداد را مطالعه کنید. امضاء ناآگاهانه قرارداد می‌تواند تبعات سنگینی برایتان در پی داشته باشد؛ بنابراین قبل از امضاء زمانی را از بانک بخواهید تا طی آن تمام شروط درج‌شده را بخوانید.
  • مطمئن شوید که توانایی بازپرداخت بدهی‌های وام موردنظر را دارید؛ چون اگر به هر دلیلی نتوانید این اقساط را بپردازید، بانک امکان ضبط ماشین شما را دارد.

دریافت وام با سند خودرو، راهی برای رفع مشکلات مالی

دریافت وام با سند خودرو راهی برای رفع بسیاری از مشکلات مالی است. با این راهکار دیگر نیازی نیست که خودرو خود را بنا به مشکلات مالی مختلف بفروشید. در واقع شما در این نوع تسهیلات سند ماشین را به‌عنوان ضمانت در گرو بانک می‌گذارید و بانک‌ها به‌منظور کمک به شما مبلغی را پرداخت می‌کند. البته در نظر داشته باشید که معمولاً سود بازپرداخت این نوع تسهیلات بالاست و شما باید مبلغ زیادی را به‌عنوان سود به مؤسسه یا بانک موردنظر بپردازید؛ بنابراین اگر با سود بالا و احتمال ضبط ماشین مشکلی ندارید، درخواست خود را بابت دریافت تسهیلات به بانک موردنظر ارائه دهید.

اخبار مرتبط
طرح تسهیلاتی امید رفاه، ویژه افرادی است که حقوق و مستمری خود را از بانک رفاه کارگران دریافت می‌کنند.
مشتریان بانک کشاورزی که دارای حساب سپرده کوتاه‌مدت مهر ماندگار این بانک هستند، می‌توانند بر اساس مبلغ و مدت سپرده‌گذاری، تا 325 درصد از سرمایه خود و تا سقف 300 میلیون تومان، وام دریافت کنند.
در این اطلاعیه آمده است: این دسته از مشمولان برای کسب اطلاعات مربوط به قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی و یا کانال سازمان در پیام‌رسان‌های داخلی (سروش،ایتا و روبیکا) به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.
نرخ سود وام امید رفاه چهار درصد و حداکثر زمان بازپرداخت آن ۲۴ ماه است. نکته قابل توجه درباره این تسهیلات آن است که متقاضیان وام امید رفاه به معرفی ضامن نیاز ندارند و پرداخت این وام با اعتبارسنجی وام‌گیرنده انجام می‌شود. البته نرخ سود وام ۱۰۰ میلیونی که به شرکت‌ها تعلق می‌گیرد، 6 درصد است و معرفی ضامن برای دریافت آن الزامی است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها