ﺳﻪشنبه, 17 مهر 1403 2024,October

۱۱ روش ثروت‌اندوزی با کریپتوها

17 مهر 1403
۱۱ روش ثروت‌اندوزی با کریپتوها

در حال حاضر روش‌های مختلفی وجود دارد که سرمایه‌گذاران می‌توانند با ورود به بازار پرهیجان کریپتوکارنسی، از آنها کسب سود کنند. در اینجا به معرفی ۱۱ روش رایج درآمدزایی در این بازار می‌پردازیم.

به گزارش بانک اول کریپتوکارنسی‌ها با معرفی راه‌های مختلف درآمدزایی برای سرمایه‌گذاران، بخش بزرگی از جهان مالی را به تسخیر درآورده‌اند. در سال ۲۰۲۴، افراد بیشتری از طریق کسب درآمد غیرفعال، تنوع‌ بخشیدن به پورتفو و آزادی عمل از نظر روش تامین مالی وارد دنیای کریپتو شده‌اند.

استیکینگ

فرآیندی است که در آن دارندگان یک ارز دیجیتال، کوین‌های خود را به منظور مشارکت در عملکرد شبکه بلاکچین و تأیید تراکنش‌ها، قفل می‌کنند. استیکینگ، سودمندترین و یکی از محبوب‌ترین راه‌های کسب درآمد غیرفعال در دنیای کریپتو است. شما به سادگی می‌توانید با قفل کردن دارایی کریپتویی خود از پاداش آتی آن بهره‌مند شوید. معمولا استیکرها بر اساس مقدار دارایی قفل‌شده و مدت زمان نگهداری آن پاداش می‌گیرند. به بیان ساده‌تر، هرقدر دارایی بیشتری به مدت طولانی‌تری را نگهدارید، احتمالا از درآمد بیشتری برخوردار خواهید شد. این روش برای کسانی که نگاه بلندمدت دارند، گزینه مناسبی است.

برنامه ارجاع

این برنامه کاربران را قادر می‌سازد تا با دعوت از دوستان و اعضای خانواده برای پیوستن به شبکه، درآمد کسب کنند. در این برنامه، هم فرد دعوت‌کننده و هم کاربری که به شبکه می‌پیوندد، پاداش دریافت می‌کنند. همچنین در این برنامه شما بابت هر سفارش، ۳.۵ درصد کمیسیون دریافت می‌کنید. برنامه ارجاع فرصت بزرگی برای بهبود پورتفو کریپتوکارنسی شما بدون نیاز به افزایش سرمایه‌گذاری است.

معاملات کریپتوکارنسی

یکی از رایج‌ترین روش‌های درآمدزایی در بازار کریپتوکارنسی، انجام معاملات روزانه است. معامله‌گران با خرید در قیمت پایین و فروش در قیمت بالاتر کسب سود می‌کنند. البته برای ورود به دنیای معامله‌گری، شما نیازمند گذراندن دوره‌های متعدد هستید.

استخراج کریپتوکارنسی

فرآیند استخراج کریپتوها مستلزم تایید آخرین تراکنش‌ها در شبکه بلاکچین است. گرچه برنامه استخراج نیازمند سرمایه‌گذاری کلان برای سخت‌افزار و برق مصرفی است اما می‌تواند یک سرمایه‌گذاری سودآور باشد. چنین سرمایه‌گذاری به ویژه برای بیت‌کوین بسیار سودآور است، هر چند در طول زمان، استخراج این رمزارز دشوارتر می‌شود.

مزرعه بازده

این مفهوم عبارت است از ارائه نقدینگی به پروتکل‌های DeFi (تامین مالی غیرمتمرکز) و دریافت پاداش از چنین خدماتی. در این روش، شما کریپتوکارنسی خود را در قالب نقدینگی به دیگران وام می‌دهید و در قبال آن سود دریافت می‌کنید. گرچه روش مزرعه بازده به عنوان یک روش پرریسک شناخته می‌شود اما بازده‌های بسیار خوبی نیز به همراه دارد، بنابراین به سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر توصیه می‌شود.

قرض دادن کریپتوها

قرض دادن کریپتوها به عنوان یک استراتژی غیرفعال درآمدزایی، زمانی رخ می‌دهد که کاربران دارایی کریپتویی خود را برای کسب سود به دیگران قرض بدهند. خدمات استقراض کریپتوها را بسیاری از پلتفرم‌ها ارائه می‌دهند.

عرضه اولیه کریپتو

عرضه اولیه کریپتوکارنسی (ICO) همچون عرضه اولیه سهام، نوعی سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جدید کریپتویی از ابتدای عرضه آنهاست. در این روش، شما قادر خواهید بود تا توکن‌های عرضه‌شده در یک پروژه را با قیمت بسیار پایینی خریداری کنید. چنین خریدهایی، در صورتی که پروژه مربوطه در مسیر توسعه و موفقیت قرار گیرد، بازده بسیار بالایی به سرمایه‌گذاران ارائه می‌کنند.

ایردراپ کریپتوها

ایردراپ به معنای اعطای رایگان توکن و ارز دیجیتال در یک پروژه به کاربران است. این کار عموماً یک تکنیک بازاریابی برای معرفی یک پروژه، قدردانی از کاربران وفادار اکوسیستم یک پروژه است. کاربران با انجام وظایف و کارهای مشخصی ایردراپ می‌گیرند. برخی پلتفرم‌ها در زمان‌های خاص اقدام به توزیع توکن‌های رایگان می‌کنند.

استیکینگ استیبل‌کوین‌ها

همانگونه که گفته شد، فرآیندی است که در آن دارندگان یک ارز دیجیتال، کوین‌های خود را به منظور مشارکت در عملکرد شبکه بلاکچین و تأیید تراکنش‌ها، قفل می‌کنند. در این میان، استیکینگ استیبل‌کوین‌ها یکی از بهترین روش‌های دریافت پاداش با کمترین ریسک است. استیبل‌کوین‌ها به ارزهای واقعی متصل هستند و برخلاف کریپتوکارنسی‌ها با نوسان ارزش روبه‌رو نمی‌شوند. بر این اساس می‌توان از این طریق به درآمدی قابل پیش‌بینی دست یافت.

معامله توکن بی‌همتا

خرید و فروش توکن‌های بی‌همتا یا غیرمثلی (NFT) از روش‌های بسیار محبوب درآمدزایی در بازار کریپتوکارنسی به شمار می‌رود. در این روش، سرمایه‌گذاران می‌توانند با فروش توکن‌های بی‌همتا به سودهای کلانی دست یابند.

تامین مالی غیرمتمرکز

مشارکت در برنامه‌های تامین مالی غیرمتمرکز (DeFi) فضای گسترده‌ای را پیش‌روی سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد تا در فعالیت‌هایی همچون استیکینگ، وام دادن و تامین نقدینگی حضور پیدا کنند. کاربری که در پروتکل‌های تامین مالی غیرمتمرکز مشارکت می‌کند، قادر خواهد بود بدون کسب اجازه و به صورت کاملا غیرمتمرکز درآمدزایی کند.

اخبار مرتبط
در حالی که برخی از میم کوین‌ها شاهد رشد چشمگیری بوده‌اند، بسیاری از سرمایه‌گذاران همچنان نسبت به پتانسیل بلندمدت آنها محتاط هستند. در این گزارش به بررسی پنج میم کوین برتر می‌پردازیم و به این سوال پاسخ می‌دهیم که آیا این توکن‌ها صرفاً با هیاهو پیش می‌روند یا دارای پتانسیل واقعی هستند.
پکس‌گولد نقش طلا دیجیتال را در بازار کریپتو برعهده دارد. قیمت پکس‌گولد همپای انس جهانی در یک سال گذشته نزدیک ۴۵ درصد رشد داشته و از این حیث خریداران پکس‌گولد نسبت به سرمایه‌گذاران اتریوم، ریپل، کاردانو و شیبااینو جلوتر هستند. ا
سابقه کوتاه بیت‌کوین، برخلاف تاریخ متوسط ‌و طولانی طلا و اوراق قرضه خزانه‌داری، تمایز مهم دیگری بود که از آن یاد شد. بیت‌کوین از این جهت که دارایی غیرمتمرکز مشابه ذخایر پولی طلاست، با ارز ایالات‌متحده متفاوت است. همچنین این سخنان بر نوسانات بیت‌کوین و روابط با سایر دارایی‌ها، به ویژه طلا و سهام متمرکز بود. از آنجایی که بیت‌کوین و بازار سهام همبستگی تاریخی کمی دارند، بیت‌کوین، تنوع‌دهنده مطلوب سبد سهام است.
برایان کوینلاوین (Brian Quinlavin) از سنتیمنت در ۲ اکتبر اعلام کرد که افزایش استفاده از پنج کلمه اصلی مرتبط با “ترس”، می‌تواند نشانه‌ای از وحشت فعالان بازار باشد. این کلمات، که اغلب به عنوان کلمات “FUD” (مخفف ترس، عدم‌اطمینان و تردید) شناخته می‌شوند، به معامله‌گران کمک می‌کنند تا زمان احتمالی بازگشت قیمت‌ها را پیش‌بینی کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها