ﺳﻪشنبه, 17 مهر 1403 2024,October

شاخص بورس ۳هزار واحد رشد کرد

17 مهر 1403
شاخص بورس ۳هزار واحد رشد کرد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه، با رشد ۳هزارواحدی مواجه شد.

به گزارش بانک اول در جریان دادوستدهای امروز، دوشنبه، بازار سرمایه، بیش از 6میلیارد و 430میلیون سهم و حق تقدم به‌ارزشی بالغ بر 4هزار و 405میلیارد تومان در بیش از 200هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 3هزار و 406واحدی در ارتفاع 2 میلیون و 97هزار و 356واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی فملی، فولاد و فارس شد و در مقابل نمادهای معاملاتی شپنا، شبندر و وبملت با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 3میلیارد و 844میلیون ورقه به‌ارزش 28هزار و 67میلیارد تومان در 100هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 23واحد افت کرد و در ارتفاع 21هزار و 992واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای فزر، شاوان و وسپهر شد و در مقابل نمادهای معاملاتی آریا، انتخاب و فصبا بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

اخبار مرتبط
بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی فارس، فولاد و فملی شد و در مقابل نمادهای معاملاتی کگل، وپارس و وخاور با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.
امروز یکشنبه ۱۵ مهر، بازار بورس با ادامه محدودیت دامنه نوسان یک درصدی و با کاهش ۵۰۵۴ واحدی شاخص کل بورس تهران به تراز ۲,۱۰۱,۷۵۷ واحدی رسید. از شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۷۴۵ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد که این کاهش، شاخص کل هم‌وزن بورس را به تراز ۶۹۸,۶۵۴ واحدی عقب برد.
جزییات واریز سود سهامداران در هفته دوم مهر ماه سال جاری حاکی از آن است که 16 ناشر سود جاری، سنواتی و حق تقدم 2 میلیون و 922 هزار و 425 سهامدار را که شامل 3 هزار و 981 میلیارد و 882 میلیون تومان می‌شود به حساب سجامی سرمایه گذاران واریز کردند.
با توجه به شرایط سیاسی و نظامی منطقه به نظر می‌رسد بازار سرمایه همچنان ریسک شناسایی کند و بر همین اساس فعلا دامنه نوسان در بیشترین حد از محدودیت قرار خواهد داشت. تلاش‌ روزهای گذشته سازمان بورس برای اقناع اهالی بازار سرمایه برای پذیرش محدودیت یک درصدی دامنه نوسان که به‌ویژه از طریق بازوی رسانه‌ای و تبلیغاتی این سازمان صورت گرفت، موید همین دیدگاه است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها