چهارشنبه, 18 مهر 1403 2024,October

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از این ماه آغاز می‌شود

18 مهر 1403
همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از این ماه آغاز می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات لازم برای موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان به میزان ۳۰ و ۴۰ درصد از این ماه آغاز می‌شود.

به گزارش بانک اول، محمدباقر قالیباف امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و در جریان ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور توضبحاتی داد.

وی گفت: شب گذشته در جلسه‌ای خدمت آقای پزشکیان رئیس جمهور محترم، مسئولان سازمان برنامه وبودجه و برخی از نمایندگان از کمیسیون‌های برنامه و بودجه و اقتصاد بودیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافق های صورت گرفته در این نشست اظهار داشت: نهایتا امروز در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی، هماهنگی لازم درباره گندم( خرید تضمینی گندم) انجام شد و پرداخت‌های آن نیز آغاز می‌شود.

وی با اشاره به موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان تصریح کرد: بر اساس تصمیمات صورت گرفته در این جلسه، موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان به میزان ۳۰ درصد و ۴۰ درصد از این ماه آغاز می‌شود و کار آن در حال انجام است.

اخبار مرتبط
پورمحمدی گفت: موضوع دیگری که نمایندگان و موکلین آنها نسبت به آن نگران هستند پاداش پایان خدمت است، رقمی که قانون بودجه پیش بینی شده ۲۲ هزار میلیارد تومان است اما آنچه که ما باید پاداش بدهیم ۷۵ هزار میلیارد تومان می‌باشد. حکم قانون بودجه اعلام می‌کند که از اموال دریافت کنیم اما نمی‌توان بگوییم بیا به جای طلب شما ملک بدهیم. باید این موضوع را از مسیرهای موجود برطرف کنیم.
میرهاشم موسوی درباره زمان پرداخت مطالبات متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان توضیح داد.
مرحله سوم ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی از 21 مهرماه سال جاری آغاز خواهد شد و بازنشستگان واجد شرایط می‌توانند برای بهره‌مندی از این تسهیلات اقدام کنند. این وام که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حمایتی دولت برای بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان و مستمری‌بگیران است.
بر اساس راهکار‌های میان‌مدت ابلاغ شده، الباقی تعهدات دولت به تأمین اجتماعی تا سقف ۱۳۰ هزار میلیارد تومان باید براساس بند (د) تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، از طریق واگذاری دارایی‌های دولت و سهام شرکت‌های دولتی به سازمان تأمین اجتماعی تأدیه شود و وزارت امور اقتصادی و دارایی به تحقق فرآیند‌های واگذاری دارایی و سهام کمک کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها