چهارشنبه, 18 مهر 1403 2024,October

شایعه هک بانک صادرات ؛ واریز پول به حساب مشتریان

18 مهر 1403
شایعه هک بانک صادرات ؛ واریز پول به حساب مشتریان

اختلال در سامانه بانک صادرات منجر به واریز مبالغی پول به حساب مشتریان این بانک شد.

به گزارش بانک اول، برخی مشتریان بانک صادرات در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، در اولین ساعت‌های بامداد امروز متوجه شدند که بدون هیچ دلیلی به حساب آن‌ها مبلغی واریز شده است.

این واریزها که در پی اختلال در سامانه بانک صادرات صورت گرفت، حدود ساعت یک و نیم بامداد صورت گرفت. بنابه اعلام باشگاه خبرنگاران جوان، بانک صادرات حدود 90 دقیقه بعد از بروز این اتفاق نسبت به مسدود کردن حساب‌ها اقدام کرد.

روابط‌عمومی بانک صادرات هنوز نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده است.

دیجیاتو مرداد سال گذشته به نقل از پژوهشگران امنیت سایبری یک شرکت معتبر اعلام کرد که چهار اپلیکیشن حاوی بدافزار ماه‌ها خود را به‌جای چهار بانک ایرانی ملت، صادرات، رسالت و مرکزی جا زده و به گردآوری اطلاعات حساس کاربران و سوءاستفاده از آن‌ها مشغول بوده‌اند.

فروردین سال 1399 نیز خبری مبنی بر هک شدن اطلاعات 63 میلیون مشتری بانک صادرات در فضای مجازی منتشر شد که به سرعت توسط این بانک و سایر نهادهای نظارتی تکذیب شد.

اخبار مرتبط
با اعلام امکان ثبت درخواست و دریافت ارز زیارتی اربعین به صورت غیر حضوری، از طریق اپلیکیشن «سپینو» (https://sepino.bsi.ir) و سامانه پیشخوان شمس (https://shams.bsi.ir)، زائران اربعین حسینی (ع) می‌توانند به منظور رفاه حال خود و جلوگیری از ازدحام در شعب بانک، با نصب اپلیکیشن «سپینو» از ٧ مردادماه یا مراجعه به سامانه شمس، نسبت به ثبت درخواست خود و افراد تحت تکفل اقدام و تنها برای دریافت ارز به شعبه انتخاب‌شده مراجعه کنند.
ساعت حضور کارکنان در شعب نیز از روز شنبه تا چهارشنبه ۶ الی ۱۳:۰۰ و در روزهای پنجشنبه ۶ الی ۱۲:۳۰ و ساعت حضور کارکنان ستاد شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶ الی ۱۳ و در روزهای پنج‌شنبه ۶ الی ۱۲:۳۰ اعلام شده است.
دریافت وام و تسهیلات با وثیقه قراردادن سهام به صورت غیر حضوری / عضو اجرائی هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران با یادآوری اینکه بانک‌ها در زمان وصول مطالبات خود نیز با دعاوی مختلف در مراجع متعدد روبه‌رو هستند که امکان وصول مطالبات را تضعیف می‌کند، گفت: با آسیب‌شناسی‌های انجام شده در بانک صادرات ایران توانسته‌ایم این معضل را با تهیه سامانه توثیق الکترونیکی دارایی «ست» برطرف کنیم.
بانک اول - «فهرست تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط» بانک صادرات ایران و موسسه اعتباری ملل منتشر شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها