جمعه, 27 مهر 1403 2024,October

واریز‌های میلیونی به حساب مشتریان بانکی؛ ماجرا چه بود؟

19 مهر 1403
واریز‌های میلیونی به حساب مشتریان بانکی؛ ماجرا چه بود؟

دیروز همزمان با شایعاتی درباره هک شدن برخی از بانک‌ها (که البته سریعا تکذیب شد)، بعضی از صفحات در فضای مجازی، شایعاتی نیز در خصوص واریز‌های میلیونی و حتی میلیاردی به حساب برخی مشترکین مطرح کردند.

به گزارش بانک اول در ساعات اولیۀ بامداد ۱۸ مهرماه، درپی به‌روزرسانی سامانه‌های بانکی، تعدادی از مشتریان برخی بانک‌ها گزارش اختلال از واریز و برداشت حساب را مطرح کردند.

 برخی صفحاتِ فضای مجازی نیز شایعاتی در خصوص واریز‌های میلیونی و حتی میلیاردی به حساب برخی مشترکان مطرح کردند و برخی دیگر ادعا کردند که صف‌های طولانی مقابل دستگاه‌های خود پرداز برای خالی‌کردن حساب‌ها به وجود آماده است.

در همان ساعات اولیه با پیگیری پلیس فتا و مسئولان بانکی مشخص شد که هیچ یک از بانک‌ها هک نشده و اطمینان خاطر داده شد که تمام حساب‌های بانکی در امنیت کامل هستند و اختلال در تراکنش‌ها درحال پیگیری است.

فارس

اخبار مرتبط
معاون نظارت و تنظیم‌گری بانک مرکزی با تاکید بر اینکه حدود ۱۶ الی ۱۷ بانک باید برنامه اصلاح ناترازی ارائه دهند، تصریح کرد: تا زمان حاضر، ۶ الی ۷ بانک برنامه های خود را ارائه داده اند و چنانچه در مهلت قانونی این برنامه ارائه نشود طبق قانون، بانک مرکزی موظف است تا خود راساً مجمع عمومی بانک را برگزار کند و افزایش سرمایه با روش‌های مختلف صورت گیرد.
ملت و کارآفرین آستانه کفایت سرمایه رو رعایت کرده اما در سال گذشته از نظر دارایی‌های غیرجاری، قدری با وضعیت مطلوب فاصله گرفتند. توسعه تعاون، رفاه، اقتصادنوین و تجارت بانک‌هایی بوده‌اند که از نظر هر دو شاخص در سال گذشته بهبود یافته و درحال ورود به محدوده قابل قبول هستند.
آیا تا به حال به این سوال فکرکرده ایدکه کدام بانک ها در کشور از بیشترین خودپردازها در شبکه بانکی خود بهره می برند؟
رئیس‌کل‌ بانک مرکزی همچنین تصریح کرد: موضوعات رمزارز و هوش مصنوعی هم‌اکنون در توسعه بانکداری بین‌المللی از نکات قابل تامل است که قطعا بانک مرکزی نیز در این دوره بر اساس پیشرفت فناوری‌های کنونی بانکداری الکترونیک، در چارچوب سیاست‌های مدون و هدف‌گذاری شده در دستور کار قرار خواهد داد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها