جمعه, 27 مهر 1403 2024,October

کاهش نرخ بهره بین بانکی+ جدول

19 مهر 1403
کاهش نرخ بهره بین بانکی+ جدول

سیر کاهشی نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به 18 مهر ماه نیز ادامه داشت و این نرخ با کاهش 0.05درصدی نسبت به هفته قبل به 23.68درصد شد.

به گزارش بانک اول ،نرخ بهره بین‌بانکی بعد از 2 هفته افزایشی، در هفته منتهی به 11 مهر با کاهش 0.01درصدی نسبت به هفته قبل به 23.73 درصد شد.

این نرخ در هفته نخست پاییز با افزایش 0.04درصدی همراه شد و به بالاترین سطح خود در سال جاری رسید. نرخ سود بین‌بانکی در هفته منتهی به 4 مهر ماه 23.74 درصد شد. پیش از این بالاترین نرخ بهره بین‌بانکی 23.71 درصد بود که در هفته منتهی به 14 شهریور ثبت شده بود.

نرخ بهره بین‌بانکی در هفته پایانی شهریور و روزهای پایانی تابستان استارت افزایش مجدد را زد و با رشد 0.02درصدی وارد کانال 23.7 درصد شد، این نرخ در هفته منتهی به 28 شهریورماه به 23.7 درصد رسید.

اخبار مرتبط
عملکرد کشورهایی که طی سه دهه اخیر شکوفایی تولید و رشد سریع اقتصادی را تجربه کرده‌اند نشان می‌دهد که حمایت از تولید، بی‌آنکه به اختلال در بخش‌ها و شاخه‌های دیگر اقتصاد منجر گردد، هدفی دست‌نیافتنی نیست.
در پایان هفته سوم شهریور ماه (۲۱ شهریور) نرخ بهره بین بانکی با کاهش ۰.۰۳ درصدی به ۲۳.۶۸ درصد رسید. با این حال، در هفته پایانی شهریورماه، نرخ بهره بین بانکی با افزایش ۰.۰۲ درصدی از ۲۳.۶۸ به ۲۳.۷ جهش یافت و در پایان هفته نخست مهرماه با افزایش ۰.۰۴ درصدی به ۲۳.۷۴ درصد رسید که بالاترین نرخ بهره بین بانکی از ابتدای سال جاری تا امروز است.
یکی از بهترین استراتژی‌ها برای علاقه‌مندان ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال استفاده از هر دو روش است که در آن بخشی از سرمایه به سپرده‌‌‌‌‌های بانکی و بخشی به استیکینگ و بازار ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال تخصیص پیدا می‌کند تا علاوه‌بر فراهم‌شدن امنیت برای بخشی از دارایی‌ها، کاربران از فرصت‌های کسب سود بازار ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال نیز بهره ببرند. هرچند بار دیگر باید تاکید کرد؛ استیکینگ خطرات قابل‌توجه خود را دارد و می‌تواند در نهایت ضرر‌‌‌‌‌های غیرقابل‌جبرانی را به‌همراه داشته‌باشد، به‌همین‌دلیل ضروری است که افراد از اهم
سود قطعی تسهیلاتی که از بانک می‌گیرید، تنها با دانستن درصد سود – مثلا 18 یا 20درصد- به دست نمی‌آید. برای دانستن نرخ بهره موثر یا همان سود واقعی وام، اول باید کارمزدی که بانک بابت دادن تسهیلات از شما کسر می‌کند را به مبلغ سود سالانه اضافه کنید. بیشتر بانک‌ها برای دادن وام، کارمزد 3درصدی از متقاضیان خود می‌گیرند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها