جمعه, 27 مهر 1403 2024,October

سرنوشت طلای جهانی به دست تورم آمریکا افتاد

19 مهر 1403
سرنوشت طلای جهانی به دست تورم آمریکا افتاد

قیمت جهانی طلا امروز پنج‌شنبه (۱۰ اکتبر) تغییر چندانی نداشت و این در حالی است که معامله‌گران منتظر انتشار تورم ایالات‌متحده هستند که امروز برای شفاف‌تر شدن موضع سیاست پولی فدرال رزرو به دست می‌آید.

به گزارش بانک اول طلا پس از کاهش در ۶ جلسه قبل، تقریبا ثابت و در ۲۶۰۹ دلار و ۷۲ سنت در هر اونس بود. قیمت‌ها در ماه گذشته به بالاترین حد خود رسید. معاملات آتی طلای آمریکا نیز در ۲۶۲۶ دلار و ۷۰سنت ثابت ماند.

شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده برای ماه سپتامبر امروز و داده‌های شاخص قیمت تولید کننده در روز جمعه ارائه خواهد شد.

بر اساس گزارش FedWatch ، در حال حاضر بازارها با احتمال ۸۰ درصدی برای کاهش ۲۵ واحدی نرخ در ماه نوامبر و احتمال ۲۰ درصدی احتمال تعلیق نرخ بهره توسط فدرال رزرو می‌بینند. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

بسیاری از مقامات فدرال رزرو در نشست سپتامبر با کاهش بیش از حد نیم واحدی نرخ بهره حمایت کردند، اما توافق کردند که تسهیل بیشتر براساس داده‌ها انجام خواهد شد. مری دالی، رئیس بانک فدرال سانفرانسیسکو، روز چهارشنبه گفت طبق انتظار او، یک یا دو کاهش دیگر در سال جاری محتمل است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۳۰.۵۴ دلار رسید. پلاتین با ۱.۱ درصد افزایش به ۹۵۵ دلار و۲۰ سنت رسید، در حالی که پالادیوم با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۰۳۸ دلار و۷۵ سنت رسید./بنکر

اخبار مرتبط
اواخر مرداد امسال که دولت به مسعود پزشکیان تحویل شد، قیمت سکه ۴۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود.
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت‌ها نسبت به روز گذشته است.
بازیگران بازار ارز در روزهای اخیر شاهد نوسان قیمت دلار آزاد در کانال ۶۳ هزار تومانی بودند. به‌نظر می‌رسد با توجه به اخبار ضد و نقیض دو هفته گذشته، و کشمکش نیروهای عرضه و تقاضا در بازار، قیمت تعادلی این روزهای دلار در نیمه کانال ۶۳ هزار تومانی باشد.
شصتمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران در روز یک‌شنبه ۲۹ مهرماه برگزار خواهد شد. این حراج از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد. طی ۵۹ حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران، ۱۱ تن شمش مورد دادو‌ستد قرار گرفت که در نتیجه آن، ۴۹.۷ همت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور وارد شد

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها