جمعه, 27 مهر 1403 2024,October

تأخیر در واریز حقوق مهرماه بازنشستگان تامین اجتماعی

21 مهر 1403
تأخیر در واریز حقوق مهرماه بازنشستگان تامین اجتماعی

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران با اشاره به تاخیر در واریز حقوق مهرماه این سازمان گفت: هر ماه، واریز حقوق این قشر از بیستم هر ماه براساس حروف الفبا آغاز می‌شد، اما متأسفانه هنوز حقوق این افراد واریز نشده است.

به گزارش  بانک اول  حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی هر ماه از بیستم آغاز می‌شود و این روند معمولاً تا پایان ماه ادامه دارد. بازنشستگان انتظار دارند این پرداخت‌ها به‌موقع انجام شود تا از بروز مشکلات مالی و استرس‌های ناشی از تأخیر در دریافت حقوق جلوگیری شود.

این در حالی است که با گذشت بیستم مهرماه، حقوق مهرماه بازنشستگان هنوز آغاز نشده و این مسئله مورد انتقاد جامعه بازنشستگان قرار گرفته است.

علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی درباره مشکلات مربوط به تاخیر در واریز حقوق مهرماه گفت: با توجه به اینکه قرار بود حقوق بازنشستگان از بیستم مهرماه واریز شود، انتظار داریم این پرداخت‌ها در همان زمان آغاز گردد. این تأخیر باعث استرس و نگرانی زیادی برای بازنشستگان شده است که هر روز به دلیل عدم واریز حقوق با مشکلات بیشتری مواجه می‌شوند.

وی همچنین با انتقاد از عدم ثبت‌نام وام 30 میلیون تومانی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: مسئولان تأمین اجتماعی باید سهمیه‌ها و اسامی قرعه‌کشی وام بازنشستگان را به‌طور رسمی اعلام کنند تا سهمیه هر استان مشخص شود. به‌طوری که در هر مرحله از تسهیلات قرض‌الحسنه، 40 هزار نفر دریافت‌کننده تسهیلات هستند و علی‌رغم اینکه قرار بود امروز ثبت‌نام آغاز شود، این موضوع به تعویق افتاده است.

دهقان‌کیا ابراز امیدواری کرد که هر چه سریع‌تر در خصوص حقوق و وام بازنشستگان تعیین تکلیف شود تا این قشر زحمت‌کش از نگرانی و استرس خارج شوند و بتوانند زندگی خود را به‌صورت عادی پیش ببرند.

تسنیم

اخبار مرتبط
به همه مشمولان و واجدان شرایط وام ضروری تعلق نمی‌گیرد؛ عیوضی در این رابطه می‌گوید: معاونت فرهنگی سازمان تامین اجتماعی یک سایت برای ثبت نام وام دارد که آنجا قرعه‌کشی انجام می‌شود اما بازنشستگانی که در سایتِ کانون‌های بازنشستگی ثبت نام کنند، معمولاً به ترتیب در صف قرار می‌گیرند و به همه براساس لیست و به نوبت، وام تعلق می‌گیرد.
سازمان تامین اجتماعی همزمان با دولت در حوزه بازنشستگان کشوری و لشکری همسان‌سازی را اجرا خواهد کرد که در سال ۱۴۰۳ به ۴۰ درصد می‌رسد.
وام ۳۰ میلیونی برای بازنشستگان تأمین اجتماعی : برای دریافت این وام، بازنشستگان باید حداقل ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی، سن بین ۵۰ تا ۷۸ سال و عدم بدهی معوق یا چک برگشتی داشته باشند. بازپرداخت این وام ۲۴ ماهه است و برای ثبت‌نام، به سایت کانون بازنشستگان مراجعه کنید.
جعفر امیرآبادی زاده روز سه شنبه درباره جزئیات این طرح اظهار داشت: بر اساس توافق صندوق بازنشستگی کشوری و فروشگاه رفاه بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق از ۲۵ مهرماه جاری می توانند تا سقف ۵۰ میلیون ریال براساس اعتبار سنجی از ۱۴۰۰ فروشگاه‌‍‌های رفاه سراسر کشور به صورت اعتباری خرید کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها