جمعه, 27 مهر 1403 2024,October

خبر مهم درباره وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان/ امروز اقدام کنید

22 مهر 1403
خبر مهم درباره وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان/ امروز اقدام کنید

نابر بر اعلام هفته گذشته سازمان تامین اجتماعی، ثبت نام وام ۳۰میلیون تومانی، از طریق کانونهای بازنشستگی و دفاتر پیشخوان دولت آغاز شده است.

به گزارش بانک اول ثبت نام وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی آغاز شده است؛ آنگونه که اعضای هیات مدیره کانون‌های بازنشستگی اعلام کرده‌اند «ثبت نام وام نیاز به هیچگونه پیگیری نداشته و در صورت تایید، مراتب آن از طریق پیامک سازمان تأمین اجتماعی اطلاع رسانی خواهد شد».

تامین اجتماعی اعلام کرده است با توجه به محدود بودن سهمیه اختصاصی به نسبت جمعیت بازنشستگان و کثرت متقاضی، برای دریافت تسهیلات قرعه‌کشی صورت می‌گیرد و نتایج آن اعلام خواهد شد.

دریافت وام و شرکت در قرعه‌کشی منوط به شرایطی‌ست از جمله، دارا بودن ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و بیشتر، دارای سن ۵۰ تا ۷۸سال، عدم مسدودی حساب، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، عدم سابقه چک برگشتی، عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران) و عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی ۳ سال گذشته.

اخبار مرتبط
به همه مشمولان و واجدان شرایط وام ضروری تعلق نمی‌گیرد؛ عیوضی در این رابطه می‌گوید: معاونت فرهنگی سازمان تامین اجتماعی یک سایت برای ثبت نام وام دارد که آنجا قرعه‌کشی انجام می‌شود اما بازنشستگانی که در سایتِ کانون‌های بازنشستگی ثبت نام کنند، معمولاً به ترتیب در صف قرار می‌گیرند و به همه براساس لیست و به نوبت، وام تعلق می‌گیرد.
سازمان تامین اجتماعی همزمان با دولت در حوزه بازنشستگان کشوری و لشکری همسان‌سازی را اجرا خواهد کرد که در سال ۱۴۰۳ به ۴۰ درصد می‌رسد.
وام ۳۰ میلیونی برای بازنشستگان تأمین اجتماعی : برای دریافت این وام، بازنشستگان باید حداقل ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی، سن بین ۵۰ تا ۷۸ سال و عدم بدهی معوق یا چک برگشتی داشته باشند. بازپرداخت این وام ۲۴ ماهه است و برای ثبت‌نام، به سایت کانون بازنشستگان مراجعه کنید.
جعفر امیرآبادی زاده روز سه شنبه درباره جزئیات این طرح اظهار داشت: بر اساس توافق صندوق بازنشستگی کشوری و فروشگاه رفاه بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق از ۲۵ مهرماه جاری می توانند تا سقف ۵۰ میلیون ریال براساس اعتبار سنجی از ۱۴۰۰ فروشگاه‌‍‌های رفاه سراسر کشور به صورت اعتباری خرید کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها