شنبه, 28 مهر 1403 2024,October

سود بانکی به تدریج کم می شود

28 مهر 1403
سود بانکی به تدریج کم می شود

وزیر اقتصاد در پاسخ به پرسشی در خصوص سیاست‌های این وزارتخانه برای کاهش نرخ سود بانکی گفت: سود بانکی باید کاهش پیدا کند.

به گزارش بانک اول، عبدالناصر همتی افزود: نگاه فعلی قابل تحمل نیست و نظر وزارت اقتصاد و بانک مرکزی این است که به تدریج نرخ سود بانکی را پایین بیاوریم.

او تاکید کرد: سود بانکی باید کاهش پیدا کند و نگاه فعلی قابل تحمل نیست.

به گفته وی، اگر در بلند مدت سود بانکی بالا باشد، به‌طور قطع در تورم تاثیر خواهد گذاشت.

همتی افزود: تلاش وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی پایین آوردن نرخ سود بانکی است.

دولت با حساب مردم کاری ندارد

وزیر اقتصاد درباره قانون مالیات های مستقیم، گفت: دانه‌درشت‌ها علیه اجرای قانون مالیات‌های مستقیم جوسازی و با اظهارات نادرست دولت را متهم به دخالت در حساب‌های مردم می‌کنند.

همتی افزود: هدف آنهایی هستند که فرار مالیاتی دارند و دولت با حساب مردم کاری ندارد.

او ادامه داد: اتصال سازمان امور مالیاتی به حساب ها هیچ اشکالی ندارد، اما دانه درشت ها حرف بدی زده بودند و گفته بودند که دولت می خواهد دست به حساب مردم ببرد.

وی افزود: اصلا چنین چیزی نیست و دولت با حساب مردم کاری ندارد. این اقدام برای جلوگیری از فرار مالیاتی است، نه دخالت در امور مردم.

همتی اضافه‌ کرد: به نظر می رسد آنهایی که قصد فرار مالیاتی دارند و دانه درشت‌ها، علیه اجرای این قانون تبلیغات می کنند.

او گفت: این مساله به‌طور قطع در دهک بندی جامعه تاثیری نخواهد داشت.

اخبار مرتبط
نرخ بهره بین‌بانکی بعد از 2 هفته افزایشی، در هفته منتهی به 11 مهر با کاهش 0.01درصدی نسبت به هفته قبل به 23.73 درصد شد. این نرخ در هفته نخست پاییز با افزایش 0.04درصدی همراه شد و به بالاترین سطح خود در سال جاری رسید. نرخ سود بین‌بانکی در هفته منتهی به 4 مهر ماه 23.74 درصد شد. پیش از این بالاترین نرخ بهره بین‌بانکی 23.71 درصد بود که در هفته منتهی به 14 شهریور ثبت شده بود.
عملکرد کشورهایی که طی سه دهه اخیر شکوفایی تولید و رشد سریع اقتصادی را تجربه کرده‌اند نشان می‌دهد که حمایت از تولید، بی‌آنکه به اختلال در بخش‌ها و شاخه‌های دیگر اقتصاد منجر گردد، هدفی دست‌نیافتنی نیست.
در پایان هفته سوم شهریور ماه (۲۱ شهریور) نرخ بهره بین بانکی با کاهش ۰.۰۳ درصدی به ۲۳.۶۸ درصد رسید. با این حال، در هفته پایانی شهریورماه، نرخ بهره بین بانکی با افزایش ۰.۰۲ درصدی از ۲۳.۶۸ به ۲۳.۷ جهش یافت و در پایان هفته نخست مهرماه با افزایش ۰.۰۴ درصدی به ۲۳.۷۴ درصد رسید که بالاترین نرخ بهره بین بانکی از ابتدای سال جاری تا امروز است.
یکی از بهترین استراتژی‌ها برای علاقه‌مندان ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال استفاده از هر دو روش است که در آن بخشی از سرمایه به سپرده‌‌‌‌‌های بانکی و بخشی به استیکینگ و بازار ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال تخصیص پیدا می‌کند تا علاوه‌بر فراهم‌شدن امنیت برای بخشی از دارایی‌ها، کاربران از فرصت‌های کسب سود بازار ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال نیز بهره ببرند. هرچند بار دیگر باید تاکید کرد؛ استیکینگ خطرات قابل‌توجه خود را دارد و می‌تواند در نهایت ضرر‌‌‌‌‌های غیرقابل‌جبرانی را به‌همراه داشته‌باشد، به‌همین‌دلیل ضروری است که افراد از اهم

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها