شنبه, 28 مهر 1403 2024,October

ارزش سهام عدالت شنبه 28 مهر

28 مهر 1403
ارزش سهام عدالت شنبه 28 مهر

در نخستین روز کاری هفته، بازار بورس تهران تحت تاثیر ریسک‌های غیراقتصادی و فشار فروش، با افت شاخص کل و کاهش ارزش سهام عدالت همراه شد، به طوری که شاخص بورس به رقم دو میلیون و ۴۱ هزار واحد سقوط کرد و ارزش سهام عدالت نیز کاهش چشمگیری داشت.

به گزارش  بانک اول  در روز شنبه، ۲۸ مهر ۱۴۰۳، بازار بورس تهران در اولین روز کاری هفته با افت قابل‌توجهی همراه بود. شاخص کل بورس با کاهش ۲۴ هزار و ۶۶۱ واحدی به رقم دو میلیون و ۴۱ هزار و ۱۰۶ واحد رسید. این افت در حالی رخ داد که طی چهار روز کاری گذشته از ۱۷ تا ۲۲ مهر، شاخص کل به ترتیب ۳۴۲۲، ۲۴۵۳، ۱۴ هزار و ۱۱۰۵ واحد رشد داشت، اما در سه روز اخیر دوباره روند نزولی به خود گرفت.

شاخص هم‌وزن نیز با کاهش ۵۷۰۵ واحدی در عدد ۶۷۵ هزار و ۲۷۱ واحد ایستاد. در این روز، تعداد سهام مثبت تنها ۱۹ عدد بود، در حالی که ۲۹۹ سهام در وضعیت منفی قرار داشتند و بازار به طور کلی ۱.۱۹ درصد کاهش را تجربه کرد.

همچنین، در معاملات این روز ۱۴۵ هزار فقره معامله به ارزش ۴۱۴۳ میلیارد تومان انجام شد.

ارزش سهام عدالت نیز تحت تأثیر این کاهش قرار گرفت:

سهام عدالت ۴۹۰ هزار تومانی با ۲.۷۵۳ درصد کاهش به ۱۲,۷۵۳,۱۹۰ تومان رسید.

سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی با ۲.۷۵۳ درصد کاهش به ۱۳,۷۹۲,۶۷۶ تومان رسید.

سهام عدالت ۱ میلیون تومانی نیز با ۲.۷۵۴ درصد کاهش به ۲۶,۲۱۶,۳۸۷ تومان کاهش یافت.

این افت در ارزش سهام عدالت منعکس‌کننده وضعیت نزولی کلی بازار در روزهای اخیر است.

اخبار مرتبط
ولی‌الله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس رفت هم بیان کرد: تغییری در سودهای وصولی سهام عدالت نداشتیم. تاکنون ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از سود سهام عدالت وصول شده است؛ شرکت مپنا نامه‌ای را مبنی بر واریز اقساطی سود برای ما ارسال کرد، اما همچنان خبری از واریز حتی اقساطی سود نیست.
پس از پایان معاملات امروز بازار بورس ایران (۲۲ مهر ۱۴۰۳) ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزارتومانی دارندگان این سهام به ۷ میلیون و ۲۱۹ هزار و۳۰۵ تومان رسید.
با وجود ارقام مختلفی که درباره جاماندگان سهام عدالت در گذشته ازسوی مسئولان اعلام شده، اما به‌نظر می‌رسد آمارها خیلی دقیق نیستند. مجید عشقی، رئیس سابق سازمان بورس سال گذشته گفته بود: مشمولان جدید سهام عدالت حدود ۵ تا ۶میلیون سهامدار هستند.اما احسان خاندوزی آمار دیگری ارائه کرد و گفت: در مجموع برای حدود ۴میلیون‌و۷۰۰ هزار جامانده سهام عدالت و متولدان دهه‌های ۸۰ و ۹۰ و خانواده‌های طرح‌های حمایتی، سهام عدالت پیش‌بینی شده است
عبدالهی خاطرنشان کرد: تا کنون مجمع عمومی ۸ شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت برگزار شده و اعضای هیات مدیره آنها هم از شرکت‌های تعاونی سهام عدالت انتخاب شده‌اند، قرار بود همه ۳۱ استان تا شهریور مجمع برگزار کنند که با تغییر دولت مصادف شد و حال باید تا آخر سال جاری مجامع عمومی بقیه شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت برگزار و هیات مدیره شرکتها مشخص شود سپس نمادهای معاملاتی آنها به یک باره باز خواهد شد و مدیریت سهام به دارندگان آنها منتقل خواهد شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها