ﺳﻪشنبه, 1 آبان 1403 2024,October

شاخص بورس ۱۹ هزار واحد افت کرد

29 مهر 1403
شاخص بورس ۱۹ هزار واحد افت کرد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت ۱۹هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش  بانک اول ، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه، بیش از 3میلیارد و 586میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر 2هزار و 948میلیارد تومان در بیش از 117هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 19هزار و 959واحدی در ارتفاع 2 میلیون و 21هزار و 117واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی فملی، فولاد و وبملت شد و در مقابل نمادهای معاملاتی لخزر، شپاکسا و فلوله با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 2میلیارد و 705میلیون ورقه به ارزش 9هزار و 422میلیارد تومان در 86هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 133واحد افت کرد و در ارتفاع 21هزار و 334واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی آریا، فزر و انتخاب شد و در مقابل نمادهای معاملاتی زماهان، کرومیت و توریل بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

اخبار مرتبط
امروز بیش از ۶ میلیارد و ۷۹۴ میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر ۳ هزار و ۳۵۵ میلیارد تومان در بیش از ۱۸۸ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۱۴ هزار و ۸۳۳و احدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۷ هزار و ۲۸۱و احد قرار گرفت.
بازار سرمایه ایران در روزهای اخیر تحت تاثیر بی‌اعتمادی به شرایط اقتصادی داخلی و افزایش تنش‌های منطقه‌ای با خروج گسترده سرمایه مواجه شده است. سرمایه‌گذاران به دلیل نوسانات ارزی و تصمیمات اقتصادی دولت، دارایی‌های خود را از بازار خارج کرده و به سمت بازار خودرو و صندوق‌های کالایی مانند طلا سوق پیدا کرده‌اند.
به نظر می‌رسد فراز و فرود تاثیرات سیستماتیک و متغیرهای سیاسی که از هفتم مهر بر بازار سایه افکنده بود با شدت و ضعف هنوز وجود دارد. روز ۱۰ مهر ۱۴۰۳ ایران در پاسخ به شرارت‌های اخیر رژیم صهیونیستی از جمله ترور اسماعیل هنیه در خاک کشور و به شهادت رساندن سردار مقاومت، سید حسن نصرالله و عباس نیلفروشان، تل‌آویو را هدف ۲۰۰ موشک بالستیک قرار داد و ضربات مهلکی به اسرائیل وارد کرد.
روز چهارشنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۳۵۱۷ واحد کاهش داشت و در عدد دو میلیون و ۶۵ هزار و ۷۴۴ واحد ایستاد. این در حالی است که در چهار روز کاری از ۱۷ تا ۲۲ مهرماه شاخص کل به ترتیب ۳۴۲۲، ۲۴۵۳، ۱۴هزار و ۱۱۰۵واحد افزایش داشت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها